Dijital Reklamcılık

Dijital reklamların gücü ile, müşterilerinizin sizi bulmasını sağlıyoruz.

Çevirimiçi yaşamı hedefleyen dijital reklam çağı Bir gün içerisinde Google, Yandex ya da Bing gibi arama motorlarında ticari veya kişisel amaçlı kaç arama yapıyorsunuz?

Sosyal ağlarda durumunuzu paylaşmak ve güncellemelere bakmak için ya da online alışveriş ve fırsat sitelerinde istediğiniz bir ürünü aramak için ne kadar zaman harcıyorsunuz?

Boş zamanlarınızı değerlendirmede önceliğin daima internette olduğunu farkettiniz mi?

İnternet hepimizin yaşam tarzında varlığını her gün daha fazla hissettiren bir yaşam alanını tanımlarken, kendisini de tüm reklam çalışmaları için birincil alan haline getiriyor.

Geleneksel reklam metotlarının hedefleme ve dönüşüm başarısızlığı ile yüksek maliyet dezavantajlarının yerini, internet reklamlarının etkin kampanya yönetimleri, hedef kitle ve lokasyon belirleme özelliği, reklam zamanlaması düzenleme seçenekleri, cihaz duyarlı reklam gösterim olanakları, detaylı tıklama ve dönüşüm istatistiklerine erişim, kullanıcı davranışlarının takip edilebilirliği, re-marketing gibi yenilikçi reklam türlerinin kullanımı, reklam erişimlerini kullanıcı topluluklarına dönüştürebilmesi ve detaylı bütçe yönetimi özellikleri alıyor.

Sosyal ağ reklamlarındaki başarılı geçmişinin yanında aynı zamanda Google Partneri olan Vayes, en uygun bütçe ile en yüksek dönüşümleri yakalamınızı sağlar.

Neden Vayes Dijital Reklam Ajansı?

Her gün özellikle dijital platformlar aracılığıyla binlerce reklam kampanyası, binlerce reklam görseli gözümüze çarpmaktadır. Bunlardan birçoğuna ise bilinçsiz bir şekilde maruz kalmaktayız.

Biz farketmesekte bilinçaltımızda yer edinen bu reklam türlerinin ve kampanyalarının kaynağı neresidir hiç düşündünüz mü? Tabiki profesyonel reklam ajansları dediğinizi duyar gibiyiz.

Dijital reklam ajansları; web sitesi tasarımı, markalar için interaktif uygulamalar, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya yönetimi, mobil uygulama tasarım hizmeti ve mobil pazarlama hizmetleri de vermektedir.

Dijital reklam ajansları, markaların tüm dijital ihtiyaçlarına profesyonel olarak destek sağlamaktadır. Bunun yanı sıra markaların ile müşterileri aralarında bağ kurmalarına ve bu bağı kuvvetlendirmeye yardımcı olurlar.

Dijital reklam ajanslarında da ortaya çıkarılan profesyonel işlerin temelinde yaratıcılık yatmaktadır. Ekip olarak birbirine son derece bağlı ve işini severek yapan insanların bir araya toplandığı vayes dijital reklam ajansında ekip olarak yaratıcılığın boyutları üst segmentlere ulaşmaktadır.

Bugün, dünya çapındaki işletmeler her yıl dijital reklamcılık için 250 milyar dolardan fazla harcıyor.

Dijital reklamların yarattığı etkileyici yatırım getirisi (YG) nedeniyle bu sayı artmaya devam ediyor. Rekabetçi kalmak isteyen şirketler için, reklam stratejilerini çevrimiçi yapmak oldukça önemlidir.

Bu noktada sizin için çalışacak ve sizi dijital dünyada bir adım öne çıkaracak dijital bir reklam ajansına ihtiyacınız olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Vayes size bu zorlu yolda yardımcı olmak için profesyonel ekibiyle bir telefon kadar yakında bulunuyor.

Dijital medya reklamcılığının neden önemli olduğunu zaten biliyor ancak profesyonel yardıma ihtiyacınız varsa Vayes ile iletişim kurun. Yüzlerce başarılı reklam kampanyası yürüttük ve son beş yılda müşterilerimiz için onlarca milyar gelir elde ettik.

Dijital reklamcılık hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için bizi +90-212-855-9404 numaralı telefondan arayın veya çevrimiçi olarak bizimle iletişime geçin !

Unutmayın, ister dijital reklamcılık hizmetlerine ihtiyaç duyan küçük veya büyük bir işletme olun, ister İstanbulda dijital reklamcılık hizmetleri arıyorsanız Vayes sizin için burada !

Dijital reklamcılık nedir?

Dijital reklamcılık, satın alma dönüşüm hunisinin her aşamasında tüketicilere ulaşmak ve bunları satın alma dönüşüm hunisinin bir aşamasından diğerine taşımak için hedeflenmiş, veriye dayalı bir reklamcılık stratejisidir. Farkındalıktan satın almaya kadar gelir elde etmek için dijital medya reklamlarını (ve Google gibi çevrimiçi reklam kanallarını) kullanabilirsiniz.

Dijital reklamcılık ile geleneksel reklamcılık arasındaki fark nedir?

Geleneksel reklamcılığa aşina iseniz, dijital reklamcılık birkaç benzerlik paylaşır.

Geleneksel reklamcılık gibi, marka bilinirliği, satış ve daha fazlasını oluşturmak için işletmenizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtır.

Bununla birlikte, geleneksel kanallardan ziyade dijital kanallardan yararlanmaktadır. Reklam panoları ve dergiler yerine reklamlarınız Google, Facebook, YouTube ve daha fazlasında görünür.

Çevrimiçi reklamcılık ayrıca büyük miktarda veriyle birlikte gelir. Örneğin, kampanyalarınızın performansını gerçek zamanlı olarak izleyebilirsiniz.

Ayrıca, reklamlarınızı görüntüleyen ve reklamlarınızla etkileşime giren kişilerin demografik özellikleri, ilgi alanları ve alışkanlıkları hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Buna karşılık, geleneksel reklamcılık, veri söz konusu olduğunda size minimum veri imkanı sağlar.

Ayrıca geleneksel pazarlama kampanyanızın performansı hakkında hemen bir fikriniz veremez. Örneğin bir reklam panosu, ekibinize neredeyse sıfır veri sağlayacaktır.

Bu nedenle dijital reklamcılık genellikle geleneksel reklamcılığa akıllı bir alternatif gibi görünür.

İşletmeniz İçin 4 Tür Dijital Reklamcılık

İşletmenizi İnternette tanıtabilmek için dört tür dijital reklamdan yararlanabilir:

  • Arama Bazlı Reklamcılık
  • Görüntülü Reklamcılık
  • Sosyal Medya
  • Influencer unsuru

1. ARAMA

Bugün, alışveriş yapanların yüzde 80'i ürün araştırmalarına çevrimiçi olarak başlıyor. Çoğu, aramaya başlamak için Google, Bing veya Yandex! Gibi en sevdikleri arama motorlarına gider. Arama ağı reklamcılığı ile, şirketiniz ürün ve hizmetlerinizi bu platformlarda tanıtabilir.

Reklamlarınız arama sonuçlarında görünebilir, ancak bağlı web sitelerinde de gösterilebilir. Örneğin Google, bir arama ağı iş ortakları ağına sahiptir. Bu ağ, Google için oluşturulan reklamları görüntülemek için onaylanan sitelerden oluşur.

Arama için reklam oluşturduğunuzda, belirli aramaları veya anahtar kelimeleri hedeflersiniz. En iyi sonuçlar için, işletmeniz işlem bazlı anahtar kelimeleri hedeflemelidir.

Satın alma dönüşüm hunisinin daha önceki aşamalarında kullanıcılara ulaşmak istiyorsanız, dijital pazarlamayı kullanmak daha uygun maliyetlidir. Bunun için içerik pazarlama ve (SEO) arama motoru optimizasyonunu kullanabilirsiniz.

Diğer çevrimiçi pazarlama stratejilerinizi desteklemek için dijital veya tıklama başına ödeme (PPC) reklamlarını bile kullanabilirsiniz Örneğin PPC, SEO için mükemmel bir ortaktır.

SEO ile organik sıralamalarınızı artırmaya çalışırken, PPC işletmenizin arama sonuçlarında hemen bulunmasına yardımcı olur.

Bir PPC ve SEO kampanyası başlatırsanız, bu işletmeniz için uzun vadeli bir hedef olarak kullanılabilir.

Stratejinizin başında, organik arama sonuçlarının en üstünde görünmezsiniz, ancak PPC, şirketinizin yüksek değerli arama sonuçlarında anında bulunmasına yardımcı olabilir.

2. Görüntülü Reklamcılık

Kullanıcıların önemli bir yüzdesi (aslında yüzde 90'ı) satın alma kararı vermelerine yardımcı olması için dijital dünyada Görüntülü Reklamcılık kullanılır.

Görüntülü Reklamcılık dijital reklamcılığın temel bir parçası olmasının nedeni budur. Görüntülü reklam kanalları üzerinden reklam verirken, reklamlarınıza ilgi çekici resimler ve videolar ekleyebilirsiniz.

Görüntülü reklamcılıkta, reklamlarınız YouTube'u da içerebilecek bağlı web sitelerinde görünür. Bir görüntülü reklam kampanyası başlatmak için Google, Bing ve Yandex gibi arama motorlarını kullanabilirsiniz.

Birçok işletme için, görüntülü reklamlar özellikle kullanıcıların etkileşimden dolayı YouTube'da gösterildiği için Google bu noktada tercih edilen ilk seçenektir.

İnsanların yüzde 80'i bir ürün veya hizmeti araştırırken arama ve video kanalları arasında geçiş yapmayı kabul ettiğinden Google'ın YouTube'un mülkiyeti önemlidir. Bu, şirketinizin her iki önemli kanaldaki kullanıcılara ulaşabileceği anlamına gelir.

3. SOSYAL MEDYA

Şirketler ayrıca aşağıdakileri içeren sosyal medya ağlarında dijital reklamcılıktan yararlanabilir :

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest

Sosyal medya ile işletmeniz metin, resim ve video reklamlar oluşturabilir. Şirketinizi tanıtmak için sosyal medyayı kullanmaya karar verirseniz, bunlar metin reklamlardan daha iyi performans gösterme eğiliminde olduğu için video veya resim reklamlar oluşturmaya çalışın.

4. Influencer Unsuru

Sosyal medya reklamcılığına yatırım yapan işletmeler çeşitli sosyal medya ağlarındaki İnfluencerlar ile ortaklık kurar. İnfluencerlar, hedef kitlenizin güvenine ve saygısına sahip oldukları için büyük bir değer taşırlar, bu da ürün veya hizmetleri başarıyla önerebilecekleri anlamına gelir.

Diğer dijital reklam kanallarıyla karşılaştırıldığında, İnfluencerlar farklı bir fiyatlandırma modeli benimser.

Örneğin, bir İnfluencer ın, takipçi sayılarına veya gönderilerdeki katılım oranlarına bağlı olarak sabit ücretli bir ücreti olabilir. Veya, işletmenizi sponsorlu yayınlarınızın performansı için ücretlendirebilirler.

Örnek olarak, Instagram üzerindeki etkileyiciler genellikle iki fiyatlandırma modelinden birini takip eder.

  • 1000 takipçi başına gönderi başına 10 dolar
  • 1000 paylaşım sözleşmesi başına 250 ila 750 dolar

Birçok şirket, sonradan etkileşime bağlı olarak ücret alan İnfluencerları tercih eder. Çünkü katılım sonras söz konusu İnfluencerların kitlesini daha doğru bir şekilde görme eğilimindedir. Ayrıca, kullanıcıların sponsorlu yayınınızla etkileşime girmesini istersiniz, çünkü bu onları huniden aşağı taşır.

Dijital Reklamcılık Neden Kullanılmalı?

Şirketler dijital reklamcılığı çeşitli nedenlerle kullanırlar bunlar:

  • Marka bilinirliğini artırmak
  • Ürün satışlarını artırma
  • Nitelikli potansiyel satış oluşturma
  • Tekrarlanan satın alma işlemlerini teşvik etme

Ve dahası

Bununla birlikte, işletmeleri çevrimiçi dijital reklamcılığı kullanmaya motive eden şey, avantajlarıdır. Dijital reklamcılığı kullandığınızda, şirketinize istediğiniz sonuçları sağlayan ölçülebilir ve uygun maliyetli bir strateji sağlarsınız.

Dijital Reklamcılığın Geleceği: 2020'de Ne Hazırlanır?

Dijital reklamcılık, marka bilinirliği oluşturmak, web sitesi trafiği oluşturmak ve satışları artırmak için kanıtlanmış bir yol sunarken, şirketlerin akılda tutması gereken bazı zorluklar vardır. Bu yükselen eğilimleri anlamak, işletmenizin 2020 ve sonrasındaki stratejinizi geleceğe hazırlamasına yardımcı olabilir.

İzlenecek birkaç faktör şunları içerir:

Reklam Engelleyi̇ci̇ler

Kötü hedefleme ve spam içerikli dijital reklamlar sayesinde, artık birçok kişi reklam engelleyicileri kullanıyor. Ne yazık ki, bu tüketici davranışı, şirketinizin dijital reklamcılıkla kitlenize ulaşmasını zorlaştırıyor. Ancak, hedef pazarınızla bağlantı kurmak için başka stratejiler de kullanabilirsiniz.

Örneğin, arama motoru optimizasyonu (SEO) gibi dijital pazarlama taktikleri, işletmenizin organik arama sonuçları üzerinden kullanıcılara ulaşmasına yardımcı olabilir. Hedef pazarınızın okumak ve paylaşmak istediği içeriği geliştirmek için SEO ile koordineli olarak içerik pazarlamasını da kullanabilirsiniz .

Hedef kitlenizden bazıları reklam engelleyicileri kullanıyor olsa da, bu soruna geçici bir çözüm bulabilirsiniz.

Doymuş Pazarlar

Dünya çapında dijital medya reklamcılığına yapılan toplam harcama 200 milyar doları aşıyor. Bu tür harcamalar kalabalık reklam platformlarıyla, özellikle sosyal medyayla sonuçlanabilir. 2020'de çevrimiçi bir reklamveren olarak daha fazla rekabet bekleyebilirsiniz.

Bu, çevrimiçi reklamcılığı görmezden gelmeniz gerektiği anlamına gelmez.

Rekabetçi ve akıllı bir dijital reklamcılık stratejisi oluşturmak, işletmenizin bu ortamdan en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olabilir. Rakiplerinizden daha iyi, daha kullanıcı odaklı reklamlar yaparsanız daha fazla tıklama, dönüşüm ve satış elde edebilirsiniz.

Kullanici Gi̇zli̇li̇ği̇

Avrupa Birliği'ndeki (AB) Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) tarafından gösterildiği gibi, kullanıcı gizliliği giderek artan bir endişe konusudur. Şirketiniz AB içinde veya dışında faaliyet gösteriyor olsun, bu dijital reklamcılık sorununu düşünmeniz gerekir.

Her 10 tüketiciden yedisi kişiselleştirilmiş reklamlar isterken, denetleme uygulamanız gerekir.

Hiper hedefli, ancak tüyler ürpertici reklamlar oluşturmak için kullanıcılar hakkında bildiklerinizi kullanın. Örneğin, reklamları, kitlenizin bulunduğu yeri ve demografiyi gösteren reklam kopyası oluşturmaya karşı belirli bir alan, demografik veya ilgi alanıyla sınıflandırabilirsiniz.

Bu yaklaşım, dijital reklamınızın kişiselleştirilmiş hissetmesini sağlar ancak kullanıcıya aşırı derecede özelleştirilemez.

Çevrimiçi Dijital Reklamcılık Konusunda Yardıma Mı Ihtiyacınız Var?

Dijital reklamcılık muazzam bir fırsat sunsa da, başarılı bir kampanya başlatmak ve sürdürmek kolay değil. Bu da zaman alıcıdır. Bu nedenle işletmeler, Vayes gibi çevrimiçi dijital reklamcılıkta uzmanlaşmış ajanslarla ortaklık kurar.

Güvenilir bir ajanstan memnun müşterilerden 3800'den fazla çözüm içeren özel bir strateji arıyorsanız Vayes ile iletişime geçin.

Sektörün en gelişmiş pazarlama teknolojilerinden bazılarına ve benzersiz bir müşteri öneri memnuniyetine sahibiz. Sizde Dijital dünyayı Vayes ile keşfetmek istiyorsanız lütfen bizi arayın veya çevrimiçi kanalarımı ile bizimle iletişime geçin.

Anahtar Süreçler

  • Hedefe Kitlenen Yaklaşım

  • Stratejik Reklam Planlaması

  • Rakip Durum Değerlendirmesi

  • Yaratıcı Stimülator Çalışmaları

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ