N11, GittiGidiyor, Hepsiburada da Ürünlerimi Nasıl Üst Sıraya Çıkartabilirim?

Nisan 08, 2020 -

Hergün açılan onlarca mağaza ile büyüyen gelişen N11.com da satış yapan ve her birinin en büyük arzusu mağazasını, işini büyütmek olan işletmeler arasında mısınız ?

Peki bu n11 de başarılı mağaza nedir?

N11.com, hepsiburada.com, gittigidiyor.com ve birçok pazaryerinde başarılı mağaza kavramı, alışverişlerin gerçekleşmesi ile müşterilerinden gelen yüksek puan ve en iyi yorum toplayan mağazaların aldığı sıralamayı ifade etmektedir.

5 yıldız üzerinden en az 4.5 yıldız puanınız olması N11.com’ da ve diğer pazaryerlerinde başarılı mağaza olarak kabul edilebilmeniz için örnekleyeceğimiz koşullardandır.

Peki N11’de nasıl başarılı mağaza olunur?

N11'de mağaza açtıktan sonra birkaç gün geçiren satıcıların Propars yetkililerine en çok danıştığı, en çok sorduğu soru bu. Propars yetkililerinin ise bu soruya verdiği bazı püf noktalar ve cevaplar mevcut.

Henüz n11'de bir mağazanız yoksa, "N11'de nasıl mağaza açılır?" başlıklı yazımızı da okuyun.

Siz de N11'de nasıl başarılı mağaza olunur merak ediyorsanız gelin, bu püf noktaları sıralayalım.

N11'de başarılı mağaza olmak için 5 temel ve basit püf nokta var. Bunların tamamını uygularsanız kısa zaman içinde puanınız yükselmeye başlayacaktır.

Propars'tan aldığı tavsiyelerle bu püf noktaları uygulayan bir N11 mağazası, uygulamaya başladıktan sonraki altı ay içinde satışlarını ve cirosunu @ arttırdı.

N11'de Daha Çok Satış Yapmak İçin Püf Noktalar

1. Ürün İsimleri

N11.com'da satış yapıyor olsanız da, N11'e müşterilerin büyük kısmı Google gibi arama motorlarında arama yaparak gelirler. Arama motorları ise sonuç çıkarırken müşteriler de ürün adı arattığından ürün adlarını tararlar.

Müşteriye ürün adı içeren sonuçlar gösteren Google'ın, müşteriye sizin ürününüzü göstermesi sizin için kaçmaması gereken bir fırsattır. Google'da müşterilerin karşısına çıkabilmek için de ürünlerinizi N11'de doğru isimlendirmeliniz.

Yani, müşterileriniz Google'da o ürünü nasıl arıyorsa, öyle. Doğru isim için kullanabileceğiniz basit formül: Marka + Cinsiyet + Belirtilmesi gereken bir özellik + Ürün + Ürün Kodu şeklinde olabilir.

Örnek: Pierre Cardin + Bayan + Deri + Mont + PCKX56Y7 Veya ürünün bir modeli varsa onu da mutlaka başlıkta geçirmelisiniz. Yani modeli olan ürünler için formül: Marka + Model + Cinsiyet + Ürün +

Ürün Kodu Örnek: Adidas + Daroga + Erkek + Spor Ayakkabı + G61604 Eğer sattığınız ürününün garantisi varsa, garanti bilgisi de mutlaka başlığa eklemeniz gereken bir bilgi.

Fakat n11'de başlığa yazabileceğiniz karakter sınırı 65'tir; bu nedenle her zaman garanti bilgisini eklemek başlığa sığmayabilir.Bu durumda garanti bilgisinden feragat edilebilir, diğer bilgilerden değil.

Örnek: Samsung 6 Serisi 48" Smart Curved UHD TV 48JU6570 2 Yıl Samsung Türkiye Garantili

2. Ürün Açıklamaları

Doğru ürün açıklamaları girmemek n11 mağazalarının en sık yaptığı hatalardan biridir. Ürün açıklamaları genelde çok kısa, birkaç satırlık ve soğuk bir dille yazılmış basit bilgilerden ve kalanı da tüm ilanlara yapıştırıan kopya metinlerden oluşuyor.

Oysaki bunun yerine, daha samimi, daha esnaf üslubuyla yazılmış güzel ürün açıklamaları, yeterli miktarda samimi bilgi hayal edin. İnternetteki müşterilerin aslında mağazanıza / dükkanınıza gelenlerden bir farkı yok.

Bugün internette sipariş veren bir müşteri yarın tesadüfen dükkanınızın önünden geçerken içeri de girebilir. Mağazanıza giren bir müşteriye gerçekte neler anlatıyorsunuz? Nasıl karşılıyorsunuz?

Ürünü satmaya çalışırken neler söylüyor, özellklerinden nasıl bahsediyorsunuz?

Gerçek müşterilerle ne yaptığınızı hatırlayın ve internetteki müşterileriniz için de aynısını yazı ile yapın. Verecekleri cevapları bilmiyorum, ne yazayım, demeyin.

Siz yılların esnafısınız. Bir müşteri ne sorar, ne öğrenmek ister, en iyi siz biliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey, n11'deki mağazanıza giren insanlara üç beş satır bir şeyler söyleyip kafanızı çevirmemek.

Daha samimi, daha esnaf üslubuyla yazılmış, ürünü her açıdan detaylı anlatan bir ürün açıklaması sizi farklı kılacak. Ürün açıklamalarında insanların en çok aradığı eknik özellikleri hemen en tepede yazmayı unutmayın.

Ürünün, ölçüsü, ebadı, kilosu, markası, modeli, cinsi, kullanım amacı, kısaca ne işe yaradığı, en önemli özellikleri vb. bilgiler açıklamalarınızda mutlaka bulunması gereken teknik bilgilerdir.

Ayrıca cep telefonunuzdan da olsa ürünlerinizin videosunu çekebiliyorsanız mutlaka çekin ve ürün açıklaması bölümüne ürünü tanıtan bir video da yükleyin.

3. Ürün Fotoğrafları

Satış istatistiklerine göre, fotoğraflı ürünler fotoğrafsız ürünlerden kat be kat daha fazla satılıyor. Fotoğrafsız ürün mü olurmuş, diyor olabilirsiniz. Evet, fotoğrafsız ürün satmaya çalışacak kadar acemi bir KOBİ kalmamıştır artık.

Peki ya fotoğrafı olan ama fotoğrafsızdan farkı olmayan ürünler varsa? Kendinizi müşterinin yerine koyun.

Gerçek dükkanda ürünü eline alıp evire çevire inceleyen müşteri, internetteyken sadece uzaktan birkaç resme bakarak karar vermeye çalışıyor.

Emin olamadığı, tam anlayamadığı, önünü görüp de arkasını merak ettiği zamanlarda da çoğunlukla almaktan vazgeçiyor. Ürünün gün ışığında çekilmiş gerçek fotoğraflarla, her açıdan net görülebilmesi dolayısıyla çok önemli.

Eğer yapabiliyorsanız cep telefonunuzla da olsa mutlaka ürünü gün ışığında kameraya çekip videosunu da yükleyin. Profesyonel kamera veya fotoğraf makinası kullanamayabilirsiniz, inanın bu önemli değil. Müşterileriniz almak istedikleri bilgiye odaklıdırlar ve sizin videonuzla ilgili ufak detaylar umurlarında olmaz bile.

İstedikleri bilgiyi alabilirlerse hele, sizin düşük kaliteli videonuz veya fotoğrafınız onlar için bir nimete dönüşür. Fotoğraf seçerken çok küçük veya çok büyük boyutta fotoğraflar seçmemeye özen gösterin.

N11.com'da her ürün için 12 fotoğraf ekleme hakkınız var; bu hakkınızı sonuna kadar doldurun, kullanın. Ne kadar çok açıdan çekilmiş fotoğraf, o kadar başarılı ürün sayfası demek.

Bu arada, Propars'ın eşsiz ürün yükleme sayfasında, ürün kodunu girdiğiniz ürün için otomatik fotoğraf bulma aracı var. Tek bir tuşla saniyeler içinde Propars size ürününüz için uygun fotoğraflar bulup getiriyor.

4. Ürün Seçenekleri

N11.com her gün milyonlarca ziyaret almaktadır. Bunun büyük kısmı Google üzerinden gelmekte; diğer kısım da doğrudan n11.com'u ziyaret etmekte ve aradığı ürünün adını n11 arama bölümüne yazmaktadır.

N11, arama yapan kullanıcıya binlerce sonuç gösterir. Kullanıcıların büyük kısmı tam bu noktada arama sonuçlarında sol tarafta bulunan filtrelerdeki seçeneklere tıklayarak sonuçları azaltmaya çalışır.

Eğer siz ürün girişi yaparken ürün renk seçeneğine "Domates kırmızısı" yazarsanız N11 bunun "kırmızı"yı kastediyor olduğunu anlamaz, o nedenle filtreleri kullanan müşteriye görünmez ürününüz.

Oysaki sadece "kırmızı" yazarsanız N11'in rengi anlaması kolaylaşır ve sizi kırmızı ürün arayan müşterilere gösterir. Bu nedenle herkesin okuduğunda anlayabileceği basit seçenek bilgileri girmeniz gerekiyor.

Bu arada, Propars ürün sayfasında, siz "Deve Tüyü" rengi yazsanız bile Propars bunu otomatik olarak en yakın renk olan "Kahverengi" ile eşleştirir ve siz "deve tüyü" yazmış olsanız da N11 arama sonuçlarında listelenmenizi sağlar.

5.Kargo Ücreti

İnternette kargo bedava olarak satılan ürünler diğer ürünlere kıyasla daha çok satılmaktadır. Kargo ücretini ürün fiyatına ekleyerek ücretsiz kargo seçeneğini aktif edebilirsiniz. Böylelikle kargo ücreti ödemek istemeyen ziyaretçiler sizden ürün satın alabilir.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.