Kullanıcı Deneyimi - Etkileşimi Nedir?

Ocak 10, 2018 -

Web sitenizdeki kullanıcı deneyimi ile etkileşimi, mevcut müşterileriniz veya potansiyel müşterileriniz hakkında bilgi verir. Bu bilgiler satılan ürün veya verilen hizmet hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlayarak iş konusunda stratejik bir avantaj oluşturur.

Kullanıcı etkileşimi en basit olarak tanımlamasıyla sizin ilginizi çeken ürüne veya hizmete yönelmeniz olmaktadır. Yani bir web sitesini ne kadar iyi tasarlarsanız tasarlayın içerisinde müşterinin ilgisini çeken ve kullanıcı deneyimlemesini sağlayan ve artıran bir şey yoksa etkileşim de yok demektir. Web sitesi içerisine kullanıcıların dikkatini çeken unsurların bulunması ve kullanıcı deneyiminin artırılması gerekmektedir. Bunlar indirimler, ürün veya hizmeti almış kullanıcıların yorumları, ürün hakkında detaylı görsel veya video vb. unsurlar olabilir.

Örnek olarak yan yana 2 mağaza düşünün. Bu 2 mağaza da aynı ürünleri satıyorlar ama biri diğerinden daha çok müşteri çekiyor. Bunun nedeni müşteri çeken mağazanın kullanıcıların deneyimine ve etkileşimine daha yakın çalışır olmasıdır. Bu durum, mağazanın tüketiciye farklı öneriler, indirimler, mağaza içerisinde onlara daha rahat bir ortam sunmasından kaynaklanabilir. Web sitelerinde de konsept benzer şekilde yürümektedir. Kullanıcının deneyimi çok önemlidir, sayfada gezinmesini sağlamak için web etkileşimi kullanılmaktadır.

Web etkileşimini en etkin şekilde kullanmak için kullanıcı deneyimi ni önemsemek ve müşteri gibi düşünmek, müşterinin ihtiyaçlarına göre hareket etmek gerekmektedir. Kendinizi müşterinin yerine koyarak, müşterinin geçtiği yolculukları düşünerek hareket edebilirseniz o zaman sitenizdeki eksiklikleri görebilir ve daha etkin bir şekilde etkileşim sağlayabilirsiniz.

Web Sitenizde Kullanıcı Deneyimi ve Etkileşim Sağlamanın Yolları Nelerdir?

1. İlgi Çeken İçerikler

Müşterinin ilgisini çekmek için resim ve video en önemli faktörlerdendir. Ürün veya hizmet sayfasındaki içerikleri bölerek okunmasını kolaylaştırın ve kullanıcı deneyimini artırmayı hedefleyin.

Bu aşamada arama motoru optimizasyonu önemlidir. Arama motorları sayesinde sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz. Bu işlemin genel adı SEO’dur. SEO’da sitenizi iyi optimize etmeniz gerekmektedir. Sitenizdeki taglar, başlıklar, içerikler, kullanıcı deneyimi kısaca her şey özgün olmak zorundadır.

2. Web Sitenizi Kolay Gezinir Hale Getirin

Kullanıcı etkileşimindeki en önemli konulardan biri kullanıcının deneyimi dir. Web site kullanıcıları sabırsızdır ve web sitesinde bir şey ararken uğraşmak istemezler. Her şey elinin altında olsun isterler; bu yüzden menü her zaman ulaşabilecekleri bir yerde olmalı. Buna ek olarak bir ürüne bakarken o ürünün bir benzerini görebilmeliler. Örnek olarak siz bir ayakkabı bakıyorsanız hemen ürünün altında baktığınız ürünün kategorisindeki benzer ayakkabılar çıkmalıdır. Bu sayede kullanıcı deneyimi ni düşünmüş ve fayda sağlamış olursunuz ve müşteriye bir yelpaze sunmuş olursunuz.

3. Müşteri ile Canlı Sohbet

Site içeresindeki ziyaretçilerin sorularına cevap vermek, ziyaretçileri müşteriye dönüştürmenizi sağlar. Ziyaretçi, müşteri temsilcisini aramadan hızlıca canlı sohbetten sorularına en etkin cevapları bulursa kullanıcının deneyimi yükselmiş ve artık alım yapacak müşteri haline gelme olasılığı artacaktır.

 4. Site İçerisindeki Otomatik Videolar

Günümüzde birçok ziyaretçi herhangi bir siteye girer girmez otomatik başlatılan bir video ile karşılaşır; bu kullanıcının hoşuna gitmez ve siteyi hemen kapatmasına neden olabilir. Dolayısı ile kullanıcılarınızı iyi düşünün deneyimlerini unutmayın.

5. Sosyal Medya 

Sosyal medyayı etkili kullanmak kullanıcıların web sitesini ziyaret etmesini sağlar. Tabi bunun gerçekleşebilmesi için sosyal medyayı etkin kullanmanız gerekmektedir. Paylaştığınız resimler, videolar vb. içeriklerin hedef kitlenizin ilgisini çekmek için hazırlanmalıdır.

6. Açılır Pencereler

Site içeresinde gelen açılır pencereler ziyaretçilerin dikkatini çeker ve bu dikkati etkin bir şekilde kullanabilirseniz ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürebilirsiniz, ancak bunuda çok abartarak kullanıcılarınızın deneyimini düşürmemelisiniz.


Örnek olarak;

 - İndirimler

 - Blog Aboneliği

 - Teklif Oluştur

Tarzında pop up'lar ziyaretçilerin dikkatini çekebilir.

7. Anketler

Anketler geri bildirim için önemli bilgi kaynaklarıdır. Geri bildirimler ile sitenizdeki düzenlemeler veya ürününüzdeki eksikleri görebilir kullanıcılarınızın deneyimini en üst düzeye taşıyabilirsiniz.

[youtube::Uxg9LEHZZIY]

Diğer makalelerimize göz atmak isteyebilirsiniz :

Kurumsal Web Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Mobil Uyumlu, Duyarlı (Responsive) Tasarım Websitesi Nedir ?

Etiketler