Google Haritalarda Yükselmeniz İçin Local Seo Rehberi

Aralık 01, 2020 -

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Günümüzde internet hayatımızın her alanına yayılmış durumda. Yeni gelişmelerden, gündemden, teknolojiden, en son haberlerden internet üzerinden haberdar oluyoruz. Aynı zamanda internet alışveriş alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Artık pek çok şeyi internetten satın alıyoruz. Dolayısıyla karşımıza günlük hayatımızda çıkmayacak kadar çok marka, alışveriş sitesi ya da işletme çıkıyor. Bu işletmelerden reklam işlerini ve arama motoru görünürlüğü süreçlerini daha iyi yöneten işletmeler bir adım öne çıkıyor. İşte işletmeler için bir hayli önemli olan Local SEO da bu noktada devreye giriyor.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Şu an Local SEO nedir sorusuna doğrudan tek bir cevap vermek doğru değil. Local SEO ilgili olarak detaylandırılması ve öğrenilmesi gereken konular var. Örneğin Local Pack, Google My Business, Local Reviews Optimizasyonu gibi hakim olunması gereken pek çok konu var. Bu konular tamamen netleştiğinde, işletmenizin ya da markanızın arama motorlarında daha görünür olmasını sağlayabilir, üst sıralara çıkabilirsiniz. 

Local SEO Nedir?

Belirli bir bölgeyle sınırlı (coğrafi olarak) sonuçlar elde ettiğimiz aramalara yerel arama denmektedir. Local SEO hizmeti de, işletmenizin bulunduğu bölgeye dair yapılan aramalar sonucunda, işletmenizin ya da sitenizin daha fazla kullanıcı çekmesini sağlar. Yani web siteniz, Local SEO hizmeti ile optimize edilir. Bu aramaların kaynağı Google ya da başka arama motorları da olabilir. Kullanıcıların bu aramaların yaptıktan sonra karşılarına çıkan sonuçlar içerisinde, sizin de işletmenizi, ürününüzü ya da markanızı tanıttığınız sonuçlar da çıkmaktadır. Dolayısıyla Local SEO hizmetini kaliteli ve başarılı bir şekilde yerine getirirseniz, markanız ya da işletmeniz için daha fazla kullanıcıya ulaşmış olursunuz.

Google'ın sunmakta olduğu Local SEO hizmeti, işletmenizle ilgili tüm bilgileri sunar ve düzenler. Bu bilgiler arasında işletmenizin adı, adresi, web sitesi, iletişim bilgileri, hizmetleri, çalışma saatleri ve sosyal medya profilleri gibi tüm temel bilgiler yer almaktadır. Ayrıca Local SEO hizmeti yalnızca Google aramalarını kapsamaz. Kullanıcıların arama yaptıkları başka platformlarda da durum aynıdır. Yani Bing, Apple Maps gibi platformlarda da kullanılabilir. Fakat bu piyasanın Yüzde 88'i Google'ın elinde olduğu için, Google optimizasyonu daha büyük önem taşımaktadır. 

Örneğin artık cafeler, restoranlar ya da başka türden işletmelerin sayısı oldukça artmış durumda. Bu yüzden de insanlar bir mekana gitmeden ya da bir işletmeyi tercih etmeden önce, hangi işletmeye gitmeleri gerektiği konusunda internetten bilgi topluyorlar. Bu noktada da arama motoru görünürlüğü daha da önem kazanıyor. Dolayısıyla Local SEO hizmeti sonucunda arama motorlarında daha üst sıralarda görünür olması, sizin işletmenize daha fazla kullanıcı çekmeniz anlamına geliyor. 

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Yani ne olursa olsun işletmenizin öncelikle Google Haritalar uygulamasında görünür olması gerekmektedir. Çünkü bu, bir kullanıcı sizin işletmenizin yakınındayken sizi görebilmesini sağlıyor. Google Local optimizasyonunu yaparak da, tüm kullanıcılar ve müşteriler için güvenilir bir firma olduğunuzu kanıtlayabilirsiniz. Dolayısıyla ayakta kalmak isteyen ve müşteri sayısını katlamak isteyen her işletme bugün bunu yapmak zorunda. Yani her işletme Google Rehber'de kendisine bir yer edinmek durumunda. 

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

[youtube::pQSVsHvpTTA]

Google My Business Optimizasyonu

My Business, Google'ın tamamen ücretsiz olarak sunduğu bir hizmettir. Bu hizmeti kullanabilmek için yalnızca bir Google hesabınızın olması gerekir. İşletmelerin kendilerini dijital ortamda var etmelerine ve My Business üzerinden yönetmelerine olanak tanır. Optimizasyonu yapan işletmeler Google arama sonuçlarında görünür olurlar. Google üzerinde bu işletmelerin çalışma saatleri, adresleri, iletişim bilgileri ve bazı işletmeler için kullanıcı yorumları gibi bilgiler bulunmaktadır.

Bu işletmeler sattıkları ürün üzerinden de aramaya tabi olabilirler. Örneğin sizin işletmeniz kolonya satıyorsa, sizin arama motoru optimizasyonunuz da bu kelimeler üzerinden yapıldıysa, bir kullanıcı arama motorlarında "kolonya" kelimesini arattığında, ona en yakın olan sizin işletmeniz karşısına çıkacaktır. Dolayısıyla siz de bu sayede kullanıcı sayınızı arttırmış olursunuz. Google zamanla bu arama verilerine göre, sizin işletmenizin Google üzerindeki varlığını iyileştirecektir.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Google My Business üzerinden işletmenizin görünürlüğünü sağlamak için sizden onay ister, daha doğrusu işletmenin size ait olduğunu bilmek ister. Bu sebeple de siz tüm işletme bilgilerini Google My Business üzerinden girdikten sonra, size işletmenin gerçekten size ait olduğunu kanıtlamanız için bir kod gönderir. Bu kod size ulaştığında ve kodu Google My Business üzerinden tanıttığınızda, arama motoru görünürlüğünüz gerçekleşmiş olur. Sonuç olarak Google haritalarda nasıl yükselinir sorusununu cevabı da bu şekilde ortaya çıkmış olur.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Google My Business üzerinde işletme bilgilerinizi düzenlerken dikkat etmeniz gereken bazı hususlar bulunmaktadır. Bunları doğru şekilde doldurduğunuz takdirde, işletmenizin çekiciliği ve görünürlüğü de o oranda artacaktır. Dikkat edilmesi gereken konular şu şekilde sıralanabilir:

  1. Başka işletmelerinkine benzemeyen, doğru bilgiler içeren, kaliteli bir işletme açıklaması eklemelisiniz. Bu açıklama işletmenizi kullanıcılara açıklayacak derecede uzun olmalıdır.
  2. Hangi hizmeti verdiğinizi doğru bir şekilde kategorilendirin.
  3. İşletmenize, sunduğun hizmetlere ve ürünlere dair, olabildiğince fazla fotoğraf yüklemeye özen gösterin.
  4. Müşterilerin deneyimlerini paylaşabilecekleri bir yorum alanı ekleyin.
  5. İşletmenizin hangi günler çalıştığını ve çalışma saatlerini paylaşın.
  6. Logonuzu içeren bir profil resmi ekleyin.
  7. İşletmenizin adresini, mümkünse adres tarifini ekleyin.

Local Reviews Optimizasyonu

Tüm bu yapılan işlemlerde amaç, hedef kitlenize temas etmenizi sağlamak ve bu kitlenin de sizin sitenizi incelemesine sebep olmaktır. Böylelikle hem siteniz ya da işletmeniz daha görünür olacak, hem de kullanıcılar işletmenize güvenebilmek için yollar bulacaktır. Ayrıca reviews işlemleri her zaman kendiliğinden yapılmalıdır, yani bu şekilde daha etkili olacaklardır. Para ödenen durumlar aksi sonuçlar doğurabilmektedir.

İşletmeniz güvenilirliğini arttırmak için çalışanlarınızın Google üzerinden yorum yapmamasını sağlamalı ve aynı zamanda kendiniz de yorum yapmamalısınız. Çünkü bu müşterilerin size karşı duyduğu güvenin azalmasına sebep olur. Aynı şekilde sadece kendinize değil, rakip firmalara da iyi ya da kötü yorumlar yapmamalısınız. Bu da kullanıcılarınız ya da müşterileriniz üzerinde negatif bir etki yapacaktır. 

Local Reviews görünürlüğünü arttırmak ve kaliteli ve güvenilir bir işletme olduğunuzu göstermek için Local Reviews yıldızlarınızın fazla olması gerekmektedir. Örneğin yıldız sayınız ya da puanınız dördün altına ise kullanıcılar size yönelmeyebilirler. Kullanıcılar size yönelmediği zaman haliyle siteniz incelenmez ve görünürlüğünü kaybeder. Ayrıca siteniz görünür olmadığı için de yıldızlarınızın sayısının ya da puanınızın artma şansı sıfıra iner. Dolayısıyla Local Reviews optimizasyonunu gerçekleştirirken her türlü veri düzgün bir şekilde işlenmeli ve kullanıcılara dürüst ve doğru bilgiler aktarılmalıdır. 

Anahtar Kelimeler

İşletmenizin sayfasında ya da arama motorlarındaki siteleri üzerinde anahtar kelimelerin kullanımı oldukça önemlidir. Çünkü kullanıcılar genellikle anahtar kelimeler üzerinden arama yaparlar. Örneğin "izmir'de kolonya nereden alınır?" ya da "izmir kolonya satış" gibi kelimelerle arama yaparlar. Dolayısıyla sizin siteniz içerisinde bu kelimeler ne kadar çok geçerse ve yıldızlarınız ne kadar yüksekse, sizin bu arama sonuçlarında yukarılarda çıkma ihtimaliniz de o kadar artar. 

Bu noktada kullandığınız kelimelere de dikkat etmeniz gerekir. Örneğin arama motoruna yalnızca "kolonya" yazdığınızda, hemen aşağı da çıkan ilgili aramalar bölümünde bulunan anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Bunun dışında en çok aranan kelimeleri listeleyen harici web siteleri de inceleyebilirsiniz.

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.