Programatik Reklam

Eylül 10, 2019 -

Günümüzde alışverişin ve ticaretin yeni yüzü olma konusunda hızla ivme alan internet, bu konuda gelişen firmalar ve reklam ihtiyaçlarını beraberinde getirdi. Gelişen teknoloji kendisini özellikle bu alanda göstererek dijital reklamcılık sektörünü doğurdu ve en son adımı olarak sayabileceğimiz programatik reklam gibi yeni sayılabilecek teknolojilere kapıyı araladı.

Programatik reklam kısaca doğru içeriği, doğru zamanda, doğru kişilere yönlendirme mottosuyla tasarlanan online reklam alımında manuel olarak yapılan işlemleri bir tür yazılım aracıyla gerçekleştiren dijital reklamcılığın son teknoloji ürünüdür.

Programatik reklam işleyiş olarak kullanıcı davranışlarını analiz ederek hazır durumda belirlenmiş reklamları kullanıcılara gösterir. Reklam verenlere web sitelerinde bulunan cookiler (çerezler) ile önceden davranışı belirlenmiş kullanıcılara 50 milisaniye gibi bir süre içerisinde reklam gösterme imkânı sunar. Programatik satın alma tarafında ise reklam verenler ve yayıncılar arasında reklam borsaları üzerinden işlemler gerçekleştirilir. Google Adx, AppNexus, Openx bu işlemlerin yaygın olarak yapıldığı platformlardır. Bu platformlarda işlemler efektif, gerçek zamanlı ve hızlı bir şekilde tamamlanır. 

Programatik reklam kullanımının sağladığı avantajlara gelecek olursak; Minimum maliyetle maksimum dönüşüm, çok sayıda yayıncıya tek bir platformdan ulaşabilme imkânı, şeffaf fiyatlandırma ortamı, gerçek zamanlı ve hızlı işlemler sayesinde iyileştirme çalışmalarının daha iyi yapılabilmesi, hedef kitleye ulaşma konusunda çok daha etkili olması ve insan gücünü daha etkili kullanabilme olarak sıralayabiliriz.