Google Analytics'te yeni dönem 360 Suite (beta) ile yayında!

Mart 18, 2016 -

Bu ayın 15'inde tanıtımı gerçekleştirilen Analytics 360 Suite, yepyeni özellikleri ile kullanıcılara sunuldu.

Google Özellikle Analytics 360 Suit, kurumsal odaklı ölçümleri daha da rahat bir hale getiriyor. Analytics 360 Suite çevrimiçi ve çevrimdışı hareketleri izler hale geçerek ölçümleme ve raporlama hizmetinde daha net bir görüntü sunabilmeyi hedeflemiş görünüyor.

Google Analytics 360 Suite 6 özellik ile sunulmuş ve bunlardan 4'ü sıfır km.
Kısa kısa bahsetmek gerekirse:

Daha önce kullanıma sunulan ürünlerden ilki GA Premium adıyla bilinen Google Analytics 360.

Diğer var olan ürün ise Adometry Google Attribution 360, bu ürün reklam verenlerin pazarlama yatırımları ve bütçeleri arasındaki bağlantıyı analiz ederek reklam bütçesinin doğru şekilde oluşturulmasına olanak veriyor. Bu sayede ilişki düzeyinde kanallar, cihazlar ve sistemler bağı detaylarına kadar incelenmiş oluyor.

Google Analytics 360 Suite İnceleme Yazısı

Yeni ürünlere gelince;

1 - Google Audience Center 360 (beta): Türkçe Google Kitle Merkezi 360 olarak çevrilebilir. Veri yönetimi bu servisin aslın işi ve bu konuda oluşturulan kampanyaya hangi cihazdan ve hangi kanaldan aktif şekilde girdi olabileceğini inceliyor.

Diğer bir özelliği ise DoubleClick ve farklı sağlayıcıların da vermiş olduğu dataları alarak inceleme yapabiliyor olmanız.

2-Google Optimize 360 (beta): Reklamınızı oluştururken nasıl olacağını görmek isterseniz bu servis tam sizlik, hem kendi sitenizde hemde başka sitelerde test edebilirsiniz.

3- Google Data Studio 360 (beta): Etkileşim raporları tek bir yerde gösterilirken, Google Analytics Suite ürünlerinin veri kaynaklarını birbirleri ile paylaşmasında etkili oluyor.Google dökümanlara veriler çıkarılabiliyor.

4- Tag Manager 360 (beta): Google Analytics’te var olan Tag Manager dan, farklı olarak daha derin şekilde inceleme ve karşılaştırma yapabiliyor, şahin gözümüz oldu diyebiliriz.

Bu bilgilerin BETA özellikler ile olduğunu unutmadan hatırlatalım, şu an Premium ve Adometry sahiplerinin kullanımına sunulan 360 Suite, kurumsal pazarlamada başköşeye yerleşeceğinin sinyallerini de veriyor.

Analytics ekibinin bu çalışmaları, kurumsal pazarlamada internet üzerinden etkileşimin öneminin bir kez daha altını çizmektedir.

Bir örnek

Mercedes-Benz pazarlama müdüründen ihlam almak için okunması tavsiye edilebilir. CLA250 sahiplerinin davranışlarını 75%'in üzerinde anlayabildiklerini anlatıyor.

Sürdürülebilir bir pazarlama ağı oluşturmak için işinizi internete taşıma kararını henüz vermediyseniz, daha fazla geciktirmemeniz vereceğiniz en doğru karar olacaktır.

Diğer mecralara göre takip ve değerlendirmenin etkin şekilde yapılabildiği anlık istatistiklerin alınabildiği internet reklam platformumuz ve internet reklamcılığı hizmetimiz hakkında detaylı bilgi almak için tıklayın.

Resmi blog üzerinden orjinal tanıtımı okumak için buraya tıklayın.