AdWords Akıllı Teklif : Atlasglobal, Maliyetleri Azaltarak Daha Fazla Gelir Elde Ediyor

Şubat 02, 2018 -

Bildiğiniz üzere Atlasglobal Havayolları Türkiye, Orta Doğu, Avrupa ve Asya genelinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar düzenleyen bir hava yolu şirketidir. Dönemsel olarak tüm işletmeler gibi zorlu satış hedefleri ve sınırlı kaynaklarla karşı karşıya kalan Atlasglobal, web sitesine yeni kullanıcılar çekmek istemekteydi.

Hesapta, tüm uçuş rotalarını kapsaması için 200'den fazla reklam kampanyası bulunması gerekiyordu. Bunun üzerine ekip, dönüşüm sayısını etkili bir şekilde artırmak amacıyla otomasyondan yararlanılan teknikleri keşfetmeye karar verdi.

Googlre Adwords Reklamları

Atlasglobal AdWords'de hedef edinme başına maliyet (hedef EBM), reklam harcamalarından elde edilen gelir hedefi (hedef ROAS) ve geliştirilmiş tıklama başına maliyet (GTBM) gibi birçok otomatik teklif seçeneğini göz önünde bulundurdu. Bazı kampanyalarda az sayıda dönüşüm görüldüğünden veya yüksek dönüşüm sayısı elde etmek için yeterli bütçe bulunmadığından, hedef EBM cazip görünmüyordu.

Uçuş rotalarının sürekli olarak değişen kârlılık hedefleri nedeniyle, hedef ROAS yöntemi de uygun değildi. Ekip, web sitesinde satış veya dönüşümle sonuçlanma olasılığı bulunan tıklamalar için teklifleri otomatik olarak ayarlayan GTBM yöntemini de Atlasglobal'in jenerik kampanyalarına uygun bulmadı. Bunun nedeni, bu kampanyalarda daima dönüşümlere odaklanılmaması, daha ziyade desteklenen dönüşümlere odaklanılmasıydı.

Bu AdWords Akıllı Teklif stratejilerini inceleyen Atlasglobal, hedeflerine ulaşmak için "dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkar" yöntemini denemeye karar verdi.

Sağlanan bütçeler dahilinde tekliflerin otomatik olarak ayarlanması sayesinde bu yaklaşımın hesap performansını geliştireceğini ve optimizasyon çalışmalarını kolaylaştıracağını umdular. Böylece dönüşüm sayısını artırabileceklerdi. Ekip, bu teklif yönteminin etkisini anlamak için birkaç destinasyon ve jenerik kampanya seçti.

Kampanyalardan elde ettiğimiz yatırım getirisinin artmasıyla birlikte, bu sonuçlar sayesinde anahtar kelime kümelerimizi genişletebildik. Böylece yeni kullanıcıları web sitemize çekeceğiz. Bu da Atlasglobal için yeni müşteriler demek.

- Okay Yalçınkaya, Dijital Pazarlama ve İletişim Müdürü, Atlasglobal

Daha önceden kullandığımız jenerik anahtar kelime kümeleri ile yeterince işlem gerçekleştiremiyorduk. AdWords'de yakın zaman önce sunulan otomatik teklif stratejileri sayesinde potansiyel müşterilere ulaşmaya başladık. Kesintisiz olarak yayınladığımız destinasyon kampanyalarında "dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkar" modelinden yararlandık. Elde ettiğimiz sonuçlar sayesinde, daha düşük gösterim payına sahip destinasyon kampanyalarımıza bütçe ayırabildik. Ayrıca yaptığımız attribution analizleri bize jenerik kampanyaların diğer kampanyalara da ciddi oranda dönüşüm katkısı sağladığını gösterdi.

Bu denemede maliyetler yüzde 20 düştü ve gelir yüzde 320 arttı. Böylece reklam harcamalarından elde edilen gelirde yüzde 400'ün üzerinde artış görüldü. Üstelik hemen çıkma oranları da azaldı. İlk aşamada elde edilen bu başarıların ardından Atlasglobal, "dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkar" adlı otomatik tekliften hesap genelinde yararlanmaya başladı.

Bu teklif, artık tüm destinasyon kampanyaları ve jenerik kampanyalarda kullanılıyor. Atlasglobal'in Dijital Pazarlama ve İletişim Müdürü Okay Yalçınkaya, "Artık geçmiştekinin aksine, jenerik kampanyalarda doğrudan pozitif getiriler elde edebiliyoruz," diyor. "Performansta böylesi bir gelişme kaydetmeyi beklemiyorduk. Bu nedenle hem şaşırdık hem de çok memnun olduk."

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Adobe kuler kullanarak birbiri ile uyumlu ve ahenli renkleri seçmek çok olaydır.