Akıllı Görüntülü Reklam Kampanyaları İle Tanışın

Mayıs 08, 2017 -

Nedir bu akıllı görüntülü arama derseniz şu şekilde bahsedelim;

Dijital Pazarlamanın en öndemli parçası olan Google Görüntülü Reklam Ağı'nda (GDN), popüler haber sitelerinden en yeni oyun uygulamalarına kadar 3 milyonu üstünde uygulama ve web sitesi yer almaktadır. Potansiyel müşterilerimiz GDN'de bilgi almak veya eğlenmek için ne yapıyor olursa olsun, onlara doğru zamanda ve alakalı mesajlarla ulaşmamız çok çok değerli ve önemlidir. Burada doğru müşterileri bulmanız, reklam öğenizi onlara göre özelleştirmeniz ve optimum teklifler belirlemeniz gerekmektedir.
Reklamverenlerin kullanımına sunulmaya başlanan Akıllı görüntülü reklam kampanyaları, GDN'de daha fazla müşteriye kolayca ulaşmanıza olanak tanıyacak. Akıllı görüntülü reklam kampanyaları Google'ın makine öğreniminin gücünden yararlanarak aşağıdakileri otomatik olarak sağlamaktadır :

● Milyonlarca uygulama ve siteden toplanan bilgileri kullanmak çok akıllıca dijital reklam yapmanıza olanak sağlıyor olsa nasıl olur ne dersiniz ?, ürünlerinizle ilgilenebilecek potansiyel müşterilerle işletmeniz arasında bağlantı kurmak artık bu kadar kolay.
● Dikkat çekmek önemli ise görüntülü reklam kampanyaları GDN'de her yerde yayınlanabilecek göz alıcı resim, yerel ve metin reklamlar oluşturmak mümkün.
● Performans hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak doğru teklifleri belirlemek


Bahsi geçen bu türdeki tabir doğru ise akıllı otomasyonu geniş ölçekli olarak yalnızca Google sağlayabiliyor ve tüketicilere daha zengin deneyimler sunmamıza ve markalarımız için daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı oluyor.

Gerçekten de, akıllı görüntülü reklam kampanyalarını kullanan reklamverenler diğer görüntülü reklam kampanyaları ile karşılaştırıldığında, aynı EBM 1 ile dönüşümlerde ortalama Yüzde 20 artış elde edebiliyor.

Örnek iş olarak;

Google reklam vermek

Bir otel arama platformu olan trivago, dünyanın her yerindeki gezginlerin tüm seyahat ihtiyaçlarını karşılayacak otel odaları bulmasına yardımcı olmak için Akıllı görüntülü reklam kampanyaları kullanıyor. Örneğin, dört kişilik bir aile için yeterince büyük bir oda, iş gezisi için yüksek hızlı Wi-Fi bulunan bir oda veya yoğun bir çalışma döneminin ardından gelen plaj tatili için okyanus manzaralı bir oda. Seyahat markası sadece şunları sağladı:

1. Reklam öğeleri: "İdeal Otel Uygun Fiyat" gibi başlıklar, otel girişlerinin açıklamaları, Roma, Londra gibi destinasyonlara ait göz alıcı resimler ve markanın logosu
2. İş hedefleri: Hedef EBM ve günlük bütçe


Gerisini biz AdWords hallettik:) 25.000'i aşkın özelleştirilmiş reklam oluşturulmuş ve uygun fiyata otel arayan gezginlere gösterildi. Örneğin, bir seyahat bloguna göz atan kullanıcılar trivago'nun "İdeal Otel Uygun Fiyat" başlığıyla birlikte Kolezyum'un enfes bir resmini içeren bir mesajla karşılaşabilir. Akıllı görüntülü reklam kampanyaları sayesinde trivago, yayınladığı benzer görüntülü reklam kampanyalarıyla karşılaştırıldığında, aynı EBM ile Yüzde 36 daha fazla dönüşüm elde etti. Marka şu anda Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika'daki pazarlarda Akıllı görüntülü reklam kampanyalarını kullanıyor.

Siz de dijital pazarlama ağını kullanarak Akıllı görüntülü reklam kampanyaların kullanmaya ne dersiniz ? şimdi iletişime geçin..

Düşünebiliyor musunuz, akıllı görüntülü reklam kampanyaları trivago reklamının 25.000 farklı versiyonunu otomatik olarak oluşturdu ve bunları 55 ülkede uygun fiyata otel arayanlara gösterdi bu gerçekten etkileyici.

Bir örnek iş hikayesi daha;

Ücretsiz bir kredi ve finans yönetimi web sitesi olan Credit Karma, siteye kaydolanların sayısını artırmak için Akıllı görüntülü reklam kampanyaları kullandı ve aynı EBM ile Yüzde 37 daha fazla dönüşüm sağladı.2

Credit Karma Pazarlama Direktörü Andrew Tam, "Akıllı görüntülü reklam kampanyaları, ekibimizin zamandan tasarruf etmesine, yeni müşteriler çekmesine ve pazarlamamızı verimli şekilde ölçeklendirmemize yardımcı oluyor," şeklinde güzel açıklamalar yapıyor.

Dijital pazarlamanın örnek iş hikayesi daha;

Video abonelik hizmeti olan Hulu Japan, yeni aboneler elde etmek için Akıllı görüntülü reklam kampanyalarına geçerek Yüzde 37 daha yüksek dönüşüm oranı elde etti.3

Hulu Japan, Online İletişim Yöneticisi Mue Hasegawa, "Akıllı görüntülü reklam kampanyaları otomasyonun gücünü kullanarak kampanya hazırlama ve yönetme işini basitleştiriyor. Bu kampanyalar, verdiğimiz hizmeti potansiyel müşterilere tanıtmanın gerçekten etkili bir yolu” diyor.

Globalde görüldüğü üzere kampanyalar çalışıyor ve firmalar kazanmaya devam ediyor ya siz ?

Bu konuları ihmal etmeden firmanızın dijital dünyada reklamlar ve arama motoru optimizasyonu ile var olmasın sağlayın öne geçin ve kazanın.

Birçok başarılı projelerimiz arasında sizleri de ağırlamak ve iş hikayeleri oluşturmaya hazırız..

Akıllı görüntülü reklam kampanyanızı oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinebilir kampanyalarınızı hızla başlatabilirsiniz. 


Kaynak Yayınlayan: David Margines, Ürün Müdürü, AdWords

1 Google'ın kendi verileri
2 İlk kullanıma sunulduğu 2016 verilerine göre
3 Diğer benzer görüntülü reklam kampanyalarıyla karşılaştırıldığında