Sosyal Medya Ajansı

Ocak 09, 2018 -

Hızla dijitalleşen dünyada sosyal medya artık hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Hepimizin hayatında bu kadar önemli yeri olan bir iletişim kanalı elbette kişileri birbirine yakınlaştırdığı kadar markalar ve işletmeler için de önemli bir rol oynamaktadır. Markalar için artık tek taraflı iletişim yolu bitti. Artık esnaflardan milyar dolarlık şirketlere, tanınmış kişilerden politikacılara kadar herkes, her an ulaşılabilir konumda. Peki, markalar bu yeni ve son derece dinamik iletişim ortamına nasıl ayak uyduracaklar?

Sosyal Medya Ajansları, işte bu noktada markaların dış dünya ile temasının en dinamik kısmını yönetmek ve markalara bu konuda danışmanlık sağlamak üzere dijital iletişim dünyasında yerlerini kısa denilebilecek bir zaman önce almaya başladılar ve hızla büyük bir sektör oluşturdular. Markalar ise geleneksel iletişim metotlarının dışına çıkarken yaşadıkları zorlukları atlatırken gördükleri destek ile sosyal medya ajanslarını çok sevdiler. Bir bakıma markalar insanlar arasında kendiliğinden gelişen bu yeni dili konuşabilmek için ihtiyaç duydukları uzmanlık ve deneyimi sosyal medya ajanslarında buldular.


Sosyal Medya Ajansı Ne İş Yapar?


Evet, hepimiz sosyal medyanın öneminin farkındayız, farkında olmayanlar da bu gerçekle her an yüzleşiyor, ancak teknolojiye en uzak insanların bile kullanabildiği sosyal medya araçlarını yönetmek için markalar neden bir ajansa ihtiyaç duydu? Çünkü, hemen hemen dünyadaki her insanın bir parçasını oluşturduğu bu dev iletişim ağında markaların doğru yerde konumlanması ve bu birebir iletişim yolunu doğru yönetmesi, sosyal medya kelimesinin akıllara getirdiği uygulamaları kullanmak kadar kolay değil ve uzmanlık gerektiriyor.

Sosyal medya ajansları markalar için bu dijital dünyada;

• Doğru iletişim stratejilerinin oluşturulması 
• Marka konumlandırma 
• Pazarlama 
• Müşteri ilişkileri yönetimi
• Analiz ve raporlama
• Kriz Yönetimi
• Markanıza uygun sosyal medya araçlarının belirlenmesi ve araçların belirlenen hedefler için etkin kullanımı gibi konularda uzman desteği sağlamaktadır.

Sosyal Medya Ajansı Neye Göre Seçilir?

Her işte ve meslekte olduğu gibi bu alanda da uzmanlık ve deneyim çok önemlidir, evet herkes iki kabloyu birbirine bağlayabilir ancak bu herkesi elektrikçi yapmaz. Sosyal medyada da bir şeyleri kullanabilir olmak ve bazı konular hakkında fikir sahibi olmak markaların kaderini teslim etmeleri için yeterli olmamakta, mutlaka iletişim alanında uzmanlaşmış kişilere ulaşmaya çalışmak gerekmektedir. Ancak bu seçimde asıl önemli olan etken sizin ve markanızın ihtiyaçlarıdır. Dijital dünya birbiri ile içiçe geçmiş pek çok farklı uzmanlık alanının oluşturduğu bir dünya. Bu nedenle sosyal medya alanında da farklı uzmanlık alanları geliştiği için öncelikle ihtiyacınızı belirleyerek bunun üzerinde çalışan ajanslara yönelmelisiniz. Hemen her konuda olduğu gibi bu konuda da her şeyin uzmanı olduğunu iddia etmek çok zor. İhtiyacınız etkin reklam stratejileri oluşturmak veya monitoring (izleme) gibi pek çok farklı alanda olabilir. Bu ihtiyaçlarınızın bir çoğunu tek bir noktada karşılayabiliyor olmanız muhtemel olsa da, farklı uzmanlık alanlarında gelişmiş kişilerle tanışmayı tercih edebilirsiniz. Bu nedenle ihtiyacınızı net olarak tanımlamadığınız durumlarda yanlış kişilerle ve kurumlarla tanışma olasılığınız artacaktır.

Tüm bunları düşünürken mutlaka markanızın mevcut iletişim ve pazarlama stratejisi ile bütünleşik bir strateji oluşturabilecek adımlar atmayı unutmamalısınız. Yani markanız geleneksel kanalda farklı bir dille, dijital tarafta farklı bir dille konuşmamalı. Tüm bunlar ihtiyaçlarınız hakkında biraz fikir vermiş olmalı.

Sosyal Medya Ajansı Nasıl Çalışır? 

Öncelikle, iletişim alanında faaliyet gösteriyorsanız yapacağınız çalışmaların büyük bölümü, adına iletişim çalışmaları yürüteceğiniz markayı tanımakla başlar. Marka ile ajans arasındaki iletişim ve bilgi alışverişi tüm stratejiyi etkileyecektir. Ardından ihtiyaçlar ve hedefler belirlenir ve belirlenen hedefler üzerine planlar hazırlanır ve çalışmalar başlar. Ancak en başta söylediğimiz gibi sosyal medya dinamik bir iletişim kanalıdır ve hiçbir zaman her şeyi planlamak mümkün olmayacaktır. Bu nedenle anlık iletişim, analiz, müşteri ilişkileri gibi işler daima devam eden bir süreç olarak işlemektedir.


Sonuç olarak sosyal medya ajansı markalara dijital dünyanın kapılarını açmak için gerekli şifreleri sunabilecek bir anahtardır. Doğru bir sosyal medya ajansı seçildiği takdirde, bu kapılardan birlikte geçmeyi bilerek markamızın değerini yükseltebilir ve doğru noktada doğru şekilde insanlar ile temas edebiliriz. Bu dijital dünyanın içinde kaybolmamak için işi uzmanına bırakmak her zaman işi kolaylaştıran bir yöntemidir.