Web Tasarımda Kullanıcı Deneyimi

Mart 21, 2016 -

Günümüzde ziyaret edilen web sayfaları geçmişe nazaran hayatımızda daha fazla önem arz etmektedir. Akıllı telefonların popüleritesinden sonra günlük hayatımızdaki çoğu faaliyeti internet ortamında yaşamaya başladık. Bu da bize ziyaret ettiğimiz web sitelerinden deneyim kazanma özelliğini kattı. Deneyimlerimizin temel noktası ise ziyatet ettiğimiz web sitesindeki içerik zenginliği, içeriğin kalitesi ve kolay kullanılabilirliği.

“İnternetteki kullanıcılarının günümüz web sayfasından beklentileri nelerdir?”, “Aranılan bilgi veya içeriğe nasıl ve hangi yollar ile ulaşılıyor?” gibi sorular, web tasarım geliştiricilerin kendi kendilerine sürekli sormaları gereken bir sorudur. Bu sorulara sadakat ile bağlanıldığında, bu sadakatin meyveleri olarak içerik ve tasarımlar maksimum fayda sağlayabilecek şekilde yeniden yapılandırlabilir ve kullanıcı deneyimini en üst düzeye çıkartılabilir.

İnternet kullanıcılarının kullanım verilerini analiz edebilmek, projeye farklı bakış açılarında bakabilmek, farklı düşünce kalıpları ile projeyi yorumlamak web tasarım geliştiricilerine, kullanıcı deneyiminde büyük fayda sağlayacaktır.

Tasarımsal olarak bir grafikerin yeni başladığı projede (yeni web sayfası tasarımında) tasarımın kalitesinden çok tasarımı kullanıcak olan kullanıcıların bu tasarımla etkileşimlerini hesaba katarak bu doğrultuda çalışması yapması gerekir. Bu vizyonda olan grafikerlere biz Kullanıcı Deneyim Tasarımcısı (User Experience Designer) diyoruz.

Web için kullanıcı deneyimindeki temel amaç: ziyaret elilen web sayfalarındaki bilgiyi kullancıya en kısa zamanda ulaştırıp, sayfanın kullanım pratikliği oranını en yüksek çıtaya çıkarmaktır. Bu doğrultuyu bozacak herhangi bir davranış sizin kullanıcı (müşteri) kaybetmenizi sağlar. Şöyle düşünelim dünya üzerinde milyonlarca web sitesi var, ve bunlardan muhtemelen yüzbinlercesi sizinle aynı sektörde, siz web sayfanız sektörünüzdeki diğer firmalar ile aynı ise kullanıcının sizi arama moturundan bulup seçmesini sadece şans olarak nitelendirebiliriz. Fakat siz web sayfanızda diğer firmaların kullanıcıya sunduğu şeylerinde daha fazlasını sunabiliyorsanız (kullanıcı deneyimi, zengin içerik) bu durumda kullanıcının sizi seçmesini şans değil web sitesinin kalitesi olarak nitelendirebiliriz.

Firmanız her ne kadar büyük olursa olsun sizi kullanıcıya tanıtan iletişim aracı web sitenizdir. Buna gerekli önem gösterilmediği taktirde bu listede olsanız dahi kullanıcı sizi tavsiye olarak almayıp da internet aramasından bulduysa bu işlemdeki edinilen deneyim büyük olasıkla olumsuz bir iz bırakacaktır.

Bu izleri başlamadan silmek veya firma potansyelini kullanıcılara olumsuz olarak yansıtmamak için Vayes Web Tasarım ekibi olarak projelerde en önem verdiğimiz nokta kullanıcı deneyimidir. Projelerinize eklenecek olan her görselin, buttonun, sayfanın binlerce kullanıcı çekebileceği gibi kaybettirebileceğini unutmayın.

Etiketler