Ramazan’ Ayında Reklam Vermeli miyim ? Diye Düşünüyorsanız..

Mayıs 17, 2018 -

Ramazan ayında, pazarlama stratejileri bir hayli önem kazanıyor. Bu dönemde başarılı bir iletişim stratejisi yürütmek söz konusu olduğundaysa, bazı noktalar öne çıkıyor. Türkiye’de önemli bir yere sahip Ramazan ayı boyunca etkileşimi yüksek bir kitleye ulaşabilir ve ilginin yüksek olduğu bu dönemi etkin bir şekilde değerlendirebilirsiniz.

Ailenizle ve arkadaşlarınızla daha çok vakit geçirmek, Ramazan ayının en büyük anlamlarından biri. Bu ay boyunca insanlar, hem ailelerine hem de kendilerine daha fazla vakit ayırıyor. Bu durum da, online platformlarda geçirilen süreye eş zamanlı olarak yansıyor, tüketici alışkanlıklarında değişiklikler ortaya çıkıyor. Peki, Ramazan ayı boyunca yürütülen iletişim kampanyalarında hangi noktalar gözden kaçırılmamalı?

Ramazan Ayında Mobil Cihaz Kullanımı Yükseliyor
Ramazan ayında insanlar mobil cihazlarında yılın kalan zamanına göre çok daha fazla vakit geçiriyor. Bu nedenle mobil sitelerin hızlı olması, kullanım kolaylığı çok önemli. Türkiye’de insanların Yüzde 77’si1; akıllı telefon kullanıyor; Yüzde 66’sı2; ise internete mobil cihazları aracılığıyla bağlanıyor.

Yani, Ramazan ayı boyunca da arama motorlarında yapılan sorguların büyük bir bölümü mobil cihazlardan gerçekleştiriliyor. Türkiye’de kullanıcıların Yüzde 82’si3; arama motorlarına mobilden bakıyor. Ramazan ayının özellikle ilk ve son günlerinde aramalarda artış gözlemleniyor. Ayrıca Kadir Gecesi gibi ay içerisindeki ve devamındaki özel günlerde arama trendi artıyor.

Tabii, bu aya özel olarak arama trafiğinde insanların ilgi odağı da farklılaşıyor. Yemek tarifleri başta olmak üzere, iftar, sahur, bayram gibi anahtar kelimeler ön plana çıkıyor. Geçen yıl Ramazan ayında en çok arananlar arasında yer alan sorular ise şöyle:

güllaç nasıl yapılır
pratik bayram tatlıları
bayramda ne tatlısı yapsam
Ramazan pidesi
değişik iftar yemekleri
iftara ne pişirsem
Ramazan sofraları kurulurken YouTube izleniyor
Ramazan ayının her günü önemli bir an barındırıyor; leziz yemeklerin sunulduğu iftar sofraları. Bu sofraların hazırlanma sürecinde ise YouTube büyük bir role sahip. Ramazan ayında YouTube’da yemek ve tarifler özelinde yapılan aramalar Yüzde 29⁴ artış gösteriyor. Çorba, özel tarifler, şef tarifleri, şerbetli tatlılar, etli yemekler, mezeler, iftar yemekleri başlıca aranan kelimeler arasında.
İftar ve sahurla ilgili videoların yanı sıra, bekleme süresini kolaylaştıracak eğlendirici ve rahatlatıcı videolar ile Ramazan’a özel fırsatları gösteren içerikler de bu ay boyunca YouTube’da sıklıkla izlenenler arasında yer alıyor.

Mobilin rolü yine YouTube’da da etkili. Mobil video tüm dünyada hızla büyürken, 2015 ve 2017 yılları arasında kullanım oranı en hızlı artan üç ülkeden biri Türkiye oldu. Türkiye'de bu büyüme oranı toplam internet nüfusunun Yüzde 83'ünün⁵ videoyu artık mobil cihazlarda izlemesiyle sonuçlandı. Geçtiğimiz yıl da, Ramazan ayında yemek ve tarifler özelinde YouTube üzerinde yapılan aramaların büyük bir çoğunluğu mobil cihazlardan gerçekleşti.

Zaman hedeflemesine dikkat edin
Ramazan ayı boyunca günler gecelere karışırken, ulaşmak istediğiniz kitlenin büyük bir bölümü gece geç saatlerde de ayakta. Tüketicilerin mobil cihazlarda geceleri daha aktif olmasından faydalanarak kampanya hedeflemelerinizi bu doğrultuda düzenlemeye dikkat edin.

Ayrıca Ramazan ayının bitimiyle başlayan Şeker Bayramı, ilginin hala yüksek olduğu bir dönem. Bayram mesajları ve alışveriş konusunda aramalar ay sonuna doğru yükselişe geçiyor ve tatil gündeme geldiği için seyahat ve otel aramaları da ön plana çıkıyor.

Tatil Rezervasyonları İçin Otel Reklamları Hız Kazanıyor

Kaynaklar:

1;2;3;5Google/TNS, Tüketici Barometresi 2017

⁴Google / YouTube Search Data April 2017 – August 2017

 

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.