SEO

Arama Motoru Optimizasyonu hizmetini "Yükselme Garantili" Vayes Premium SEO hizmetimizle şimdi alın!

Vayes’in SEO’ya Bakış Açısı

Google Partneri olmanın getirdiği birikimle Vayes SEO ajansı, geçerliliği kalmamış ya da hiç geçerli olmamış şehir efsanesi SEO tekniklerle size zaman kaybettirmek yerine sonuçlarda daha üstte bir pozisyon kazandırmayı hedefler.

Marka algınızı güç ve güvenilirlik ekseninde şekillendirdiniz, artık potansiyel müşterilerinizi kaçırma şansınızı minimize eden bir ilk izlenim veriyorsunuz. Şimdi sıra beklemede mi?

Vayes SEO Bakış Açısı

Rakiplerinizden farklı olduğunuzu göstermenin yolu yaratıcılığınıza bağlıdır. Markanız için vermiş olduğunuz emeklerin sonuca ulaşması için doğru bir SEO stratejisine ihtiyacınız vardır.

Google ve diğer büyük arama motorlarında yapılan arama sonuçlarında görünmek için yapılacak olan SEO çalışmasının iyi planlanması ve takip edilmesi gereklidir.

SEO çalışmaları süreklilik gerektirir. Yapmış olduğumuz arama motoru optimizasyonu çalışmalarında takım oyunu çok önemlidir. Kullanıcı deneyimini artıracak bütün çalışmaların SEO’ya katkısı bulunmaktadır. Yazılım ekibinizle yapılacak olan çalışmaların teknik ve kullanıcı deneyimi açısından SEO’ya katkısı çok yüksektir.

SEO çalışmalarıyla birlikte, dijital reklamcılık ve sosyal medya çalışmalarının da birlikte yönetilmesi SEO’da başarılı olabilmemiz açısından önem taşımaktadır.

Google, Yandex, Bing gibi arama motorlarında bir arama yapıldığında ekranınız da beliren sonuçlar temel olarak en yüksek ses ile bağırandan en düşük sesle fısıldayana doğru sıralanır.

SEO Nedir?

SEO Nedir?

SEO ingilizce açılımı olan Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden türetilmiştir. SEO bir arama motorunun (Google, Yandex, Bing) sonuç sayfasında sıralamada artış sağlamak için yapılan çalışmaya verilen isimdir.

Web sitenizin arama motoruna göre optimize edilmesiyle birlikte hedeflenen anahtar kelimelerin pozisyonlarında artış görülmektedir.

Neden SEO Yaptırmalıyız?

Neden SEO Yaptırmalıyım?

İşletmenizin çevrimiçi görünmesini sağlamak markanızın başarısı için hayati öneme sahiptir. Ancak görünürlük için girilen bu rekabette firmanızı diğerlerinden ayıran özellik ne olacak?

Son on yılda, dijital pazarlama katlanarak büyüdü. Tüketicilerin yüzde 80’inden fazlası, aradıkları hizmeti bulmak için Google gibi arama motorlarını kullanarak araştırma yapmakta ve daha sonrasında ise çevrimiçi olarak sipariş veya rezervasyon vermektedir.

Sadece bir web sitesine sahip olmak artık yeterli değil, bu web sitesini kullanıcı deneyimini artıracak şekilde optimize etmeniz gerekli.

Varsayalım ki, siz yerel bir doktorsunuz, ve belli bir uzmanlık alanında kendi kliniğiniz de hizmet veriyorsunuz. Amacınızda lokasyonda bulunan hedef kitleyi sitenize çekmek ve dönüşüm elde etmek.

Sitemize gelecek olan potansiyel müşterilerin beylikdüzü dermatoloji uzmanı şeklinde bir arama yaptığını düşünelim. Eğer siz bu arama sonucunda ilk sayfada yer almazsanız, sitenize kimsenin gelmesini bekleyemezsiniz. Hiç kimse 30. sıradaki bir web siteni ziyaret etmez.

Buradaki hedef kitleden faydalanmanız için en kötü ihtimalle ilk 10’da sıralama almanız gereklidir. Tabiki buda iyi bir SEO optimizasyonu sayesinde başarılı olabilmektedir.

SEO size uzun vadeli faydalar sağlayacak uzun vadeli bir stratejidir. İşletmeniz üzerinde belirgin bir etkisi vardır.

Başarılı olmak için mücadele eden işletmeler için SEO yüksek bir öneme sahip olabilir. Markanızın, portföyünü korumanın ve dönüşümler oluşturmanın ne kadar önemli olduğunu bilirsiniz. Arama görünürlüğüne sahip olmak, sonuçlara ulaşmak için büyük bir değerdir.

Eğer sağlıklı bir bütçeniz ve devamlılığı olan bir stratejiniz varsa SEO büyük bir yatırım getirisi getirir. SEO çalışmalarının önemini 24 saat açık ücretsiz reklamlar şeklinde düşünebilirsiniz.

Daha önce de belirttiğimiz gibi uzun vadeli bir stratejidir ve satış yaratmanın acil bir yolu olarak görülmemelidir. Uzun vadeli bir plan size yatırım getirisini getirecektir.

Çünkü SEO en iyi yatırım getirilerinden birine sahip çevrimiçi pazarlama stratejisidir.

Fakat tek başına SEO, en yüksek pazarlama potansiyelinize ulaşmanıza yardımcı olamaz. Marka bilinirliğini ve dönüşümleri artırmak için sosyal medya ve reklamları aktif olarak kullanmanız gerekmektedir.

Marka bilinirliğinin artması ile birlikte SEO performanslarımızdada olumlu bir şekilde artış görebiliriz.

SEO Sürecinde Neler Yapıyoruz?

SEO Sürecinde Neler Yapıyoruz?

1: Teknik SEO çalışması

Teknik SEO, web sitenizi tarama ve dizine ekleme aşaması için optimize etme işlemidir. Teknik SEO ile, arama motorlarının web sitenize herhangi bir sorun olmadan erişmesine, taramasına, yorumlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olabilirsiniz. Teknik SEO'nun temel amacı bir web sitesinin altyapısını optimize etmektir.

  1. Indeksleme & Tarama
  2. Taranmamış URL’ler
  3. Indekslenmeyen Sayfalar
  4. Özgünlük Testleri
  5. Teknik Duplicate Sorunları
  6. Canonical & Pagination
  7. Yönlendirme Kuralları
  8. HTTPs Uygulama Kontrolü
  9. Kırık Sayfalar (4** Hataları)
  10. Sunucu Hataları (5** Hataları)

2: OFF-Page (Site Dışı) SEO Analizleri ve Optimizasyonları

Site dışı SEO optimizasyonları sitenizin dış etkenler tarafından olumlu yönde optimize edilmesi için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmaların detaylarına aşağıdan erişebilirsiniz.

  1. Yeni Bağlantı Olanakları Keşfetme
  2. Zararlı Backlink Analizi
  3. Yaratıcı Link İnşası
  4. Rakip Link Analizi
  5. Anchor Metnin Belirlenmesi
  6. Link Detoksu
  7. Yinelenen Link Profili Analizi

3: ON-Page (Site İçi) SEO Analizleri ve Optimizasyonları

Site içi SEO optimizasyon işlemleri kullanıcı deneyimini doğrudan etkilemektedir. Site içi SEO optimizasyonu kapsamında aşağıda bulunan maddeler tek tek analiz edilerek hatalar optimize edilir. Böylelikle kullanıcılar için kusursuz bir deneyim sağlamış oluruz.

  1. Başlık & Açıklama Kontrolleri
  2. Anahtar Kelime Analizi
  3. Pazar & Rekabet Analizi
  4. TF*IDF Analizi
  5. Anahtar Kelime Cannibalization Kontrolü
  6. İçerik Stratejisi Oluşturma
  7. SERP Optimizasyonu
  8. İç Linkleme Yapısı Kontrolü
  9. Sayfa Hızı Optimizasyonu Raporu
  10. Kullanıcı Deneyimi (UX) Raporları
  11. Landing Page Optimizasyonu

4: Ölçümleme ve Raporlama

Teknik SEO, site içi SEO ve site dışı SEO optimizasyonlarının sonuçlarını takip edebilmek adına analiz işlemleri yapmaktayız. Bu Kapsamda;

  1. Anahtar Kelime Performansı İzleme
  2. GSC ve Analytics Raporları
  3. Pazar Payı Analizi
  4. Rekabet Analizi
  5. Robot.txt ve Site Haritası Kontrolü
  6. Müşteri Deneyimi Oluşturmak
  7. Hedef Kitle Önerileri
  8. Aylık Performans Analizi

Sıkça Sorulan Sorular

Meta title etiketi nedir?

Sitenizin veya içeriğinizin konusunu en iyi şekilde anlatan arama motoru sonuçlarında ziyaretçilerin siteniz ile ilgili ön bilgiyi edinmesini sağlayan başlıklardır.

Meta Description etiketi nedir?

Siteniz ile veya içeriğiniz ile ön açıklamayı yapan metinlerdir. Arama motoru sonuçlarında görünen meta description tagleri SEO performansını etkilemektedir.

Google Optimizasyonu Nedir?

Sitenizin Google arama motoruna uygun bir şekilde optimize edilme işlemidir. Sektörde en büyük söz sahibi olan Google için özel SEO çalışmaları uygulanmaktadır.

SEO Yazılımları Nedir?

Arama motoru optimizasyonu sırasında gerekli analizleri yapmak için kullanılan araçlardır.

Meta Canonical etiketi nedir?

Sayfanızın aitliğini belirleyen meta etiketidir. Birden fazla aynı sayfa veya aynı anahtar kelimeyi hedefleyen sayfanız var ise canonical etiketi kullanarak aitliğin tek bir sayfada olduğunu belirtebilirsiniz.

Organik Trafik Nedir?

Arama motoru sonuçlarında adwords reklamlardan hariç olarak sitenizin SEO optimizasyonları sayesinde almış olduğu trafiktir.

SEO Uyumlu Url yapısı nasıl olmalıdır?

SEO uyumlu URL yapısında parametreler bulunmamalıdır.

Web tasarım kelimesini hedefleyen bir site için örnek SEO uyumlu url yapısı aşağıdaki şekilde olabilir.

vayes.com.tr/web-tasarim

Anchor Text Nedir?

Anchor text türkçesi çapa metin olarak tanımlanmaktadır. Herhangi bir kelimeye bağlantı eklediğiniz zaman bu anchor text olarak geçmektedir.

Site Dışı Link İnşasının Önemi Nedir?

Arama motorları tarafından sitenizin oteritesinin oluşması için site dışı link çalışması önemlidir.

Seo nedir nasıl yapılır?

SEO, arama motorlarında rekabetin artmasıyla birlikte ortaya çıkmıştır. SEO kelimesinin türkçe karşılığı arama motoru optimizasyonudur. SEO çalışmalarında arama motoru ve kullanıcı deneyimi optimize edilmektedir.

SEO Açılımı Nedir?

SEO kelimesinin açılımı Search Engine Optimization’dır.

SEO Ajansı Ne Yapmaktadır?

SEO ajansları sitenizin ve sektörünüzün genel analizlerini yapmakta ve bu analizler sonucunda arama motoru ve kullanıcı deneyimi için aksiyon stratejileri geliştirmektedir.

SEO Sonuçlarını Ne Zaman Görmeye Başlarım?

SEO çalışmaları için oluşturduğumuz ilk yıl stratejisinin ilk yarı döneminde SEO analizlerinde sonuçları görmeye başlayabilirsiniz.

SEO Fiyatları Nasıl Hesaplanmaktadır?

SEO fiyatları sizden gelen taleplere ve bizim belirlemiş olduğumuz optimizasyon listesine göre farklılık göstermektedir.

Trafiğim Ne Zaman Artmaya Başlar?

Sitenizde olumlu olarak sonuçları görebilmeniz için 3 ila 6 ay yeterlidir.

Ayda Kaç tane Backlink Almalıyız?

Backlink alımlarının doğal olarak gerçekleşmesi için kullanıcı deneyimi en yüksek içerikleri üretmeliyiz. Ücret karşılığında alınan linkler Google tarafında olumsuz olarak karşılanmaktadır.

Sosyal medya SEO çalışmalarını etkiler mi?

Sosyal medya çalışmaları marka bilinirliğini artıracağı için SEO çalışmalarını pozitif yönde etkileyecektir.

Teknik SEO nedir?

Teknik SEO, sitenizin altyapısının (Yazılım) SEO kapsamında incelenmesi ve optimize edilmesidir.

Site içi SEO Analizi Nedir?

Site İçi SEO (On-Page), sitenizin hız performansını, SERP görünürlüğünü ve tasarım gibi bir çok site içi unsuru etkileyen analiz ve optimizasyon işlemidir.

Site dışı SEO Analizi nedir?

Site dışı SEO (OFF-Page), sitenizin dış etkenlerden beslenmesi ve kontrol altında tutulması için yapılan çalışmalardır. Site dışı SEO analizlerinde sitenizin link detoks, backlink analizi, backlink stratejisinin geliştirilmesi adına çalışmalar yapılmaktadır.

Sadece SEO ile başarılı olabilirmiyiz?

Sadece SEO çalışmasıyla başarılı olmanız mümkün değil. Sadece SEO çalışmasıyla SEO’da da başarılı olmanız mümkün değildir. 360 derece dijital pazarlama araçlarını kullanarak marka bilinirliğini ve müşteri kitlesini artırmak için çalışmalar yapılmalıdır.

Sitem arama sonuçlarında gözükmüyor ise ne yapmalıyım?

Siteniz arama sonuçlarında gözükmemesinin en büyük nedeni SEO çalışmasının başarılı bir şekilde yapılmamasıdır. Hedef kitlenizi ve sektörü analiz ettikten sonra uzun kuyruklu anahtar kelimelere içerikler üreterek trafik almaya başlayabilirsiniz. Tabii ki burada sitenizin teknik açıdan da analiz edilmesi gereklidir.

Marka ismini yazınca sitem ilk sırada gözükmüyor ne yapmalıyım?

Marka indeksi yapılması gereklidir. Buna göre site içi SEO optimizasyonları yapılmalıdır. Title ve description yapıları güncellenmelidir.

White Hat SEO Nedir?

Arama motoru optimizasyonu çalışmasının legal ve etik yollarla yapılmasıdır. Bunun için Google algoritmaları takip edilir. Kullanıcı deneyimi yüksek web siteleri tasarlanır.

SEO Analizleri Nasıl Yapılır?

SEO analizleri esnasında çeşitli araçlar kullanmaktayız. Bunlardan bazıları Semrush, Ahrefs, GSC, Google Analytics, DeepCrawl araçlardır. Bu araçlardan almış olduğumuz verileri analiz ederek site içi ve dışı güncellemeler yapmaktayız.

SEO’yu mu yoksa SEM’i mi tercih etmeliyim?

Her ikisinide birlikte başarılı bir şekilde yönetmeniz gerekmektedir.

Black Hat SEO Nedir?

Arama motorlarını ve kullanıcıları kandırmak üzere sistem açıklarından faydalanarak Google’da sıralama almak için yapılan çalışmalar bütünüdür.

Kullanıcı Deneyiminin SEO üzerindeki etkisi nedir?

Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını doğrudan etkilemektedir. SEO optimizasyonları kullanıcı ve arama motoru optimizasyonlarını kapsamaktadır.

Ne kadar Süre SEO yapmalıyım?

SEO çalışmalarının sürdürülebirliği için devamlı olarak çalışma yapmalısınız. Eğer devamlı olarak SEO çalışmalarını sürdüremezseniz siteniz olumsuz olarak etkilenecektir.

Web tasarımının SEO ya etkisi varmıdır?

Kullanıcı deneyimi ve site hız performansı açısından SEO’ya etkisi vardır.

2020 SEO trendleri nelerdir?

Kullanıcı deneyimi yüksek, bol görselli ve videolu içerikler, sesli aramalardan faydalanmak için uzun kuyruklu anahtar kelimelerin analizlerinin yapılması. Soru cevap şeklinde içerik yapısı oluşturulması gibi çalışmaları 2020 yılında SEO trendi olarak ele alabiliriz.

Anahtar kelime çalışması nasıl yapılır?

Sektör ve rakip analizler tamamlandıktan sonra gerekli SEO araçları kullanılarak analizler yapılmaktadır.

Anahtar Süreçler

  • Sektör ve Rakip Araştırması

  • Teknik SEO Optimizasyonu

  • Off Page / İçerik Optimizasyonu

  • SEO Stratejisinin Geliştirilmesi

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ