Facebook Reklam - Retargeting Nedir ?

Ocak 02, 2019 -

Retargeting ve remarketing dediğimiz konulardan bahsedeceğiz,

Retargeting nedir ?

Daha önce bizim internet sitemize giren veya bizim ile etkileşme geçmiş olan kişiler denilebilir bunlar;

Facebok için bahsediyorsak bize mesaj göndermiş kişiler, sayfamızı ziyaret etmiş kişiler,

videolarımızı izlemiş olan kişiler vb.

Bu reklam modeli ile yapacağımız iş bu kişilere tekrar ulaşmaktır.

Bu işi Facebook Pixel yardımı ile örnekle internet sitemizde gelmiş ve sepete gitmiş kullanıcılar veya sepete kadar gelmiş ancak herhangi bir eylemde bulunmayan kişilere tekrar reklam gösterebilmemizi sağlayan sistem.

Doğru Retargeting ve Remarketing ile;

Facebook sayfamız erişen veya bize mesaj gönderen kişilerin o benzer hedef kitlelerinin oluşturulması veya aynı kişilerin tekrar önüne reklam olarak sunabilmek işi değiştiren konudur.

Retargeting Nasıl Yapılır ?

Facebook.com adresine giriyor buradan işletmemizi seçiyoruz işletmemizi seçtikten sonra tüm araçlar bölümüne tıklayarak Hedef kitlelere 3 farklı seçenek karşımıza çıkacak,

Burada özel Hedef kitle oluşturmayı deniyorum,

remarketing neydi ona değinelim, internet sitesi trafiğine tıklayarak Burada herhangi bir işte Action oluşturduğu ise örnekle facebook - instagram sayfasına erişti ise belli ziyaret etkisi yapabiliyoruz son 365 günü bunların hepsini yapabiliyoruz

Hesapta Pixel imiz zaten yeşil renkte ise aktif, kırmızıysa demek ki Pixel kurulumunda bir sıkıntı var geri butona tıklıyarak kontrol etmelisiniz.

Özel hedef kitle ile müşteri dosyası kendi müşterilerimizin olduğu bir dökümantasyon oluşturduğumuzda eposta telefon numarası gibi şeyleri buraya yüklediğimizde o ve benzeri bağlantıda bulunan kişilere reklam çıkma modeli olarak kullanılabilir,

Bizim bu konumuz bu yazımızda etkileşim yani bu ne demek oluyor örnekle video kısmında tıkladık buradan bir içerikle videonuzu en az 3 saniye görüntüleyenler diyor bu da şu demek videolar seç diyorum mesela örnek veriyorum kendi sayfamdan veya benim yönetici olduğum sayfalar üzerinden mesaj sucuklu yumurta sayfası bunu gelip diyorum ki blog sayfası üzerinde işte Story reklam şunu görenleri Onayla butonuna istiyorum diyorum bu reklamı en az 3 saniye görenler veya onbeş saniye görenler veya 125 yüzde yetmiş beş gibi organlarda görenlere tekrar göster bu şu demek bu adam izlemiş izlediği s satın alma ile mi Belki gerçekleştirebilir o kişileri göster veya Instagram işletme profili için bu daha önemli bir durum Aslında benim Instagram işletme profiline mesaj atan  bana mesaj atan insan 365 günde olan bütün herkese benim reklamı göster bu su demek adam Ben netleşmeye geçmeye çalışmış zaten Demek ki benle ilgili bir arz talep yaşatıyor buna tekrar reklam göster satın alır fikrini değiştirir belki Tekrar görmesini olanak sağlar zaten müthiş bir hedef kitle olacağını sanmıyorum günde milyonlarca reklamı almıyoruz mesajı almıyorsunuz ya buradayım müthiş büyüklükte bir hedef kitlesi çıkmayacaktı zaten burada işletme profiline bakan reklamlarla iletişime geçen veya herhangi bir gönderiyi kaydeder kaydet butonuna tıklayarak onları yapabiliyoruz

Burada iki üç tane birden yapabiliriz daha fazla da gideyim de diğer hesaplarımı üzerinden işlenen suçta yaşama tıklayarak Her ikisine de mesaj atan ve o sayfaya mesaj atıp başka sayfada reklamını göstermesini istediğimi kişilerde buradan ayarlayabiliyor

Geri dedim etkinlik var potansiyel müşteri formu var gördün ki bazıları Instagram'da beraber kullanılırken bazıları sadece Facebook'la kullanıyorum Mesaj Facebook sayfası dedik ki sayfamı ziyaret eden mesaj gönderen veya herhangi bir çağrı düğmesine basan kişilere benim reklamımı tekrar göster diyerek Bu şekilde bir ilerleme kaydedebiliyor şöyle Sayfanızı veya Sayfamdaki herhangi bir gönderiyi kaydetmiş kişilerde yine buna dahil olarak duruyor Arkadaşlar bu şekilde bizimle etkileşime geçen insanlara tekrar reklam göstererek satışımız arttırabiliriz veya satış mızı aynısı da bildiği tutabiliriz Önemli olan bize bir kere geldiğinde bizim ona tekrar gidiyor olmamız.