Sosyal Medyada Tasarımın Önemi

Haziran 03, 2018 -

Günümüzde teknolojinin ve internet kullanımının her geçen gün, geçtiğimiz yıllara nazaran artması ve ilerlemesi, dijital pazarlama alanında insanoğlunun daha da fazla sosyal medyada vakit geçirmesine ve neredeyse hayatının yarısını sanal ortamda tüketmesine sebep olmaktadır. Hâl böyleyken satış ve pazarlama alanında en çok tercih edilen mecra, kuşkusuz sosyal medya olarak kesin bir ifadeyle gösterilebilir.

Sosyal medya ortamında her alandan postlar, videolar, hikayeler, makaleler, reklamlar ve daha birçok ilgi çekici içerikler ile karşılaşmak mümkün. Ancak bu kadar içeriğe rağmen her kullanıcı veya şirket istedikleri etkileşime ulaşamamaktadır.

Sosyal platformları kullanan kurumsal firmalardan biriyseniz, sizler için profilinizde paylaştıklarınız, güncellemeleriniz ne kadar önemli ise, görsel profilinize, tasarımlarınıza da bir o kadar önem vermeniz gerekmektedir.

Sosyal medyanın hayatımızda, ticaretimizde, pazarlama stratejilerimizdeki önemi arttıkça, içerik paylaşımlarının yanında görsel kaygılar da artmaktadır. 

Sosyal medya içerikleri, metin ve görsel olarak bir bütünlük sunmaktadır. İyi yazılmış bir metin ile iyi tasarlanmış bir görseli bir araya getirdiğinizde vermek istediğiniz mesajı en sağlıklı şekilde hedef kitlenizle buluşturabilirsiniz.

Sosyal medya mecralarında yayın yapan markaların hedef kitleleriyle buluşurken, dikkat etmeleri gereken en önemli unsurlardan biri de içeriklerinin görsel tasarımları olmalıdır. Ülkemizde internet kullanan 46,3 milyon kişiden 42 milyonu aktif bir şekilde sosyal medya kullanıyorken; sizin, rakiplerinizden farklılaşarak mesajınızı hedef kitlenizin dikkatini çekecek bir görsel tasarım ile sunuyor olmanız gerekiyor.

Öncelikle markanızın sosyal medya iletişim stratejisi doğrultusunda hangi sosyal medya mecralarını kullanacağınızı belirliyor olmanız gerekiyor. Çünkü her bir sosyal medya mecrasının görsel tasarım boyutları birbirinden farklıdır.

Sosyal medyada tasarım oluştururken dikkat edilmesi gerek birkaç maddeyi sizlere şu şekilde sıralayabiliriz.

Profil ve Kapak Fotoğrafları

Öncelikle ilk izlenimle başlayalım. Sosyal medya hesaplarında ilk izlenim insanların sizi takip edip etmeyeceğini belirleyen önemli faktörlerdendir. Sosyal medya hesaplarınızın kapak fotoğrafı dükkanınızın vitrini gibidir.

Kullanıcılar veya müşteriler sizlerin oluşturduğu hesapların ilk olarak profil ve fotoğrafı ile birlikte kapak fotoğrafına bakmaktadır. Profil ve kapak fotoğraflarınız yaptığınız işi en iyi ve en sade şekilde anlatması, hesabınızın kullanıcı veya müşterilerle etkileşime girmesini sağlayacaktır.

Bu durumda dijital medya ortamına gireceğiniz ilk anda yapmanız gereken, sizi veya işinizi en iyi şekilde anlatan bir profil fotoğrafı ile kapak fotoğrafı oluşturmaktır.

İnfografik Kullanımı

İnsanların ilgisini çekmeyi başardınız. Peki sizinle kalmalarını nasıl sağlayacaksınız? Tabii ki post veya videolarınıza değer katarak... 

İnsanlar yeni bir beceri ya da bilgi öğrenmekten hoşlanırlar. Hele ki bu bilgi basit ve görsel bir şekilde sunuluyorsa. Üstelik bu durum sizi alanınızın uzmanı olarak konumlandırır. Yemek tarifinizi anlattığınız bir infografik neden viral olmasın? Sevimsiz verilerin basitleştirildiği, hikâyeleştirildiği bir başka infografik neden dikkat çekmesin? Elinizdeki bilgileri en basite indirgeyerek insanların hızlı şekilde görüp algılamasına ve öğrenmesine olanak sağladığınız takdirde bu yükselişi anında tecrübe etmek imkânsız değildir.

Blog Postlarınız için Grafik Tasarlayın

Blog yazıları takipçi kitlenize değer katmanın bir başka yoludur. Postları duyurmak için başvurduğumuz ilk yer yine sosyal medya kanalları olur. Sosyal medyada kuru yazı ve linklerin dikkat çekmediğini söylemeye gerek bile yok. Bu nedenle blog başlıklarınıza özel grafikler tasarlamanız ya da derdini anlatan bir fotoğraf kullanmanız önemlidir.

İlham Veren Alıntılar

Zaman zaman hepimiz biraz olsun motivasyona ve ilhama ihtiyaç duyarız. Durup düşünmeye vaktimizin olmadığı zamanlardayız. Sosyal medyada gezinirken karşımıza çıkan, bizi iki saniyeliğine de olsa bu hengameden çıkaran notları o yüzden çok seviyoruz.

O halde siz niye yapmayasınız? Hayata dair, edebiyattan ya da basit ipuçları veren tasarlanmış kartları paylaşmak takipçilerinizle aranızda bağ kurmanızı sağlamaktadır. Bu tür alıntı kartlarının viral olma şansı da çok yüksektir. Tabii ki burada da takipçi kitlenizin beğenilerine, beklentilerine hitap etmeniz önemlidir. Onları kızdırmamaya dikkat edin ve sürekli pozitif konulara hitap etmeye özen göstermelisiniz.

Etkileyici Soru Kartları

İletişimin tek yönlü olduğu dönemleri geride bırakalı çok oldu. Yolladığınız her mesaj aslında bir diyalog başlangıcı. Takipçilerinizle konuşabilmeyi başarırsanız, takipçilerinizin sizi sahiplenmelerini de sağlarsınız.

Diyaloğu kışkırtmak sizin işiniz ve bazen bir konuşmayı başlatmanın en güzel yolu soru sormak olabiliyor. Tıpkı paylaştığınız alıntılar gibi soracağınız sorular da takipçi kitlenizin ilgi alanıyla alakalı olmalıdır. Son dönemlerde çoğu meşhur şirket ve kullanıcılar bu tarz yöntemler ile hedefledikleri kitlelere rahatlıkla ulaşabilmektedir. Peki siz de bir kampanya başlangıcını, bir ürün tanımını neden soru kartlarıyla yapmayasınız?

Nasıl Yapılır Grafikleri

Nasıl yapılır kartları ile sayfalarca anlatacağınız yapım süreçlerini basit ve çekici bir şekilde anlatabilirsiniz. İçerik türünüze göre çok sayıda eğitim materyali hazırlayabilir, bloğunuza yerleştirebilirsiniz. Burada Pinterest için özel bir not eklemekte fayda var. Pinterest'te nasıl yapılır kartları hazırlarken kartları uzun tutmanız fark edilmenizi sağlar. Eğer anlatacağınız konu çok basamaklı ise o zaman sunum yöntemini de kullanabilirsiniz.

Maddeler halinde sunduğumuz yöntemleri uygulamanız halinde istediğiniz sonuçlara ulaşmak her zamankinden daha da basit hale gelecektir. Tasarımı en basit, anlaşılır şekilde tasarlayarak ve kullanıcıda merak uyandıran, bilgilendirici, öğretici ve eğlenceli içerikler oluşturduğunuz takdirde hedef kitlenizle rahatlıkla etkileşime geçebilecek ve o hedef doğrultusunda başarıya adım adım koşabileceksiniz.