Instagram Alışveriş Özelliği İçin Geri Sayım Başlıyor, Hazır Mısınız?

Eylül 24, 2018 -

Instagram’da alışveriş için geri sayım ülkemiz için de başlıyor. Instagram’ın yeni alışveriş özelliğini, yaklaşık 6 ay önce ‘Instagram Alışveriş Özelliği Nasıl Daha Etkili Kullanılır’ adlı yazımızla duyurmuştuk. Peki online alışverişin kurallarını bütünüyle değiştirecek bir hamle yapan Instagram’ın bu özelliğini kullanmak için neler yapmalıyız?

Kimler Kullanabiliyor?

Instagram alışveriş özelliğini şu an Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Fransa, Kanada, İspanya- İtalya, Almanya, İsveç, Brezilya, Hollanda, Arjantin, Yeni Zelanda, Meksika, İsviçre, Porto Riko, İrlanda, Güney Afrika, Belçika, Peru, Avusturya, Paraguay, Uruguay, Malta, Ekvator, Panama, Portekiz, Yunanistan, Polonya, Kıbrıs, Danimarka, Romanya, Norveç, Macaristan, Bulgaristan, Hırvatistan, Finlandiya, Litvanya, Letonya, Slovenya, Lüksemburg, Dominik Cumhuriyeti, Belize, Kore ve Çin’deki onaylı işletme hesapları tarafından kullanılıyor.

Test aşamasında olan bu özellik şimdi Instagram Stories (Hikayeler) bölümüne de eklendi. Yakın zamanda kullanmaya başlayacağımız I stagram’da alışveriş özelliği ile B2C markaları için mevcut ve potansiyel müşterileriniz için daha kolay ve pratik bir alışveriş deneyimi yaşatabilirsiniz.

Instagram Onay Özelliğini Alabilmek İçin Neler Yapılmalı?

Instagram’da alışveriş özelliğini kullanmak için onaylı bir online mağazanızın olması gerekiyor. Instagram tarafından onaylanmış bir online mağazanızın olması için öncelikle işletme profiline geçiş yapmanız gerekiyor. Ardından işletme profilinizi Bussiness Manager’da yönetebilirsiniz.

Şu an sadece yukarıda belirttiğimiz ülkelerde kullanılabilen Instagram’ın alışveriş özelliği Business Manager veya Facebook’taki mağazalarda yer alan katalogları destekliyor. Özelliği kullanabilmek için Business Manager’da kataloglar oluşturup yönetebilir veya Facebook Sayfanıza bir mağaza kısmı ekleyebilirsiniz.

Instagram’ın Alışveriş Özelliği Nasıl Kullanılır?

Instagram’ın alışveriş özelliğiyle öne çıkarmak istediğiniz görselleri seçebilir, görsel başına 5, döngü başına 20 adet adede kadar ürün etiketleyebilir, filtreler ve açıklamalar ekleyebilirsiniz. Şimdilik bize sunduğu sınırlamalar bu şekilde ilerleyen süreçte değişiklikler yapılacaktır.

Instagram Stories (Hikayeler) üzerinden alışveriş şu an test aşamasında ve yine yukarıda saydığımız ülkelerde kullanıma açıldı. Burada ise Instagram’da alışverişi kullanan işletmeler hikaye başına 3 adede kadar ürün etiketi kullanabiliyor. Ayrıca alışveriş çıkartmaları ürün adı veya alışveriş simgesiyle oluşturulabiliyor. Üst kısımda konumlandırılan alışveriş sepeti ikonu ile akışta sunulan ürünlerin satın alınması hedeflenmiş.

Instagram’da var olan ve satış stratejisinde Instagram da bulunan işletmeler için alışveriş özelliğini kullanmaya sayılı günler kaldı. Yeni özelliğe hızlıca adapte olmak için ön hazırlık olarak Facebook Sayfanıza bir mağaza kısmı ekleyerek çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.