E-ticaret SEO 2018 Klavuzu

Haziran 29, 2018 -

E-ticaret sitenizin yada mağazanızın Google trafiğini artırmak ve daha fazla satış yapmak için E-ticaret SEO Klavuzumu adım adım uygulamaya hazır olun.

Çoğu insan E-ticaret SEO'sunu yanlış kullanır. Rekabetçi yüksek hacimli terimler için sıralamaya odaklanıyorsunuz hey oradan çıkın çok kalabalık ve çok pahalı kelimeler ile uğraşmaktan gerçekten sıkılmadınız mı ?

Erkek giyimi sattığını varsayalım .

İşte için sıralamak isteyebileceğiniz en belirgin terim:

erkek giyim aylık arama hacmi anahtar kelime

"erkek giyim" için tahmini ABD aylık arama hacmi En üst sıradaki sayfalara bir göz atalım.

ilk 5 erkek giyim

Bu adamları hızlı geçebilir misin ? Üzgünüm, bu kolay olmayacak.

Peki alternatif nedir?

Daha az rekabetçi şartlar için bireysel ürün ve kategori sayfalarını sıralamaya odaklanın.

Bu kılavuzda, bunu baştan sona nasıl yapacağınızı göstereceğiz dikkatlice okumaya başlayın.

Başlangıç Ne Olmalı ?

Site hatalarınızı taramaya başlayın, ve hatalarınızı hemen temizleyin bu sizi yavaşlatabilir.

SSL iniz yokmu ? 

Bir E-ticaret mağazası çalıştırıyorsanız, HTTPS site wide kullanıyor olmalısınız hemen edinin çabuk olmalısınız !

Kaç tane E-ticaret sitesinin hala  bunu yapmadığına şaşıracaksınız öne geçmeniz alın sizlere bir sebep daha verdik.

https yok asps

İşte bu yüzden bu çok önemli:

Hemen hemen tüm e-ticaret mağazalarında, kullanıcıların kişisel bilgilerini toplayan birçok form bulunur. Bu yüzden, TÜM bilgilerin şifrelenmiş olduğundan emin olmak iyi bir uygulamadır (sadece kredi kartı detayları değil).

Google ayrıca, HTTP üzerinden içerik sunan siteler için bir (hafif) sıralamanın olduğunu doğrulamıştır.

Evet şimdi konuya başlayalım.

1. Bölüm: E-Ticaret Siteleri için Anahtar Kelime Araştırması

Tüm SEO kampanyalarında olduğu gibi, E-ticaret SEO anahtar kelime araştırması ile başlamalıdır.

Bu olmadan, kör şekilde uçabilirsiniz - kampanyanızı yürütmek için 'mideden atmayın'.

Peki e-ticaret sitesi için anahtar kelime araştırmasını nasıl yapıyorsunuz?

Aslında oldukça basit yöntemler var:

  1. Sitenizdeki tüm sayfaları listeleyin;
  2. Her sayfaya uygun anahtar kelimeleri bulun ve eşleyin.
Ve evet… sayfa bazında anahtar kelime araştırması yapmalısınız.

Bu, herhangi bir web sitesi için anahtar kelime araştırması yapmayı öneririm.

Ancak, e-ticaret sitelerinde, optimize edilecek iki ana sayfa türü vardır: kategori ( örnek ) ve ürün  ( örnek ) sayfalar.

Bunların her biri biraz farklı bir yaklaşım gerektirir.

EDİTÖRÜN NOTU

Bu bölümde, örnekler için İngiltere merkezli homebrewing tedarikçisi Malt Miller'ı kullanacağım .

e-ticaret seosu örnek

Nereden başlıyorsun?

1.1. Sitenizdeki Sayfaların Tam Bir Envanterini Alın

Adresine gidin: alanınız.com/sitemap.xml .

Bunun gibi bir şeye benzemeli:

site haritası

SİTE HARİTANIZI BU URL’DE GÖRMÜYOR MUSUNUZ?

Git: alanınız.com / robots.txt . Bu size site haritası URL'sini söylemelidir .

Ekran vuruşu 2018 06 07 at 11 07 23

NOT .  Site haritası için .gz dosya uzantısını görüyorsanız, kaldırın (ör.Sitemap.xml.gz  -> sitemap.xml ). Aksi halde, tarayıcıda görüntülemek yerine site haritasını indirir.

 Bu URL listesini taramak için Kazıyıcı eklentisini (Chrome) kullanın.

İşte kullanmak için XPath: //a[contains(text(),"{yourdomain.com}")]/@href

Henüz E-ticaret sitenizi henüz yayınlamadıysanız, yukarıdakiyle aynı şeyi yapın, ancak mevcut rakip bir site için yapın.

Daha sonra site yapısını, kategorilerini ve ürünlerini başlangıç noktası olarak çalabilirsiniz.

Bu amaç için uygun bir site bulmak için şunu deneyin:

Anahtar Kelimeler Gezgini  > satmayı planladığınız konularla ilgili bir grup anahtar kelime (10-15) girin

anahtar kelimeler kaşif anahtar kelimeler

KENAR NOTU.
 Doğru ülkeyi seçtiğinizden emin olun.

Soldaki menüde  Trafik paylaşımı> Alanlara göre

Bu, hangi alan adlarının girdiğiniz arama terimlerinden en fazla trafiği aldığını gösterir.

Bunlardan birini seçin (büyük markalardan kaçının!), Ardından site haritalarını kazımak için yukarıdaki talimatları izleyin.

Sonuçları bir Google Sayfasına yapıştırın.

1.2. Sayfalarınıza Öncelik Verme

Bu bölümün başında sayfa-sayfa düzeyinde anahtar kelime araştırması yapmanız gerektiğini belirttim.

Ama ne düşündüğünü biliyorum:

 Burada bir bazillion sayfaları var! Anahtar kelimeleri her bir sayfaya ayrı ayrı tahsis etmeyi ve optimize etmeyi gerçekten bekliyor musunuz?! ”

Evet yaparım.

Ama bunun sonsuza dek sürdüğünü anlıyorum, işte kısa bir hile:

FIRST en önemli sayfaları optimize edin . 

Google Analytics'te E-ticaret izleme ayarınız varsa, en önemli sayfalara ilişkin kaba bir fikir edinebilirsiniz:

Davranış> Site İçeriği> Açılış Sayfaları> Gelire göre sırala (yüksekten düşüğe)

google analiz gelir sayfaları

Değilse, aynı raporu kullanın ve bunun yerine trafik (oturumlar) ile sıralayın.

Google Analytics'in yüklü değilse (gerçekten yapmalısınız!) Veya bunu rakip bir site için yapıyorsanız (henüz E-ticaret mağazanızı kurduğunuzdan),  Site Gezgini'nde En İyi Sayfalar raporunu deneyin .

Site Gezgini > alan adını girin> Üst Sayfalar 

1.3. Her Sayfaya Anahtar Kelimeleri Bul ve Eşle

Artık öncelik verilen sayfaların bir listesine sahip olduğunuzdan, her birine anahtar kelimeler bulmaya ve eşleştirmeye başlayabilirsiniz.

  • Başlık  anahtar kelimesi (yani, sayfayı optimize etmek istediğiniz birincil anahtar kelime)
  • Bazı uzun kuyruk  varyasyonları (yani, sayfaya hedeflenmiş trafik çekebilecek diğer anahtar kelimeler)

Başlığıyla başlayalım.

Adım 1. Bir Head Keyword bulun

İster inanın ister inanmayın, zaten sıraladığınız anahtar kelimelere bakarak uygun bir başlık anahtar kelimesini bulmak için en iyi yer olabilir.

Bunları Ahrefs Site Explorer ile bulabilirsiniz.

 Grainfather adında bir all-in-one bira sistemi için bu e-ticaret kategori sayfasıiçin deneyelim.

Site Gezgini  > bir sayfa URL'si girin > Organik Anahtar Kelimeler

grainfather malt miller

Bu anahtar kelimelere bakıldığında, “Grainfather” (2. 9K arama / ay) bu sayfa için iyi bir dönem olarak öne çıkıyor. Sonuçta, biz burada satıyoruz.

Ancak, SERP açılır menüsüne de tıklayalım ve bu sorgu için en iyi 10 sıralı sayfayı inceleyelim.

Burada iki şeyi kontrol etmeliyiz:

  1. Şu anda hangi sayfalar sıralanıyor?  Ürün sayfaları Kategori sayfaları Blog gönderileri? Veya başka bir şey? Doğru arama amacına sahip anahtar kelimelerin peşinden gitmek önemlidir. İlk 10'da sıralamasında çok sayıda blog yayını görüyorsanız, orada bir ürün veya kategori sayfası sıralamaya çalışmanın bir anlamı yoktur. İnsanların istediği bu değil, bu yüzden işe yaramayacak.

  1. En üstteki anahtar kelimeye bakın. SERP'ye genel bakışta  tüm üst sıradaki sayfalar için bir üst anahtar kelime görüntüleriz . Çoğu zaman, muhtemelen en üstteki anahtar kelimenin, ilk 10'daki sayfaların çoğu için aynı olduğunu görürsünüz. Aynı zamanda, baş terimi için göz önünde bulundurduğunuz anahtar kelimeyle de aynı olabilir. Fakat bazen, bu daha da iyi bir başlık dönemini ortaya çıkarabilir.

Öyleyse yapalım.

grainfather serps

İşte gözlemlerim:

  • İlk 3 sonuç resmi Grainfather web sitesinden alınmıştır. Onları dışarıda bırakmayacağız.
  • Kalan sonuçların
Etiketler