Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Haziran 05, 2018 -

Sosyal medya kullanıcının kendi ürettiği içeriği paylaşarak, etkileşimde bulunduğu dijital mecraların tümüne verilen addır. Sosyal medya birçok kişi ve kurum tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Bu aktif kullanımın beraberinde getirdiği hız, kullanıcının yaşadığı günlük olayları, gündem meselelerini, ilgi alanına dâhil ettiği bilgileri kolayca aktarmasına fırsat verir. Etkileşim ağı olan sosyal medyanın bu kadar yüksek oranda kullanımı elbette başlıca sektör bağlantılarının da bu mecralardan uzak durmasını imkânsız hale getirmektedir. Sağlık sektörü de bu dev oluşumda yer edinip, pastadan kendi payına düşeni alıyor.

Sağlık sektöründeki dünya genelinde kabul edilen ve ülkemizde de uygulanan kısıtlamalar sağlık sektöründe sosyal medya pazarlamasının önüne ket vurmaktadır. Ancak daha fazla görünür olmak isteyen sağlık işletmeleri ve sağlık çalışanları sosyal medyada boy gösterme yoluna gitmektedirler.

Sağlık sektörünün sosyal medyaya entegrasyonu kişi veya kurumlara ne gibi faydalar sağlar?

  • Görünürlük: Sosyal medya kullanıcıları ile birlikte hizmet verdiğiniz veya hizmet vermeyi planladığınız kitlenin karşısına daha rahat çıkabilirsiniz.
  • Kolaylık: Randevu trafiğiniz yoğunluk kazanır ve iletişim kurmak daha pratik hale gelir.
  • Bilgilendirme: Hizmetlerinizi ve işlerinizi gösterebilir bu sayede kitlenizde olumlu bir tecrübe yaratabilirsiniz.

Yukarıda sıralamış olduğum yararlar dolayısıyla sağlık sektöründe ön plana çıkmak isteyen sağlık çalışanları ve sağlık kurumları sosyal medyada boy göstermeyi bir amaç haline getirmektedirler. Peki, bu amaç doğrultusunda nasıl bir yol izlenmeli, yol haritası nasıl çıkartılmalıdır?

İşin bu aşamasına gelindiğinde ise önümüze iki farklı yöntem çıkar:

İlk yol kişisel sosyal medya yönetimi  ile hesapların aktivasyonu bireyler tarafından kontrol edilir. İkinci yol ise sosyal medya hesaplarının işletmesi sosyal medya ajanslarının kontrolüne bırakılarak profesyonel hizmet alınır. İki yöntem arasındaki temel fark hizmetlerin sunumu ve kriz anı aşamasında ortaya çıkmaktadır. Bu aşamada sosyal medya ajansları öne geçerken tercih kullanıcıya bırakılmaktadır.