Instagram Gönderiler Arasında Gezinmeyi Kolaylaştırıyor; Dokunarak Geç.

Ekim 26, 2018 -

Davranışlarımız da teknoloji ile birlikte gelişiyor, birçok kişi baskı fotoğrafları parmakları ile büyütmeye çalışmış ve kendi kendine gülmüştür. Dokunmatik ekranlar ile hayatımıza giren farklılıklar zihnimize parmak hareketlerimizin çeşitliliğini işledi. Sosyal medyanın son dönem en çok kullanılan özelliği olan hikayeler ise bu hareketlere yenisini ekledi. Artık sonsuz bir kaydırma hareketinden ziyade ekranda gördüğümüz şeyi geçmek için ekranın sağına istemsizce dokunuyoruz. Biz kullanıcılar bu davranışların ne kadar farkındayız bilinmez. Ancak geliştiriciler her şeyin farkında!

Instagram daha rahat bir kullanıcı deneyimi için bu alışkanlığı hikayeler formatından sonra gönderilere de entegre etmeye hazırlanıyor. Bir kullanıcının tesadüfen farkettiği geliştirmeyi Instagram doğrulamış olsa da, bunun öncelikli geliştirmelerden birisi olmadığını vurguladı.

Aslında Instagram gönderiler arasından geçişi kolaylaştıran özellikleri keşfet kısmında da bir süredir kullanılıyor. Beğenebileceğiniz videolar bölümünü kullananlar fark etmiş olacaktır ki videolar herhangi bir tepki vermesek bile sırayla otomatik olarak oynatılıyor. Bunun gibi kullanıcıyı daha çok platformda tutmaya çalışan özellikler her zaman sessiz sedasız sunuluyor ve alışkanlıklarımız arasında yerini alıyor. Ancak dokunarak gönderiler arasında gezinme, birçok yeniliğe rağmen ana sayfada yani akış ekranında oldukça tutucu olan Instagram’ın kullanıcı davranışlarına ne kadar önem verdiğini gösteriyor. Muhtemelen gönderiler arasındaki geçişin de keşfet bölümündeki videolar gibi otomatik olarak ilerlememesinin nedeni de kullanıcıların bir gönderiye ne kadar süre bakmak istediğini henüz kestirilemiyor olması olabilir.  

Radikal değişimler ile biz kullanıcılara zaman içerisinde yeni alışkanlıklar kazandıran sosyal medya platformları daha sonra bu alışkanlıklar ile birlikte gelişen davranışlarımız üzerinden kendilerini geliştirmeye devam ediyor. Bu gelişim ayağının en önemli bölümünü de reklamlar oluşturuyor hiç kuşkusuz. Henüz bu özellik ne zaman kullanılmaya başlayacak bilemesek de herkesin kullanımına açıldıktan kısa süre sonra reklamlar için de kullanılacağı tahmin edilebilir. Bunun üzerine çok yaratıcı reklam kurguları yapılacağından ise hiç şüphe yok.