Mobil Cihazlarda Reklam Yapın ve Ölçümleyin

Nisan 24, 2017 -

Mobil Ölçümün Sunduğu Potansiyelden Yararlanma

Mobil cihazlarda yapılan pazarlamanın gelecek dönemler açısından önemi git gide yükselerek artıyor. Bu nedenle markaların/ firmaların yaptığı geleneksel reklamları ölçümleme ve yaklaşımlarını gözden geçirmelerinde büyük fayda olacaktır. İş hedeflerinin ötesine geçmeyi başaran lider pazarlamacıların büyümeyi nasıl sağladığını keşfetmek için makalemize göz atmaya ne dersiniz ?

Mobil cihazlar, tüketicilerin satın alma kararlarını etkiliyor:

Akıllı telefon sahiplerinin yüzde 69'u ihtiyaç anında önce mobil
aramaya başvuruyor.⊃1;

Google mobil reklamcılık ajans

Akıllı telefonlarından yakınlardaki bir ürün veya hizmeti arayan

kullanıcıların yüzd 76'sı bir gün içinde ilgili işletmeyi ziyaret ediyor
ve bu aramaların yüzde 28'i satın alma işlemiyle sonuçlanıyor.⊃2;

Google mobil reklam ajansı

Akıllı telefon kullanıcıları alışveriş yaparken şunları satın alıyor: 

Walgreens müşterilerinden işletmenin uygulamasını kullananlar, kullanmayanlardan 6 kat daha fazla harcama yapıyor.⊃3;

Birden fazla kanal (mobil dahil) kullanan Macy's müşterileri, tek bir kanaldan alışveriş yapanlardan 8 kat daha fazla harcama yapıyor.4

Google mobil reklam ajansı

Mobil cihazların gerçek etkisini anlamak isteyen pazarlamacıların, bu yeni davranışı ölçmek için kullandıkları yöntemleri geliştirmesi gerekiyor:

Lider pazarlamacıların son iki yıl içinde daha bütünsel bir ölçüm modeline geçmiş olma olasılığı diğer pazarlamacılardan yüzde 75 daha yüksektir.

Lider pazarlamacıların modellerine cihazlar arası verileri dahil etme olasılığı diğer pazarlamacılardan yüzde 83 daha yüksektir.

Google mobil reklam ajansı

 

Mobil cihazlarla büyümeyi sağlama: 

İş metriklerine odaklanma: Lider pazarlamacılarıny üzde 95'i, "pazarlama analizi TPG'lerinin gerçekten dikkate alınmaları için daha kapsamlı iş hedefleriyle ilişkilendirilmeleri gerektiğini" düşünüyor.7

Tahminlerle boşlukları giderme: Lider pazarlamacıların ölçüm ve analiz uygulamasındaki boşlukları gidermek için düzenli olarak tahmin kullanma olasılığı diğer pazarlamacılardan yüzde 71 daha yüksektir.8

Google mobil reklam ajansı

İDDİALAR

  • 1- Google/Satın Alınan Dijital Günlüğü: How Consumers Solve Their Needs in the Moment (Tüketiciler O Andaki İhtiyaçlarını Nasıl Gideriyor?), Mayıs 2016, ABD'li akıllı telefon kullanıcılarının temsilî örneği = 1.000, Yanıt =14.840, İhtiyaç = 10.544.
  • 2- Google/Satın Alınan Dijital Günlüğü: How Consumers Solve Their Needs in the Moment (Tüketiciler O Andaki İhtiyaçlarını Nasıl Gideriyor?), Mayıs 2016, ABD'li akıllı telefon kullanıcılarının temsilî örneği = 1.000. Yerel arama yapanlar = 634, Satın alma işlemleri = 1.140.
  • 3,4- Bain Analizi, Mobile Marketing: Don’t Miss the Moment (Mobil Pazarlama: Anı Kaçırmayın), 2016.
  • 5,6- Econsultancy ve Google, Analiz ve Ölçüm Anketi, 2016, Taban: n = en az 250 milyon dolar gelire sahip Kuzey Amerikalı şirketlerde çalışan 502 pazarlama ve ölçüm yöneticisi / n = 132 lider pazarlamacı; n = 305 diğer pazarlamacı..
  • 7- Econsultancy ve Google, Analiz ve Ölçüm Anketi, 2016, Taban: n = en az 250 milyon dolar gelire sahip Kuzey Amerikalı şirketlerde çalışan 500 pazarlama ve ölçüm yöneticisi / n = 132 lider pazarlamacı.
  • 8- Econsultancy ve Google, Analiz ve Ölçüm Anketi, 2016, Taban: n = en az 250 milyon dolar gelire sahip Kuzey Amerikalı şirketlerde çalışan 500 pazarlama ve ölçüm yöneticisi / n = 112 lider pazarlamacı; n = 170 diğer pazarlamacı.

  • kaynak