Influencer Marketing -1-

Şubat 16, 2018 -

Influencer marketing, geleneksel pazarlamanın, dijital pazarlamaya evrilmesiyle birlikte ortaya çıkan, son dönemlerin pazarlama anlayışına farklı ve heyecanlı bir boyut kazandıran yöntemlerden biridir. Türkçeye çevrildiği zaman “etkileyen pazarlaması” olarak kaynaklarda gösterilse de dilimize yerleşmiş şekliyle fenomen pazarlamasıdır.

Peki kimdir bu fenomenler?

Instagram, youtube, facebook, twitter gibi sosyal mecralarda belli bir takipçi sayısına ulaşmış kişilerdir. Bu “etkileyenler” içerik pazarlaması yoluyla bir ürün, hizmet ve marka hakkındaki deneyimlerini takipçileriyle paylaşırlar.  Bir nevi geleneksel pazarlamanın göz bebeği olan ağızdan ağıza pazarlamanın (WOM) dijital dünyadaki halidir. Siz milyon dolarlık reklam kampanyaları da yapsanız, dünyadaki en iyi ve en yeni ürünü de piyasaya sunsanız müşteri sizin yaptıklarınızdan daha çok çevresinin memnuniyeti yada şikayetinden etkilenir. Buna sosyal medyada yayınlanan, yorumlanan deneyim paylaşımları da dahildir.

Sosyal medya artık tam olarak hayatımızın içine girmiş durumda, We Are Social17 verilerine göre Türkiye nüfusunun `’ı sosyal medya kullanıcısı. Bu oran nüfüsumuzdaki tam 48 milyon kişi anlamına geliyor. Bu kullanıcılar günün en az 3 saatini sosyal medya kullanarak geçiriyor.

2017’de markaların büyük çoğunluğu influencer marketing kullandı ve 2018 bütçelerini bu pazarlama anlayışı için arttırdı. Marka, bu yöntemle, hedef kitlesini tanıdığı takdirde, TV reklamcılığına ayırdığı bütçenin çok daha küçüğünü kullanarak potansiyel ve mevcut müşterilerini doğrudan etkileyebiliyor. Büyük kitlelerin, takipçisi olduğu influencerların yanı sıra; daha mikro daha niş kişilere hitap eden influencerların da önemi gün geçtikçe artıyor. Bunu bir sonraki yazı dizimizde mikro influencer başlığı altında daha detaylı inceleyeceğiz.

Bu pazarlama anlayışının en güzel tarafı ise tüketiciyi bunaltmadan, çok da reklam kokmadan, sadece ürünü övmeye yönelik değil de doğru bilgi vermeyi hedefleyen deneyim paylaşımının yapılmasıdır. Bu durum aynı zamanda içeriğe özgünlük getirir. Her gün neredeyse binlerce bannera, TV, outdoor ve sosyal medya reklamlarına maruz kalmaktayız, fakat gün sonunda şöyle bir düşündüğümüzde karşı karşıya kaldığımız reklamların birçoğu aklımızda yer edemiyor. İşte bu yüzden influencer marketing tüketiciye doğal reklam havası vererek kendisiyle empati yapmasını ve içeriğe erişmesini sağlar. Bu noktada markayı doğru influencer ile birleştirmek başarıyı sağlayacak en önemli noktalardan biridir ve izleyebileceğiniz yöntemleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Hedef kitlenizi belirleyin.
  • Doğru influencerı bulun.
  • Özgün içeriğinizi oluşturun.
  • Ve dijital dünyanın gücüne inanın

Doğru zamanda emek harcayarak yapılan her doğru çalışma gibi o da size başarı getirecektir.