Sosyal Medya Ajansları Ne İş Yapar?

Haziran 04, 2018 -

Günümüzde sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte yeni bir sektör oluşmuştur. Sosyal Medya Ajansları… Sosyal Medya Ajanslarının temelde yaptığı iş sosyal medya hesabı yönetmek gibi gözükse de ve bu basite indirgense de işin aslı pek de öyle değildir. Gelin bu konuyu biraz daha açalım.

Sosyal medya yönetimini aşamalandırmak istersek ilk aşamasına hesapların oluşturulması diyebiliriz. Tabi bu en kolay süreçtir. Bir mail adresi açılması ve sonrasında istediğimiz sosyal mecraya girip kayıt olmak artık çocuk oyuncağı…

Sonraki süreçlere gelecek olursak sosyal medya yönetiminde en önemli konu hitabettir. Sayfanın hangi kullanıcılara, kaç yaş grubuna yönelik olduğu, hitap edilen kitlenin sosyal medyada aktifliği, sayfanın ürün pazarlamaya mı yönelik yoksa markalaştırmaya mı yönelik olduğu gibi bir çok soruya cevap verilmelidir.

Ürün pazarlamaya yönelik sayfalarda rakiplerin hareketleri takip edilmeli ve onlardan bir adım önde olmaya çalışılmalıdır. Markalaşmaya yönelik sayfalarda ise sayfanın genel prestiji korunarak, paylaşımlardaki oran, tutarlılık gibi konulara dikkat edilerek hareket edilmelidir.

Bu bilgiler doğrultusunda sayfanın ana amacı belirlenir ve bundan sonra içerik oluşturmaya başlanır. Tabi içerik oluşturma süreci de kendi içerisinde dallanıp budaklanmaktadır. :) İçerik oluşturmada en önemli unsur görseldir. Paylaşılacak görsellerin kalitesi, sosyal medya hesabınızın kalitesini oluşturur. Bundan dolayı en çok dikkat edilmesi gereken konulardan biridir.

Görselleri oluşturduktan sonra altına yazacağımız yazıyla albeniyi arttırmak tamamen bizim elimizdedir. Burada dikkat ettiğimiz en temel unsur yazıyı okumaya başlayan birisinin ilgisini çekebilmektir. Ve olmazsa olmazlarımız… Etiketler (hashtag)... Etiketler sosyal medyada etkili silahlarımızdandır. İçerik metinlerimize ekleyeceğimiz etiketlerle keşfedilme oranlarımız artabilir, bu doğrultuda takipçilerimizi arttırıp daha geniş bir kitleye hitap edebiliriz.

Temel çizgileriyle sosyal medya ajansları tüm bu süreci ilerletirken, sektörle ve sosyal medya alanlarıyla ilgili gelişmeyi de takip etmektedir. Tüm bunlarından ardından “Markam sosyal medyada nasıl büyür?” sorumuza da cevap vermiş olduk. Bu doğrultuda sosyal medyada markanızı büyütmek için veya var olan markanızın ürün satışını arttırmak adına daha fazla kitleye seslenmek için sosyal medya adeta bulunmaz hint kumaşı :)

Bu süreçte sosyal medya ajanslarıyla çalışmanızın size deneyim açısından katacakları fazla olduğundan dolayı bu uçsuz bucaksız mecrayı emin ellere teslim etmelisiniz.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Adobe kuler kullanarak birbiri ile uyumlu ve ahenli renkleri seçmek çok olaydır.