Ekşi Sözlük Sponsorlu Gönderi Dönemi Başladı!

Haziran 08, 2018 -

Ekşi Sözlük 26 milyon aylık ziyaretçiye ve bu ziyaretçilerden gelen 400 milyondan fazla sayfa gösterimine sahip olan Türkiye’nin en çok ziyaret edilen ve en köklü web sitelerinden biri. Çoğu zaman yaptığımız aramalarda ilk karşımıza çıkan sonuçların Ekşi Sözlük kaynaklı olması da tesadüf değil elbette. Kullanıcıları tarafından “kutsal bilgi kaynağı” olarak nitelendirilen Ekşi Sözlük kısa zaman önce sponsorlu paylaşım modelini duyurdu.

Yazar olabilmek için çok uzun süre belirli kalitede içerikler oluşturmanız gereken ve yazar olduktan sonra da içeriklerinize ve metinlerinize dikkat etmeniz gereken sayfada artık tıpkı yazarların gönderilerine benzer içerikleri sponsorlu olarak yayınlamanız mümkün. Her türlü demografik gruptan insanın ziyaret ettiği ve birçok tüketicinin, firmalar, ürünler ve hizmetler hakkındaki yorumlar için öncelikli olarak ziyaret ettiği sayfa, her zaman markaların iştahını kabartmıştı.

Uzun yıllardır sayfa mobil, online video, native ve display reklam alanlarında zaten reklam alınan ve en çok kullanılan mecralardan biri ancak doğal içeriklerin öneminin her geçen gün arttığı günümüzde Ekşi Sözlük’ ün en değerli alanına “girdilerinin” (entry) arasına girmek oldukça değerli. Markalarında hemen dikkatini ve ilgisini çekmeyi başarmış görünüyor.

Bu yeni reklam modelinde, yine oldukça yeni bir reklam servisi olan NativeSpot kullanılarak her bütçe ile herkes tarafından reklam verilebiliyor. Sadece lokasyon bazlı hedefleme yapılabiliyor, ilgi alanı gibi hedefleme seçenekleri ise bulunmuyor. Ancak lokasyon hedeflemesi tüm Türkiye için ilçe bazında yapılabiliyor. Kullanabilmek için ise hiçbir teknik bilgiye sahip olmaya gerek duymadan reklam verenlerin hedef kitlesi ile buluşması amaçlanmış.

Doğal içerik üretebilmek insanlara ulaşabilmek için oldukça önemli: Ekşi Sözlük 1999 yılından itibaren bunu en iyi yapan Türk sitesiyken, reklam modelleri geliştirmekte geç kalmış sayılabilir. Bunda kullanıcılarının karşı çıkmasının da etkisi var. Ancak bu yeni reklam modeli ile günümüze uygun bir geliştirme yaparak güçlü bir adım atıldı, şu an ki duruma göre çok da başarılı olacak gibi görünüyor. Bu yeni reklam modelinden markalar ne kadar yararlanabilecek ve nasıl gelişecek hep birlikte göreceğiz.