Dijital Pazarlamada Sosyal Medya Nasıl Kullanılır?

Mayıs 18, 2018 -

Dijital pazarlama TV, radyo, dergi, gazete gibi geleneksel medyadan farklı yöntemlerle, markayı ve yapılan işi desteklemek ve tanıtmak amacıyla internet, mobil ve diğer interaktif platformları kullanarak ticari çalışmaları sürdürmektir. Dijital pazarlama aynı zamanda interaktif pazarlama, online pazarlama, e-marketing ve web pazarlama diye de adlandırılmaktadır.

Dijital pazarlamanın ön önemli bileşenlerin birisi olan sosyal medyanın yönetilmesi; sosyal medya sayfalarının ve sosyal medya hesaplarının nasıl kullanılması gerektiğini, bu sürecin nasıl işlemesini gerektiğini, bir kriz ile karşılaşıldığında nasıl bir yöntem izlenebileceğini ve marka imajı yönetiminin nasıl yapılması gerektiğini gösteren durumların bir araya getirilmesidir. Günümüzde kendisine iletişim anlamında çok güçlü bir yer edinen sosyal medya önlenemez bir pazarlama stratejisi olarak görülebilir. Bu nedenle sosyal medya yönetiminin önemi bir adım daha ileriye gitmiş ve güçlenmiş olur.

Sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi ve uygulanması gereken bazı unsurlar vardır. Bu unsurlar;

  • Hedef Kitle Belirleme: Öncelikle yapılması gereken ulaşılmak istenilen hedef kitlenin belirlenmesi olmalı. Hedef kitlenin cinsiyetini, yaş aralığını, ilgi alanlarını, hani bölgelerde yaşadığını ve nelerden hoşlandıklarını bilmelisiniz. Böylelikle sosyal medya hesap ve sayfalarınızdan belirlediğiniz hedef kitleye yönelik paylaşımlar hedef kitlenizi mutlu edebilirsiniz. Bu sayede yaptığınız paylaşımlarla hedef kitlenizi özel hissettirerek de bu mutluluğu uzun süreli hale getirebilirsiniz. Hedef kitlenizi özel hissettirebilmek adına, onlara ilgi alanları doğrultusunda sorular sorabilir, hedef kitlenize özel indirimler yapabilir ve onlarla uzun süreli bir etkileşim içerisinde kalabilirsiniz.
  • İçerik Yönetimi: Etkili bir sosyal medya yönetimiyle arama motorlarında ilerleme kaydetmek istiyorsanız markanıza ait olan algınının daima güçlü olması gerekiyor demektir.  Bunun gerçekleştirilebilmesi için içerik yönetimini daima dikkate almanız ve içerik yönetiminden vazgeçmemeniz gerekir. Sosyal medya paylaşımlarında kullanacağınızı dilin anlaşılır olmasına ve hedef kitlenize fayda sağlayan içerikler olmasına özen gösterin. Hedef kitlenizin isteklerini karşılayacak ve aynı zamanda marka kimliğinizi yansıtacak paylaşımlar yapın. Böylelikle hedef kitlenizle aranızdaki iletişimin ve marka imajınızın hedef kitle yönünde daimi kalmasını sağlayacaksınız.
  • Diyalog Yönetimi: Müşteri ilişkileri yönetiminin günümüz dijital çağındaki ismi diyalog yönetimidir. Diyalog yönetiminin kullanılmasındaki amaç; hedef kitle ve marka arasında uzun süreli sadakat oluşturmaktır. Oluşan bu sadakat, hedef kitleniz satın alma işlemi gerçekleştireceği zaman markanızı öncelikli olarak düşünmesini sağlayacaktır. Diyalog yönetimi yaparken sosyal medya takipçilerinizi kategorize etmeli ve her kategorideki bireyin marka ile arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu biliyor olmalısınız. Böylelikle ne tür paylaşımlardan hoşlandıklarını kolayca anlayabilir ve takipçilerinizin tamamını mutlu edebilirsiniz.
  • Rakip Analizi: Sosyal medya yönetiminde diğer bir önemli unsur rakiplerinizdir. Rakiplerinizin nasıl paylaşımlar yaptıklarıdır. Rakiplerinizi hedef kitle ile nasıl bir etkileşim içerisinde olduğunu, nasıl bir dil kullandığını iyi analiz etmeniz gerekir. Pazarda kimlerle yarışıyor olduğunuzu bilmelisiniz. Rakiplerinizi iyi analiz etmek size neleri yapmanızı ve neleri yapmadığınızı da anlatıyor olacaktır.
  • Reklam Yönetimi: İnternet üzerinden verilen reklamların sayıları gün geçtikçe hızlı bir biçimde artış göstermektedir. İnternet reklamlarını tercih eden markaların sayılarının ve internet üzerinden gerçekleştirilen reklam kampanyalarının artmasıyla reklam yönetimi, sosyal medya yönetmenin kalbi durumuna getirmiştir. Markalar açısından maliyetli bir iş gibi görünse de geleneksel medya yöntemlerine göre fiyatlar oldukça makul seviyededir. Doğru ve marka kimliğini yansıtacak bir biçimde yapılan reklam çalışmaları ile markanın ulaştığı hedef kitle çözümlenebilir ve ne kadar doğru bir yolda olunduğu üzerine çıkarımlar yapılabilir...
  • Analiz: Sosyal medyada yapılan paylaşımlar ve reklamlar kadar analizleri de çok önemlidir. Bu analizler sayesinde oluşturulan stratejide bir hata varsa değiştirilebilir, strateji doğruysa gerekli iyileştirmeler yapılarak geliştirilebilir.

Kısaca sosyal medya yönetimiyle markanız hedefleriniz doğrultusunda konumlandırılıyor ve ardından da markanız hakkında bahsedilmesi sağlanarak, sizin ve markanızın itibarı yönetiliyor.