Facebook Dinamik Reklamlar Ne İşe Yarar ?

Mart 11, 2019 -

Facebook Dinamik Reklamlar, günümüzde mevcut en başarılı reklam biçimlerinden biridir. Bu reklamlar, tüm ürün kataloğunuzdan ürün verilerini almalarını ve otomatik olarak reklam oluşturmalarını sağlayan dinamik bir şablon kullanır. Bu, her türden markanın, perakendecinin ve reklamverenin dinamik olarak reklamlara dayalı reklamlar yaratabileceği ve kullanıcıları önceki eylemlerine göre ilgili ürünlerle hedefleyebileceği anlamına gelir.

Peki nasıl başlayabilirsiniz? İşte ilk adımlarınız; yapmanız gerekenler, huni boyunca kullanıcıları hedefleme ve e-ticaret satışlarını başarıyla artırma.

Çevrimiçi reklamcılık son birkaç yılda uzun bir yol kat etti:

İnternet kullanıcıları webde artan sayıda reklamlara maruz kalmaktadır; bu da reklamverenlerin tüketicilerin dikkatini ve ilgilerini çekmelerini zorlaştırmaktadır. Öte yandan, çevrimiçi perakendecilerin her zamankinden daha fazla performans göstermeleri ve karlılık ve iş büyümesi sağlamaları gerekmektedir.

Aylık 2 milyardan fazla aktif sosyal ağ kullanıcısı ile Facebook, bugünün pazar ihtiyaçlarını mükemmel şekilde karşılayan karmaşık bir reklam kanalı sunmaktadır. Perakendeciler için en başarılı reklam biçimi şüphesiz ki “Dinamik Reklamlar” (eskiden “Dinamik Ürün Reklamları”) olan ürün kataloğu satışıdır.

Henüz kullanmıyorsanız, büyük bir potansiyeli boşa harcıyor olabilirsiniz! Nedenini öğrenmek için okumaya devam edin…

Facebook Dinamik reklamları benzersiz yapan nedir?

Facebook, çevrimiçi perakendecilerin reklam yayınlayabileceği tek bir merkez olmaktan çok uzak. Öyleyse neden sekmeli taramadan sonra en iyi şeymiş gibi konuşuyoruz? Bunun nedeni, Facebook Dinamik reklamlarla ilgili her şeyin benzersiz olmasıdır.

Facebook Dinamik reklamları, milyonlarca benzersiz reklam oluşturmak ve sunmak için veri yayınlarını kullanır. Marka adları ve nakliye bilgileri gibi sıkıcı bilgileri, Facebook kullanıcıları için ilginç, muhteşem reklamlara dönüştürüyorlar. Bu reklamlar tek görüntü, karusel veya koleksiyonlarda gelir.

Bir önemli husus da geçmişte her bir mecra için ayrı ayrı reklam başlatılabiliyordu, fakat bugün Facebook dinamik reklamları aynı zamanda Instagram ve diğer mecralara da  gönderilebilir. Facebook izleyici ağı, mobil ve yerel reklam ağlarını büyütmeye yönelik çabaların bir sonucudur, bu da reklamverenleri Facebook ve Instagram gibi fazla alan kullanmadan mutlu eder.

Facebook Dinamik Reklamları, e-ticaret satışlarını nasıl artırır?

Her bir ürünü kataloğunuzdan tanıtabilirsiniz.

Her bir ürün için bir reklam oluşturmak yerine, tüm envanteriniz için ölçeklenebilir, dinamik bir şablona dayalı olarak Facebook Dinamik Reklamları oluşturulur.

Bu, yalnızca bir reklam oluşturduğunuz anlamına gelir ve Facebook, reklamları belirli kitlelere dinamik olarak sunmak için ilgili bilgileri (ör. Başlıklar, fiyatlar ve uygunluklar) ürün veri feedinizden otomatik olarak çeker.

Facebook, her zaman açık olan bir reklam ağıdır, yani reklam kampanyanız bir kez kurulduktan sonra çok fazla bakım gerektirmeden çalışabilir - böylece ürün bilgileriniz otomatik olarak güncel tutulur.

Reklamlar, sizden alışveriş yapması en muhtemel kullanıcılara gösterilecektir.

Facebook’un reklamcılık biçimleri, zengin bir kitle bilgisi havuzu, ayrıntılı izleme ve her kullanıcının alaka düzeyine dayanarak reklam yayınlamayı düzenleyen akıllı bir algoritma sayesinde oldukça gelişmiş hedefleme özelliği sunar.

Dinamik reklamlar bunu uç noktalara taşıyor: reklamlar, kullanıcının daha önce ilgilendiği ürünleri tam olarak gösteriyor. Böylece, perakendeciler tüketicileri her zamankinden çok daha hassas şekilde hedefleyebilir ve dönüşüm oranlarında ve gelirlerinde artış görüyorlar.

Mağaza ziyaretçilerini satış hunisinin belirli aşamalarında yeniden hedefleyin

Geleneksel banner reklamları izleyicileri rastgele hedefleme eğilimindeyken, Dinamik Reklamlar daha fazla esneklik sağlar. Ürün ilgi alanlarının dışında, satış hunisinin hangi aşamasında bulunduklarına bağlı olarak kullanıcılara hitap edebilirsiniz. Örneğin, ürün sayfanızı gördükten, bir bültene kaydolduktan, alışveriş sepetini terk ettikten veya bir satış gerçekleştirdikten sonra.

Bu nedenle, Facebook Dinamik Reklamları her adımı geliştirerek genel perakende performansını artırmanıza yardımcı olur.

Cihazlar arasında benzersiz kişilere erişebilirsiniz

Facebook’un birçok güçlü yönünden biri, herhangi bir cihazda yalnızca mükemmel şekilde uyarlanmış reklamlar sunmakla kalmayıp aynı zamanda farklı cihazlarda benzersiz kullanıcılara erişebilmeleridir. Temel olarak, bir kullanıcı Facebook'ta oturum açtığı sürece, ilgili reklamlarla doğru biçimde ulaşılabilir.

Kampanya performansı tamamen sizin elinizde

Facebook, kampanyalarınızın, reklam setlerinizin ve reklamlarınızın performansını izlemek ve optimize etmek için çeşitli araçlar ve özellikler sunar. Dahası, hangi kampanya ayarlarının en iyi şekilde çalıştığını test etmek ve bu ayarların genel pazarlama ve satış başarınızı nasıl etkilediğini bulmak için hem Facebook'ta hem de dükkanınızdaki kitleleri anlamanızı kolaylaştırır.

Bu seçenekler sayesinde, pazarlamacıların oturup kampanyalarının çalışmasını beklemeleri gerekmez. Aslında, kampanyalarının sonuçları üzerinde aktif olarak olumlu bir etki yapabilmek için kapsamlı olanaklara sahipler.

Hedeflemenin önemi

En temel reklam kolay ve anlaşılır olandır. Reklamverenlerin artık reklamları bulmak ve doğru kitleye sunmak için her zamankinden daha fazla aracı var. Aslında, bu çok yaygın bir şekilde yapılmakta olup, reklamverenin hedeflenmeyen reklamı birçok yönden sonuca ulaşamadan sonlanır.

Çalışmalarını nereye koymak istersin? Belki de satışlar, ustaca ürünleri yeniden pazarlama ve sonuçları için doğru hedefe yönelik çalışmalar yapıyor, ancak pazarlama ekibinin yeni müşterilere ihtiyacı var. Facebook ise, kullanıcıları huninin herhangi bir aşamasında hedeflemeyi kolaylaştıran bir dizi hedefleme aracı sunar.

Yeni müşteri adayları bul

Facebook, reklamları demografiklere, ilgi alanlarına veya davranışlara dayalı olarak kullanıcılara temel özellikleri sunar. Hatta belirli bir yaştaki kullanıcılar ile başlayabilir, ardından hedef kitlenizi yalnızca satın alma işlemi yapan veya belirli bir sayfayı ziyaret eden veya belirli konularla ilgilenenlere daraltabilirsiniz.

Bazen yaratıcı olmalısın. İstenilen bir kitleyi bulmak her zaman kolay olmayabilir. Aslında, hangi özelliklerin bir kullanıcıyı değerli kılacağını tamamen bulmak zaman zaman neredeyse imkansız görünebilir.

Facebook Dinamik reklamları, yeni kullanıcıları biraz daha bütünsel bir şekilde bulmak için Lookalike izleyicileri gibi yeni araçlar kullanıyor. Facebook, en iyi müşterileriniz hakkında bilgi vererek, benzer özellikleri paylaşan ve daha önce hiç düşünülmemiş hedef grupları bulabilir. Bunun bilim mi, sanat mı, yoksa kara büyü mü olduğu belli değil, ancak yeni kullanıcıları kitle listelerine alıştırıyor.

Beslemek

Yeniden hedefleme belki de Facebook’un pazarlamacılar arasında en sevilen kullanımı. Bunun nedeni, geçmişteki e-ticaret müşterilerinin çoğunun Facebook'ta olması ve siteyi düzenli olarak ziyaret etmeleridir. Bu, geçmiş alıcıları hedefleyerek reklamları gerektiği gibi yayınlayabilmeniz ve daha muhteşem ürünlerle bekleyerek her zaman orada olduğunuzu hatırlatmak anlamına gelir.

Pazarlamacıların seçebileceği birkaç farklı yön vardır, ancak genellikle beslemek ve yeniden hedef almak için bu rotalardan birine giderler:

Çapraz satış: Bu kullanıcı az önce yüksek kaliteli bir oyun kulaklığı satın aldı mı? İlgili donanımlar ve promosyonlar hakkında onlara bilgi gönderme zamanı.

Satış: Bu kullanıcı zaten küçük bir alım yaptı mı? Muhtemelen, daha heyecan verici ve yüksek marjlı ürünlerinizden bazılarını görmek isteyeceklerdir.

Hatırlatma: Bu kullanıcı sepetine ürün ekledi, ancak kısa durdu mu? Unutmadan önce onlara bu ürün hakkında bir hatırlatma gönderin.

Mevcut müşterilerin her ziyarette yeni müşterilerden daha fazla harcama yaptığı ve geri gelmeye devam ettiği bilinmektedir. Aslında, bir şirketin işinin yüzde 65'i mevcut müşterilerden gelecektir. Facebook, pazarlamacıların doğrudan bir müşteri dosyası veya çevrimdışı veri yükleyerek satışa çıkmalarını sağlar. Unutmayın, sosyal medya sadece yeni beklentiler bulmak veya sıcak beklentileri hatırlatmakla ilgili değil, pazarlamacılara, huninin her aşamasında kullanıcılara erişim imkanı sunar.