Girişimlerde Başarısızlık ve Dijital Pazarlamanın Önemi

Ocak 14, 2018 -

Girişimler Neden Ölür?

Günümüzde hızla popüler hale gelen “startup” kavramını sizler de mutlaka bir yerlerden duymuşsunuzdur. Pek çoğumuz kavrama kulak aşinası olsak da tam olarak neyin kastedildiği noktasında bazı soru işaretleri oluşma olasılığı her zaman var. Kavramın sözlük anlamı başlangıç ya da işin çok başında olan şirket olarak karşılık buluyor. Ancak, “startup” kavramı Türkçemize esas olarak “girişim” olarak yerleşti diyebiliriz.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, kavram son zamanlarda oldukça popüler ve artık çok fazla girişim hikayesi duyar olduk. Bunlardan başarılı olup markalaşan, adını pek çok yerde duyuranlar olduğu kadar maalesef kötü sonla hayata daha çok başında veda edenlerin sayısı da hafife alınamayacak kadar fazla. Gün geçmiyor ki, yeni bir girişimle (online ya da offline fark etmez) karşılaşmayalım ya da duymayalım. Bazıları bireysel olarak bizi bile heyecanlandırıyor ve hatta “Evet, bunu ben de düşünmüştüm”, “Tüh ya!”, “Ah paranın gözü kör olsun!” gibi cümleleri her birimiz sarf ediyoruz. Ancak, bizim başlatmadığımıza üzüldüğümüz ve çok kazanıyor diye düşündüğümüz pek çok girişim aslında çok da iyi sonuçlanmayabiliyor. Dünya genelinde gerçekleştirilen araştırmalar bu konu ile alakalı istatistikleri çarpıcı rakamlarla gözler önüne seriyor. Smallbiztrends.com’un haberine göre girişimlerin yüzde 50’den fazlası kuruluşlarından itibaren ilk 4 sene içerisinde işleyişlerine son vermek durumunda kalıyorlar. Forbes’un haberinde ise durum biraz daha vahim, startupların yüzde 90’ı başarısızlıkla sonuçlanıyorlar.

Bu noktadan hareket eden ve bizce kendi kulvarında bir “girişim” olarak adlandırabileceğimiz startupgraveyard, girişimci ruhlu bireylere örnek olması açısından başarısızlıkla sonuçlanan girişimlere ait bazı detayları sayfasında toparlamış. Sitenin ana amacı, girişimcilere başarısız olan diğer girişimlerin başarısızlık sebeplerini anlatarak onların da aynı hataları yapmalarının önüne geçmek. Böylelikle gayet yüksek olan başarısızlık oranlarının düşürülmesine katkıda bulunabilmek. Aslına bakıldığında sosyal sorumluluk olarak da nitelendirebileceğimiz alt amaçları da ortaya çıkmış denilebilir. Okuyan bireylere kolaylık olması açısından başarısız olmuş girişimleri, faaliyet göstermiş oldukları alanları dikkate alarak sektörlere de ayırmışlar. Temelde girişimlerin başarısız olma sebeplerini pek çok yerde okumuşsunuzdur (finansal kaynak bulamama, ortaklar arasında sıkıntı, Pazar araştırması yapmamak vs.), ancak bu bilinen sebeplerden farklı olarak yaşanmış gerçeklikleri özetleyen bu siteye bir girişimin başına geçmeden önce bakmanızı tavsiye ederiz.

Ancak, bu noktada üzerinde durulması gereken bir başka husus daha çıkıyor karşımıza. Evet, girişimcilik ruhumuzda var, ancak, başarısızlıklardan çıkarmamız gereken çok dersler de var. Günümüzde girişimlerin çoğunun online ortamlarda kurulduğunu, bu ortamlarda kurulmasa dahi online mecraya mutlaka ayak uydurması gerektiğini düşünürsek, dijital pazarlamanın da önemi bir kez daha karşımıza çıkıyor. Bu noktadan hareketle yeni kurulan girişimlere dijital pazarlama stratejilerinde destek olacak bir ajansile çalışmalarını da tavsiye etmeden geçemeyeceğiz.

[youtube::-HqzKyjp3Hw]