Sosyal Medya Yatırım Getirinizi Hesaplayın

Mayıs 17, 2019 -

B2B, BC2 veya C2C fark etmeksizin tüm sektörlerde yer alan marka ve kuruluşların hedef kitlelerine daha düşük maliyetlerle ulaşabilmelerinin etkili yöntemlerinden biri sosyal medya. Bu nedenle hemen hemen tüm alanlarda marka ve kuruluşlar sosyal mecralarda yerini almak için hızlı adımlarla ilerliyor. Rekabetin her geçen gün arttığı sosyal medya pazarlamasında geç kalmadan var olmak bu noktada önemli. Ancak gözden kaçan başka bir nokta ise bu var olma çabası içinde yapılan yatırımın geri dönüşümü ve verimliliği.

Sosyal medyaya yaptığınız yatırımın getirisini ölçebiliyor musunuz?

Eğer sadece prestij amaçlı bir hedefiniz söz konusu ise sosyal medya yatırımınızı minimumda tutabilir, maddi bir getiri değil, dolaylı bir bilinirlik ya da rakiplere karşı var olma pozisyonunu hedefleyebilirsiniz. Bunların dışında maddi getiri odaklı bir hedeflemeniz var ise dönüşümlerinizi ve yatırımlarınızın karşılığını tespit edebilmek için yatırım getirinizi hesaplama imkânına sahipsiniz.

Yatırım Giderlerinizi Tespit Edin

Hesaplamaya başlamadan önce giderlerinizi madde madde tespit etmeniz, gerçek portreyi görmenize yardımcı olur. Sosyal Medya için gider kalemleri oldukça farklı ve çok sayıda olabilmekte. Bu gider kalemlerini sizin için derledik:

  • Ajans Yönetim Ücreti
  • Sosyal medya sponsorlu reklam giderleri
  • Görsel satın alma harcamaları
  • Takipçi çekme veya takipçi edinme programları
  • Influencer reklam çalışmaları
  • Ücretli ortaklık
  • Yarımcı uygulama-program- araç giderleri

Hesaplama için iki ayrı dönem oluşturabilirsiniz. Örneğin; sosyal medya alt yapınızı oluşturmak için geçirdiğiniz ve karşılık beklemediğiniz ilk dönem. Bu dönem 6 ay ila 1 yıl arasında olabileceği gibi sektörünüze satış/müşteri getirisi hedeflediğiniz ürün/hizmet ve sektöre göre değişebilir. İkinci dönem ise artık yeterli alt yapıya sahip olduğunuzdan emin olduğunuz ve getiri sağlamaya odaklandığınız ikinci dönem.

Her iki dönemi birlikte ya da sadece ikinci dönem olarak hesaplayabilirsiniz. Hepsini birlikte hesapladığınızda toplam maliyetinizin getirinize oranını elde edersiniz. Diğer sosyal medya giderlerinizden bağımsız olarak sadece reklamlarınıza özel olarak da getirinizi hesaplayabilirsiniz.

Yatırım getirisi nasıl hesaplanır?

Hesap aşamasında aşağıdaki formül getirinizin yüzdesini tespit etmenizi sağlayacaktır.

Sm yatırım getirisi = Sosyal medya net karı / sosyal medya yatırımı x100

Bu formül size maliyet ile elde edilen maddi getiri için ROI değerini verebilir ancak sosyal medyada çok farklı dönüşümleri getiri olarak hesaplama ihtiyacı duyabilirsiniz. Farklı kombinasyonlar söz konusu olduğunda daha detaylı bir hesaplamaya ihtiyaç duyacaksınız. Varsayalım ki, şirketiniz dijital alandan 70.000 TL kar elde etti, 15.000 TL de yatırım yaptınız. Peki bu karın ne kadarlık kısmı sosyal medyadan elde edildi? Bunu hesaplamak için profesyonel araçlar kullanmaya ihtiyacınız olacaktır. Ayrıştırma için Google Analytics, Web Master Tool gibi araçlardan faydalanabilirsiniz. Ancak bu ölçümler ve araçların yönetimi detaylı bir teknik bilgi gerektirmektedir. Çok sayıda mevcut bulunan araç ve ölçümleme yöntemlerini öğrenebilir veya profesyonel destek alabilirsiniz.

Bizler Vayes Dijital olarak tüm bu teknik bilgi ve birikimimizle en doğru ölçüm ve sonuçları elde etmenizi sağlamak için işin bütün teknik sorumluluğunu üstlenebiliriz.

0 (212) 855 94 04 ‘ten bize ulaşabilir veya iletişim sayfasından formumuzu doldurabilirsiniz. Size en kısa sürede dönüş sağlayacağız.

Vayes Sosyal Medya Hesap Yönetimi