Birkaç Basit Adımla Üst Düzey Bir Kullanıcı Deneyimi

Nisan 01, 2018 -

Kullanıcı deneyimi bir web projesinin kalite, performans ve verimi için olmazsa olmazlarından bir tanesidir. Günümüze kadar bu deneyim ilkesini uygulayan projeler mütemadiyen el üzerinde tutulmuş ve sunduğu hizmet ile ilgili geri dönüşümlerde üst düzey verimlilik sağlamıştır. Bu yazımızda birkaç temel adımla projeniz için bu ilkeyi nasıl değerlendirebileceğinizden bahsedeceğiz.

Fotoğrafların Hızlı Açılması
Görseller web projesinin kullanıcı tarafındaki temel yapı taşlarıdır. Proje için kalite ve prestij çoğu zaman görsel kalitesiyle ölçülmektedir, haliye bu görsellerin yüklenmesi de sabırsız kullanıcılarımızın sinir uçlarına etki eden ve projenin o kullanıcı için yaşam süresini belirleyen elzem bir faktördür. Buradan çıkaracağımız sonuç; görsellerinizin optimize bir şekilde projenize upload edilmesidir, geç açılan her bir görsel projenize olumsuz bir hava katıp kullanıcının sabır taşında küçük çatlaklar oluşturacaktır. Görsellerinizin web boyutlarını aşmaması ve kalitesinin de web için minimize edilmesi açılış hızını doğrudan etkileyip kullanıcı deneyiminize bir artı katacaktır.

Stabil ve Performanslı Bir Altyapı
Kullanıcı deneyimi için bir diğer faktör de projenizin kodlama tarafının güncel teknolojiler ile yazılıp, yayın hayatında kullanıcılara hata göstermeyip stabil bir biçimde işlemesi gerektiğidir. Tabi bu adım sadece bu kadar olmayıp yazılan stabil kodun optimizasyonunun da tamamlanması gerekmektedir. Kullanıcı taraflı sisteminiz tarafında oluşacak yavaşlamalar ve hatalar projenin kullanılabilirliğini olumsuz etkileyip size eksi puan kazandıracaktır. Kod yapınızın hatasız ve optimizasyonlarının da tam olduğunu düşünürsek buradan artı puan alabilirsiniz. Yapılan bu optimizasyon web projemizin açılış hızını etkileyip bu da doğrudan kullanıcı deneyimi ölçeğine bir artı veya eksi değer katacaktır.

Kaliteli Görsel Seçimi

Projenizde seçilen görseller üst alanda kalan yazımızda da belirttiğimiz gibi projenizin kalite ve prestijini belirlediğinden bu konuda profesyonel davranmak zorundasınız, bu alanda sizlere vereceğimiz başlıca tavsiyeler:

  • Gereksiz görsel kullanımından kaçınmak
  • Görselleri net ve anlaşılır olarak seçmek
  • Düşük kalitede ve konuyu tam anlatmayan görsellerden uzak durmak
  • Mümkün olduğunca stok görseli kullanmak

Ve tabi kaliteli görselin de performans için optimize edilmesi gerekmekte. Profesyonel bir vizyon taşıdığınızı kullanıcılarınıza iletmek ve bu ilkeyi doğrudan kullanıcı deneyimine taşımak bu maddeler ile mümkün olup projenizin deneyimine artı katmaktadır.

Mobil Deneyimi

Günümüz şartlarında web projelerinin mobil tarafındaki kullanıcıların masaüstü tarafına daha ağır bastığını ifade edebiliriz. Hal böyle olunca mobil deneyimi kullanıcı deneyiminin amiral gemisi olarak ifade edilmekte.


Google mobil kullanım istatistiğini web geliştiricileriyle paylaşıp, yazılan kodun mobil uyumlu olması durumunda indexlemede mobil uyumlu olmayan projelere göre arama sonuçlarında daha ön sıralarda listeleyeceği ifade etti. Kendimizi bir kullanıcı olarak düşünürsek, mobil deneyimi olmayan bir web projesinde her alanı incelemek için parmaklarımızla zoom yapmak zorunda kalıp her sayfa yenilenince bu eylemi isteksizce gerçekleştirmek zorunda kalırız, tabi aradığımız şey sadece o sayfadaysa.

İnteraktif Alanlar Kullanmak

Web projenizde kullanıcı ile etkileşim halinde olan ne kadar çok alanınız varsa projenizin kalitesi o denli artmakta ve kullanıcı karşısında projenizi değil de sanki onun ihtiyaçlarına anında yanıt veren bir müşteri temsilcisi hissiyatı yaşamakta bu da doğrudan kullanıcı deneyiminizi arttırmakta, bu konudaki başlıca tavsiyelerimiz

  • Bağlantı linkleriniz ve içerik alanlarınız çoğu mouse hareketlerine duyarlı olmalı (hover, onhover, click, onclick, focus ve focusout)
  • Sayfa içeriğiniz mümkün olduğunca dinamik olmalı

Kullanıcı deneyimini birkaç basit adımla nasıl üst sıralara taşıyacağımızı bu yazımızda sizlerle paylaştık, şimdi sizin için küçük bi süprizimiz mevcut:

Size Özel Kullanıcı Deneyimi Testi
Biz, Vayes ailesi olarak dilerseniz web projenizin kullanıcı deneyimini test edip bu kulvarda bize müracaatta bulunan diğer projelerle kıyaslayıp Geleneksel Kullanıcı Deneyimleri Yarışmamıza dahil edebiliriz, birinci olan kullanıcımıza 1 Adet iPhone X veya iPhone 8 hediye etmekteyiz. Yarışmamız halk oylamasına tabii olup noter huzurunda çekilecektir. Yarışmamıza katılmak için tek yapmanız gereken iletişim bölümünden bize web sayfanızın adresini iletmek. Önceki yarışmamızı ve kazananları bu linkten inceleyebilirsiniz. Her hosting IP’sinden sadece 1 adet katılım olup katılımcı sayısı adetlerle saklıdır.

Yarışmanın yasal yükümlülükleri aşağıdaki gibidir:

İşbu Etkinlik Sözleşmesinde de, eklerinde ve işbu etkinliğe atıfta bulunulan veya dahil edilen belgelerde veya eklerde kullanılan terim ve sözcük grupları işbu etkinlik, belge veya ekler içerisinde veya 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili mevzuatı içerisinde ayrıca tanımlanması ve bu tanımlara aykırı düşmemesi durumu hariç olmak üzere, temel anlamlara sahip olacaklardır. İşbu etkinlik içerisinde tanımlanmayan terim ve sözcük grupları için 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili mevzuatı içerisinde yapılan tanımlamalar geçerli olacaktır.

Yarışma hakkındaki yazımızın burasına kadar gelenler, yarışmanın gerçekten ve geleneksel olduğunu düşünüyorsanız artık gerçeği söyleyelim. Hayır arkadaşlar, böyle bir yarışmamız mevcut değil. Bu da bizim sizlere 1 Nisan şakamız olsun dedik. Beraber gülümseme dolu nice 1 Nisan'lara! :)

Etiketler