Kullanıcı Deneyimi - Etkileşimi Nedir? -2-

Ocak 12, 2018 -

Müşteriye web sitesinde yaşatılan deneyim ve yine kurulan etkileşimin ne kadar önemli olduğundan ilk yazımızda bahsederek daha çok web sitesi etkileşimi üzerinde durmuştuk. Bu yazımızda ise web sayfasında kullanıcı deneyimi üzerinde duruyor olacağız. Dilerseniz öncelikle kavramsal olarak "deneyim" kavramı ile başlayalım.

“Deneyim” en basit tabirle, ona sahip olan kişinin belli bir zaman içinde ya da yaşamı süresince edindiği bilgilerin, gördüğü, geçirdiği durum ve olaylardan elde ettiği görgü ve kılgının tümüdür.

“İnsanlar bilmedikleri şeylere düşmandırlar”  Genel olarak çoğumuz bilmediğimiz şeyler hakkında çekimser davranıp bu konudaki tüm irademizi önyargılarımızın eline teslim ederiz.

“Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur”. Deneyimsizliğin dolaylı yoldan bilmemek ile ilişkili olduğu yada adım adım bilmemeye yol açtığı apaçık bir gerçek. Bunlar deneyimsizliğin bizi sürüklediği girdaplardan sadece bazıları.

Deneyimin etkilerini daha iyi anlayabilmemiz için yazımızın bu kısmına kadar deneyimsizliğin olumsuz etkilerinden bahsettik. Bunun web sayfamızla ve kullanıcı deneyimiyle ne ilgisi var dediğinizi duyar gibiyiz, hemen açıklayalım.

Yukarıda geçen deneyim kelimelerinin başına kullanıcı getirdiğimizde ortaya çıkan sonuçlar bize bu doğrultuda yardımcı olacaktır. Üstteki yazımızı kullanıcı ön ekiyle harmanlayıp revize etmemiz gerekirse:

Kullanıcı Deneyimi” en basit tabirle web sayfanızı kullanan kişinin daha önceki internet sörfleri (ziyaretleri) süresince edindiği bilgi birikiminin, deneyiminin, sahip olduğu alışkanlıkların ve edindiği tecrübelerin tümüdür.

“Kullanıcılar alışkın olmadıkları web sayfalarında gezinmezler” Her web sayfasının nihai hedefi bir marka veya ürünü son kullanıcıyla buluşturmaktır. Esnaflarımız dükkanlarında ürünlerini satarken “müşteri her zaman haklıdır” felsefesini yüzyıllardır uygulayıp alınan sonuçlardan hep memnun kalmışlardır. İnternetin de dünyanın en işlek caddesinde bulunan en popüler dükkan olduğunu düşünürsek “son kullanıcı her zaman haklıdır” sonucunu rahatlıkla çıkartabiliriz.

Haklı olan son kullanıcı, tüm deneyimiyle hedeflediği sonuca en kısa yoldan varmak ister. Eğer siz (web sayfanız) bu konuda tüm kriterlerinizle (altyapınızla) kendisine yardımcı olamayacaksanız, farklı bir esnaf için (diğer web sayfaları) kullanıcınıza alacağınız uçak biletinin ücretini kendi cebinizden (reklam bütçenizden) ödemiş olursunuz.

Düşüncesinin bile ürpertici olduğu duygusunda hemfikir olduğumuz gerçek :) Kimse rakibine kendi müşterisini (kullanıcısını) vermek istemez, müşterisini (kullanıcısını) anlamak ve kendisini buna göre şekillendirmek hep başarılı firmaların vizyonu olmuştur.

İnternet üzerinde milyonlarca web sayfası olduğunu düşünürsek kullanıcının dilediği deneyimi bulamadığında web sayfasını kapatması alışılagelmiş bir durumdur. Alternatiflerin kum taneleri kadar olduğu günümüz çağında kullanıcı deneyiminin bulunmadığı web sayfalarına resepsiyonu olmayan rezidanslar diyebiliriz. Kişi (kullanıcı) isterse dilediği daireyi (içeriği) bulabilir, fakat takdir edersiniz ki bu süreç zaman alacak ve meşakkatli olacaktır. Şu da bir gerçek ki: kullanıcının size değil, sizin kullanıcıya ihtiyacınız var.

Son olarak: Komşu rezidansların tümünde resepsiyonistler mevcut ve aktif bir biçimde çalışıyorlar, bu konuda bir eksiğiniz olduğunu düşünüyorsanız lütfen bu konu hakkında bizimle iletişime geçin.

[youtube::Q5yBx0EQojs]

Tecrübelerimizden yola çıkarak yayınladığımız tüm web projelerinde resepsiyonistler hep var oldu, üstelik diğerlerinden farklı olarak kapıya kırmızı halı dahi seriyorlar :)

Etiketler