Instagram Yeniliklerine Yeni Bir Uygulama ile mi Devam Ediyor?

Ekim 09, 2018 -

Sosyal medya ve çevrimiçi alışveriş pazarı her geçen gün büyümeye devam ediyor ve büyümeye de tam gaz devam edecek. Dolayısı ile sosyal medya devlerinden olan Instagram’ın çevrimiçi alışveriş pazarını görmezden gelmeleri beklenemez. Dünyanın en büyük görsel içerik paylaşım platformu olan Instagram, yakında sadece çevrimiçi alışveriş için kullanılacak bağımsız bir uygulama yayınlamaya hazırlanıyor. Mevcutta Instagram’ın bazı ülkelerde aktif olan alışveriş özelliğini zaten daha önceki yazımızda aktarmıştık, durum bu sefer daha farklı.

The Verge tarafından aktarılan bilgiye göre ‘IG Shopping’ (IG Alışveriş) adını ile anılacak olan alışveriş uygulaması, yalnızca alışveriş yapılacak bir uygulama olacak. Instagram kullanıcıları, takip ettikleri işletmelerin ürünlerini IG Alışveriş uygulaması üzerinden görüntüleyebilecekler, ürünler ile ilgili detayları öğrenebilecekler ve ürünleri başka bir uygulama veya web sitesine giriş yapmak zorunda kalmadan satın alabilecekler.

IG Alışveriş için bir sosyal medya platformu diyebiliriz. Ve bu, işletmelerin hayallerini süsleyen bir sosyal medya platformu. Fiziksel olarak ürün satan, Facebook’ta bir ürün kataloğu olan ve Instagram’da aktif bir işletme hesabı olan tüm işletmeler IG Alışveriş uygulamasından faydalanabilecek ve ürünlerini kolayca satabilecek. Tabii IG Alışveriş uygulamasıyla ürünlerini satmak isteyen işletmeler arasında tatlı ve sıkı bir rekabet de elbette kaçınılmaz. Bu rekabetten işletmeler, kullanıcılar ve tabi ki Instagram oldukça karlı çıkacaklar.  İşletmeler paylaştıkları tek bir görsel için en fazla 5, çoklu görsel paylaşımı için ise maksimum 20 ürün etiketleyebilecekler.

IG Alışveriş, kullanıcı arabirimi için ise minimum değişiklik vadediyor ve kullanıcıların yeni uygulamaya çabucak adapte olmalarını hedefliyor. Uygulamaya bir alışveriş çantası ikonu eklenecek. Ayrıca artık alışveriş linkleri gönderilere gömülü olacak ve uygulamadan ayrılmadan alışverişinizi tamamlamanız sağlanacak. Kullanıcılar gönderiye tıkladıklarında fiyat ve alışveriş sayfası için bağlantı görecekler. ‘Şimdi Alışveriş Yap’ butonuna tıklayanlar ise alışveriş deneyimini tamamlayabilecekler.

The Verge tarafından paylaşılan rapora göre IG Alışveriş uygulamasının henüz geliştirme aşamasında olduğu belirtildi. Ayrıca yayınlanan raporda uygulamanın ne zaman kullanıma sunulacağının bilinmediğinden bahsedildi.

Yetkililer tarafından yapılan son açıklamaya göre, Instagram’da 25 milyondan fazla işletme bulunuyor. Bunlardan yaklaşık 2 milyonunun reklamveren olarak açıklanmıştı. Bu da şu anlama geliyor ki, sosyal medya platformu yeni alışveriş uygulaması olan IG Alışveriş ile kullanıcı tabanını daha da genişletecek.