Dijital Pazarlama Nedir ?

Ocak 02, 2018 -

ONLİNE (DİJİTAL) PAZARLAMA

İşleri büyütmek için artık internette yer almanın vakti geldiğini mi düşünüyorsunuz? Teknolojik gelişmelerden nasıl faydalanacağınıza karar verme aşamasında mısınız?…. Tüm bu dijital pazarlama sorularınıza karşı kısa bir değerlendirme yapalım..

Dünyanın neredeyse yarısının internete erişimi bulunmaktadır.
Bunun yanısıra internete erişimin ve internet kullanımının yoğun olarak mobil cihazlar
üzerinden sağlandığı ve bu durumun günden güne artış gösterdiği görülmektedir.

Bu kadar hızlı bir şekilde gelişen sanal dünyada yerinizi almak ve
online vitrininizi oluşturmak için öncelikle bir web sitesi tasarlatmanız, ancak bu web sitesinin de duyarlı tasarıma (responsive web tasarıma) sahip olması sizin en öncelikli ihtiyacınızdır.

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde kullanılan reklam öğeleri ve etkileşimler, kulaktan kulağa yayılan şirketinizin, müşterilerin size ulaşmasına olanak sağlamaktaydı. Şuan ise tüketiciler / kullanıcılar / müşteriler sınırlı zamanda kısa tanımlamalar kullanarak istedikleri ürüne ve hizmete ulaşmak istemektedirler. Arama motorlarında ilk sıralarda yer alabilmek için Dijital pazarlama evresinde, müşterilerinizin ne istediğini tahmin ederek hazırlanacak bir şirket web site ve bu sitenin mobil uyumlu web tasarımı koşullarını sağlaması da bir hayli önemlidir.

Web sitenizin içeriği ürün ve hizmetinizi tanıtıcı bir dijital vitrindir. Dijital pazarlamada web siteniz; şirket profilinize uygun tasarlanmış görsellerle desteklenmiş olmasının yanı sıra müşteri kullanımına uygun (kullanıcı deneyimi yüksek), göz alıcılığından daha öte kullanım kolaylığına duyarlı (responsive) tasarım öğeleri taşımalıdır.

Dijital Pazarlama ile rekabete yönelik neler yapılabilir?

Gelişen dijital dünyada asla durgun bir internet pazar yerinden bahsedemeyiz. Rekabetin; ihtiyaçlar ve kolay erişim cazibesi ile birleşmesiyle, şirketler hızla dijital pazarda dönüşüm ve gelişime yönelmektedir. İnternet üzerinde ilk akla gelen marka olabilmek, ana cadde üzerinde olmak, kaynaklarınızı etkin ve verimli kullanarak ilgiyi üzerinize çekmek üzere, Arama Motoru Optimizasyonu ( SEO ) ve/veya Arama Ağı Reklamcılığı (SEM) araçlarını kullanabilirsiniz. Günlük yaşantımızda alışkanlık haline gelmiş bazı sosyal medya pazarlama stratejileri de dijital pazarlama çalışmalarında büyük fayda sağlamaktadır.

Şirketinizi büyütmek, ürün ve hizmetinizi tüketiciye sunabilmek için arama motorunda ilk sıralarda yer almak günümüzde büyük önem taşır. Web sitenizin içeriğinin iyi tanımlanmış ve müşteri etkileşimine uygun tasarım öğeleri içermesi durumunda, arama motoru optimizasyonu (SEO) olarak adlandırılan bu işlevsellik, müşterilerinizin size ulaşmasını kolaylaştıracaktır. Web sitenizin trafiğini artırmak, tüketicilerin markanıza olan ilgisini çoğaltmak amacıyla arama motoru reklamcılığı (SEM) ile birlikte internet üzerinden reklam kampanyaları düzenleyerek harekete geçirici mesajlar kullanarak sonuca daha fazla ve hızla yaklaşabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımındaki artış ve sosyal medyanın gücünün birleşmesiyle birlikte tüketicilere daha kolay ulaşmanızı sağlayan ve onlardan hızlı geri dönüşler almanıza yarayacak bir diğer dijital pazarlama yöntemi de sosyal medya reklamları olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kısaca bahsettiğimiz dijital dünyada var olmak, şirketleri tüketiciyle buluşturmak için aracısız bir yoldur. İhtiyaçların artması ve ulaşılabilir olmanın önemsenmesi ile birlikte şirketler ve tüketici arasında bağlantıları analiz etmek ve online stratejiler geliştirmek gereklidir, bunun içinde kendinize iyi bir dijital ajans seçmenizi tavsiye edebiliriz.

Daha fazla gecikmeden işletmenizi global dünya ile tanıştırmak için şimdi online olma zamanı vakit kaybetmeyin daha detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.

İnternet trafik akışında gündelik yaşamımıza alışkanlık olmuş sosyal medya pazarlama stratejileri de dijital pazarlama çalışmalarınızda büyük fayda sağlamaktadır. Sosyal medya nasıl kazandırır derseniz bu hizmet kalemimiz sizler için.