Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nasıl Düşürülür?

Ekim 08, 2016 -

Nasıl yapılır ? Bounce Rate oranı nasıl düşürülür ?

Kullanıcılarınız sitenizden hemen çıkıyorsa bir sorun var demektir. bu oran Google daki sıralamanızı ile Alexa değerinize etki etmektedir. Hemen Çıkma Oranı bu konuda oldukça önemli bir parametredir. Hemen Çıkma Oranı ne kadar aşağıda olur ise siteniz o kadar kullanıcıya bilgi veriyor ve site içinde kullanıcıyı tıpkı şu yürüyen merdivenleri ters yönde olan çalıştıran avmler gibi dolaştırıyorsunuz demektir.(zorunlu olmaz ise ilgi çekici fayda içeren konular olursa verim dahada artacaktır.)

Sitenizde ziyaretçileriniz anasayfa dışında gezmeden sadece bir sayfanızı inceliyor ise, içerik konusunu gözden geçirmekte fayda olacaktır. Sitemize gelen ziyaretçileri kaybetmek istemeyiz değil mi ? Nasıl çözeceğiz peki bu sorunu der gibisiniz,
Hemen Çıkma Oranı’nı nasıl düşürebilirsiniz, bu konuda bilgileri paylaşalım. Detay öncesi Hemen Çıkma Oranı’nı (Bounce Rate) nedir buna bir göz atalım.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür

“Hemen Çıkma Oranı” (Bounce Rate) nedir?  

Hemen Çıkma Oranı, web sitenize gelen ziyaretçilerin sadece bir sayfayı (bu anasayfada olabilir, iç sayfalarda olabilir) görüntüledikten sonra sitenizden ayrılma düzeyidir.

Hemen çıkma oranı içerisinde aslında birçok detayda gizlidir. Hedefimiz web sitemize ulaşan ziyaretçilerin üye olması, satın alma yapmasını veya sosyal medya üzerinden sayfalarımızı takip etme benzeri olabilir. Birden çok sayfanızı görüntüleyen ve web sitenizi anlamak bilgileri almak için zaman gezinen kullanıcılar, bunları gerçekleştirmeyene göre satın alma yaparken veya kendi e-mail adreslerini web sitenize emanet ettikleri için size güvenleri oluşmuştur.

Kendi alışkanlıklarınız düşünün, bir web sitesini ilk ziyaretinizde belirli bir bilgi aradığınızda yada bir ürün satın almayı hedeflerken, nasıl hareket ediyorsunuz.

Bir veya iki sayfayı okursunuz, avantaj ve dezavantajlara bakarsınız, diğer görüşleri inceler ve kurum hakkında geçmiş gönderileri gözden geçirirsiniz.

Bu zamana kadar ziyaret ettiğiniz ve bir sayfaya baktıktan sonra, çıktığınız veya hiç bakmadan incelemeden çıktığınız siteler hakkında ne fdarklar var? Sizi ne siteden çıkardı?
Şunlarda biri der gibisiniz ;
Karışık tasarımlar, otomatik çalışan bir video reklam vb. arka arkaya gelmiş aşırı reklamlar, ilgisiz bir alanda pop-up ların birden çıkması, aradığınız şeyi bir türlü bulamamak o sitede ne kadar daha sizi tutabilir ?

Kendinizi bir web sitedesinde ziyaretçi olarak düşünerek hareket etmelisiniz. Sizi bir takipçiye, üyeye veya ürün satın almaya teşvik eden şeyler nelerdir, bu sorulara vereceğiniz yanıtlar sizin hedef kitlenizi siteden çıkarmadan istediğiniz eylemin sonlanmasına kadar götüren yollardır.Çok zor değil müşteri gibi düşünün.

Hemen Çıkma Oranı

Peki, iyi bir “Hemen Çıkma Oranı” kaçtır?

Sitenin türüne göre değişiklik gösterir ama hedef olarak ` Hemen Çıkma Oranı iyi bir sayıdır.

İçerik odaklı siteler örneğin bloglar gibi, içerik bakımından kaliteli olmalarına rağmen daha yüksek hemen çıkma oranına (

Etiketler