Pazarlama Analizlerini Eyleme Dönüştürme

Şubat 25, 2017 -

Her ne kadar firmalar için pazarlama yöntemleri değişiyor olsada Dijital Pazarlama Uzmanları için yeni dönemler ve evreler oluşmuyor değil.

Neredeyse çoğu işletme müşteri deneyimine önem verdiğini söylemekte, peki neden müşteri deneyimini iyileştirmekte bu kadar zorlanıyoruz?

Harvard Business Review'un yayınladığı yeni bir rapora göre, günümüzde öncü durumda olan firmalar müşteri analizlerini toplayarak eyleme dönüştürmenin yeni yollarını ve uygulamalarını bulmaktalar.

Harvard Business Review Analytic Services'ın anketine katılan işletme yöneticilerinin yarısı, müşteri deneyiminin işletme için ikinci en önemli kriter olduğunu belirtmişler. 

Dijital Pazarlamada Netlik :

Tüketicilerin neyi beğendiği ve karar verme aşamasına geldikleri önemli anlarda nasıl bir yaklaşım sergiledikleri konusunda hiç bu kadar ayrıntılı verilere sahip olamamıştık. Ancak çok çok ayrıntılı veriye sahip olsakta, aslında konuyu netliğe kavuşturmak arasında bir hayli fark bulunuyor. Birçok firma hâlâ verilerden oluşan bir pusun ardından net görüntüye erişebiliyor.

Harvard Business Review'un sunduğu ve Google tarafından desteklenen makalelerde Pazarlama Analizleri Ölçümü netlik kazandıracak faydalı bilgileri alarak sizler için kullanıyoruz. Verileri kullanarak daha iyi müşteri deneyimine dönüştürülmesini sağlayacak yeni araçları ve en iyi uygulamaları alıyoruz ve uyguluyoruz.

Dijital Pazarlamada öne çıkan noktalardan bazıları aşağıda belirtilmiştir:

  • Müşterilerinizin gerçekten neye değer verdiğini ve ne için ödeme yapmak istediğini ölçmenizi sağlayacak çığır açan bir değer unsurları dizisi oluşturun. Bu çerçevede, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için yeni koşullarınızı oluşturun.

  • Sizde örneklerdeki büyük firmalar gibi, değerli verilerin eyleme koyulabilecek stratejilere dönüştürülmesi amacıyla yeni bir analiz motoru geliştirmeye çalışın en azından yorumlamak üzere çalışmalısınız. Bu analiz motoru, çok farklı veri kaynaklarını birbirine bağlamak ve bunları doğrudan müşteri odaklı büyüme stratejilerine dönüştürmede dijital pazarlama faaliyetlerine nasıl etkide bulunur bir düşünün.

  • Müşterinizi kesinlikle duyun müşteri dostu olmayan engelleri kaldırma konusunda yeni fikirler geliştirin. Kullanıcı dostu tabirini sadece notlarda bırakmayın, başarılı müşteri deneyimleri sunarak kategorinizde en iyisi haline gelen firmalar olmak adına çalışma yapabilecek dijital ajanslar ile iletişime geçin. Genellikle bu engelleri yok etme konusunda en iyisini yapanları en önde göreceksiniz.

Biz dijital pazarlamada sunduğunuz müşteri deneyimini gerçek anlamda iyileştirmeye hazırız yaz siz ?

Kaynaklar

  • Harvard Business Review Analytic Services, "Marketing in the Driver's Seat: Using Analytics to Create Customer Value" (Pazarlama Direksiyonda: Müşteri Değeri Oluşturmak İçin Analizleri Kullanma), 2015.