App Store Optimizasyonu (ASO) Nedir, Nasıl Yapılır ?

Eylül 22, 2020 -

App Store ve Google Play'de görünürlüğü nasıl iyileştireceğinizi öğrenin, doğru ASO (App Store Optimization) stratejisini bulun ve kılavuzumuzla daha fazla indirme almak üzere optimizasyon ile kazanın.

Android ve iPhone uygulamalarınızı optimize edin, bu çalışmalardaki SEO ile daha fazla indirme ve gelir elde edilmesine hazır olun.

Bu sayfada, 2020 için ASO ile ilgili her şeyi bulabilirsiniz: iOS ve Android için kılavuzlar, en iyi uygulamalar, ilk adımlar, vaka çalışmaları ve çok daha fazlası. Ara ve Göz At / Keşfet'i fethetmeye hazır mısınız?

Bu sayfayı yeni kaynaklar, veriler, deneyler, bulgularla çok sık güncelliyoruz… Bizi izlemeye devam edin.

ASO (App Store Optimization) Nedir?

ASO veya App Store SEO olarak da bilinen App Store Optimizasyonu, Arama'da (kullanıcılar arama yaptığında) ve Keşfet'te (kullanıcılar göz attığında) mağazalardaki görünürlüğünü en üst düzeye çıkarmak, listeleme trafiğini artırmak ve iyileştirmek için bir oyun veya uygulamayı optimize etme sürecidir.

Maksimum organik indirme hacmini oluşturmak için dönüşüm oranı arttıran bir çalışma kapsamıdır.

Android ve iOS uygulaması için ücretsiz yüksek kaliteli kullanıcılar getirir, User Acquisition (Kullanıcı Edinme) maliyetlerini düşürmeye yardımcı olur ve herhangi bir Mobil Büyüme stratejisinin temelini oluşturur.

ASO = Trafik + Dönüşüm

Bu süreç, mağazaların nasıl çalıştığına, hedef kullanıcı tabanına ve potansiyel kullanıcıların uygulamaları bulmak veya yenilerini keşfetmek için yazdığı veya konuştuğu en alakalı anahtar kelimelerin eleştirel bir anlayışını gerektirir.

Ayrıca, mağazalar sürekli olarak geliştikçe, günümüzde uygulamaları Keşfetme / Göz Atma'da görünür hale getirmek çok önemlidir; bu Benzer Uygulamalar, Öne Çıkanlar, Uygulama Sıralamaları … Yani ASO da gelişiyor.

Kafanız karışmasın: App Store Optimizasyonu yalnızca arama ile ilgili değildir. Asla olmadı.

ASO (App Store Optimization) - Nasıl çalışır?

IOS ve Android uygulamaları için uygulama optimizasyonunu etkileyen bazı bilinen faktörler vardır. Bunları parçalara ayırarak başlayalım:

ASO - Üst veri faktörleri

Üst veri faktörleri, uygulama mağazası anahtar kelime sıralamasını iyileştirmek , görünürlüğü ve en önemli KPI'lardan biri olan indirilecek dönüşüm oranını keşfetmek için App Store Connect veya Google Play Console'da değiştirilebilen ürün sayfası veya listesinin öğeleridir .

  • Yüzde 100 kontrolümüz altında olan bu öğeler şunlardır
  • URL / Paket, Geliştirici adı (yalnızca Google Play
  • Uygulama Adı / Başlığı
  • Açıklam
  • Kısa açıklama
  • Alt başlı
  • Tanıtım metni ve anahtar kelimeler alanı (yalnızca Apple)
  • Kategori
  • Simge
  • Ekran görüntüleri ve video

Meta verileri optimize etmek, Arama ve Keşfet'te daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur.

Meta veri dışı faktörler

SEO'da (web pazarlama dünyasından Arama Motoru Optimizasyonu) ve sayfa dışı faktörlerde olduğu gibi, üst veri dışı faktörler, geliştiricinin kontrolü altında olmayan dış faktörlerdir .

Yüzde 100 kontrolümüz altında olmayan unsurlar şunlardır:

  • Yükleme hacmi ve hızı,
  • Derecelendirmeler + incelemeler ve belki de kullanıcı etkileşimi…

App Store Optimizasyonu (ASO) = meta veri + meta dışı veri

App Store Optimizasyonu neden önemlidir?

App Store Arama Sorgusu

Arama sorgulari, App Store'dan indirmelerin Yüzde 65'ini oluşturan kullanıcıların uygulamaları keşfetme biçiminde büyük bir rol oynamaktadır.

App Store Optimizasyon stratejileri

1. Anahtar Kelime Araştırması / Pazar Araştırması

Doğru anahtar kelimeleri seçmek, uygulama mağazasında arama başarısı için çok önemlidir. Alaka düzeyi yüksek (işinizle ilgili), yüksek trafik ve düşük zorluk veya rekabet olanları hedeflemelisiniz.

App store anahtar kelime araştırma stratejileri her uygulama için farklıdır. Örneğin, yeni uygulamalar için orta ve uzun kuyruklu düşük rekabet anahtar kelimeleri kullanmak, bazılarını daha fazla trafik ve rekabetle kademeli olarak değiştirmek için daha iyidir. Maksimum görünürlük elde etmek için, uygulamanızın veya oyununuzun global (dünya çapında kullanılabilir) ve tüm diller optimize edilmiş olması gerekir.

Optimizasyon zamanı: Anahtar Kelime Araştırmasının nasıl yapılacağını öğrenin

2. Görünürlük (Arama + Göz Atma) ve Dönüşüm için Optimize Edin

Görünürlüğü ve Dönüşüm Oranını artırmak söz konusu olduğunda her şey uygulama optimizasyonu ile ilgilidir.

Apple App Store

Uygulama Adı (30 karakter), Altyazı (30 karakter) ve anahtar kelimeler alanına (100 karakter) anahtar kelimeler ekleyin. Yani, o özel alanda 100'den fazla karakterin kullanılmasına izin veren bir "hack" olmasına rağmen, toplam 160 karakter ...

Google Oyun mağazası

Başlığa (30 karakter), kısa açıklamaya (80 karakter), açıklamaya (4.000 karakter) anahtar kelimeler ekleyin. Apple'ın aksine Google, mağaza girişinde görünen neredeyse tüm metinleri dizine ekler. Google Play, Arama söz konusu olduğunda, SEO'ya çok daha benzer.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO)

Dönüşüm oranını artırmak ve aynı trafikle daha fazla yükleme elde etmek için simge (listelerde TO'yu artırmak için), resim veya ekran görüntüleri gibi A / B testi listeleme öğeleri.

Ürün sayfanız hazır mı? Dönüşüm oranınızı nasıl artıracağınızı öğrenin.

3. Ana KPI'ları izleyin / izleyin

Tüm KPI'ları izleyin: anahtar kelimeler, rakipler, Üst Sıralar, organik yüklemeler (ülkeye göre), Benzer Uygulamalar görünürlüğü, yükleme için dönüşüm oranı, organik yüklemelerden elde edilen gelir (UISA, reklamcılık ...) ve rakiplerin listelemelerdeki güncellemeleri / değişiklikleri (meta verilerde).

Google Play Store'da Android Uygulamaları için ASO Nasıl Yapılır?

Google Play Store'da mı başlatıyorsunuz? İlk anahtar kelimelerinizi mi seçiyorsunuz?

Elbette birçok sorunuz var ve belki biraz yardıma ihtiyacınız var. Oyun mağazası optimizasyon kılavuzumuz size ne yapacağınızı ve nasıl yapacağınızı gösterecektir.

Şu anda en büyük mağazalarda aşağı yukarı 5 milyon mobil uygulama ve oyun var: Apple App Store ve Google Play Store. Mağazalar katlanarak büyümeye ve daha rekabetçi olmaya devam ediyor, bu nedenle mağazalarda iyi görünürlük elde etmek, geliştiriciler ve pazarlamacılar için en büyük zorluk haline geldi.

1. Pazar araştırması ve Anahtar Kelime Optimizasyonu

Anahtar Kelime Araştırmasi ile birlikte pazar araştırması, bir ASO stratejisi uygularken atılacak ilk adımdır.

Pazardaki nişinizi, rakiplerinizin kim olduğunu ve hangi taktikleri kullandıklarını bilmek, rekabeti nasıl geçeceğinizi öğrenmek ve daha fazla indirme elde etmek için son derece önemlidir.

Bununla birlikte, yeni uygulamalar için popüler arama terimleri için en iyi arama sıralamaları için mücadele etmek oldukça zor olabilir, bu nedenle anahtar kelime optimizasyonu için en iyi strateji doğru anahtar kelimeleri seçmektir.

Başlangıçta, daha spesifik bir arama için bir kombinasyon olan orta ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerin kullanılması tavsiye edilir .

Arama sorgularının yaklaşık Yüzde 70'i uzun kuyrukludur ve bu terimlerdeki dönüşüm, kullanıcının belirli bir arama kullanarak tam olarak aradığını bulma olasılığının yüksek olması nedeniyle genellikle daha yüksektir.

ASO Uzun Kuyruk Anahtar Kelimeleri

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha az trafik hacmine ve daha az rekabete sahiptir, bu nedenle mümkün olduğunca çok sayıda uzun kuyruklu anahtar kelime kombinasyonunu hedeflemeye çalışmalı ve ürününüzle ilgili büyük bir olası arama sorgusu alanını kapsamalısınız. Bu şekilde, erişiminizi genişletir ve aramadaki görünürlüğünüzü en üst düzeye çıkarırsınız.

2. Google Play Store optimizasyonu ve A / B testi

Google Play için bir App Store Optimizasyon stratejisi uygulamaktan bahsederken, iki faktörü aklımızda tutmalıyız: iç meta veri ve dış meta veri

Dış veri üzerinde yüzde 100 geliştiricinin kontrolü altında olan öğelerdir.

  • Başlık
  • Geliştirici adı
  • Kısa ve uzun açıklama
  • Simge
  • Ekran görüntüleri

Dış Meta veri faktörleri tamamen bir geliştirici tarafından kontrol edilmez, ancak etkilenebilir, örneğin: yükleme hacmi, derecelendirmeler ve kullanıcı incelemeleri. Bu faktörlerden bazıları Google Play'de Aramayı etkiler, bazıları Dönüşüm Oranını etkileyebilir ve bazıları her ikisini de etkileyebilir.

Android uygulamanızın Play Store'da zaten yayınlanmış olması veya sadece lansmanına hazırlanmanız önemli değil: stratejiniz üzerinde çalışmanız ve onu doğru şekilde uygulamanız gerekir.

Ancak sonuçlar her zaman beklediğiniz gibi olmayacak. Harika görünen bir simgeye ve özellik grafiğine sahip olabilirsiniz, ancak ziyaretçilerinizi yüklemelere dönüştürmüyorlarsa, gerçekten işe yaramazlar.

Ve aynı strateji 2 uygulama için işe yaramıyor - her uygulama ve App Store SEO'su farklı. Tahmin etmeyi bırakın… ve A / B testine başlayın.

ASO için A / B testi

A / B testi, hangi sürümün daha iyi dönüşüme (tıklamalar veya yüklemeler) sahip olduğunu belirlemek için iki farklı mağaza girişi sürümünün birbiriyle karşılaştırılmasıdır. Deneme sırasında, trafiğinizin yarısını A seçeneğine, diğer yarısını B seçeneğine çekerek hangisinin en iyi performansa sahip olduğunu görmek için bunları karşılaştırırsınız.

3. İzleme ve izleme

Mobil işler sürekli değişiyor ve Google Play Mağazaları da değişiyor, bu nedenle uygulamanız her zaman hazır olmalı ve ASO'nuz da öyle.

En iyi uygulama, en önemli KPI'ları haftalık olarak (ideal olarak, günlük) takip etmektir: yükleme hacmi (organik + organik olmayan), anahtar kelime sıralaması, en iyi grafikler (genel, kategori vb.), Derecelendirmeler ve incelemeler.

Anahtar kelimelerinizi yenileyin ve artık işe yaramayanları kaldırın, grafik öğelerle daha fazla deneme yapmayı deneyin ve Google Play Store'daki girişinizin öğelerinin en iyi dönüşüm sağlayan kombinasyonunu bulana kadar A / B testine devam edin.

Kullanıcılarınıza iyi bakın, en iyi kullanıcı deneyimini sağlamaya çalışın ve kullanıcı incelemelerini takip edin . Google Play, kullanıcılarla etkileşim kurma, onların yorumlarını yanıtlama ve hatta olumsuz yorumları olumluya dönüştürme imkanı sunar.

Güçlü bir pozitif kullanıcı duyarlılığı, hem arama uygulama mağazası optimizasyonunu (Google, uygulamaları daha fazla ve daha iyi incelemelerle daha yüksek sıralar) hem de girişinizin Dönüşüm Oranını (kullanıcıları uygulamanın yüksek kalitesi konusunda ikna etmek) destekleyen önemli bir faktördür.

Kullanıcı derecelendirmelerini ve incelemelerini yönetme hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve bir etkileşim uzmanı olabilirsiniz.

Ve unutmayın - başarının anahtarı her şeyden önce harika bir üründür.

Mağaza Girişiniz için ASO'yu Uygulama

Google Play Store için bir girişi optimize etmek , aramadaki sıralamayı, dönüşüm oranını iyileştirebilir ve daha fazla organik indirme sağlayabilir. Bu nedenle, henüz yapmadıysanız, şimdi başlamak için harika bir zaman.

Google Play Listesi

ASO için optimize edilmiş bir Google Play Store girişine sahip olmak, yalnızca mağazada değil, aynı zamanda Google Web Araması ve Uygulama Paketlerinde de görünürlüğü artırmanıza yardımcı olabilir.

Mükemmel şekilde optimize edilmiş bir Google Play Store girişini öğelere göre inceleyelim:

Başlık

Başlık, hem arama sonuçları hem de yüklenecek dönüşüm oranı üzerinde bir etkiye sahip olduğundan, ASO meta veri üzerinde ilk ve en önemli faktörlerden biridir .

Haziran 2017'den beri Google , Başlığa 50 karaktere kadar izin vermektedir (Apple bunun yerine Uygulama Adını 50'den 30 karaktere kısaltmıştır). Optimizasyonunuz için bu alanın kullanımını en üst düzeye çıkarmak ve anahtar kelime sıralamalarını iyileştirmek için, en güçlü olanlarınızdan bazılarını marka adınızın yanında Başlığınıza ekleyin .

Marka adınızı potansiyel kullanıcılarınız için kısa, anlaşılır ve kolay heceleyecek şekilde tutun ve Google Play Store'da göz atarken kullanıcıların dikkatini anında çekmek için emoji eklemeye çalışın.

Optimize edilmiş bir Başlığa birkaç örnek:

  • Marka adı - Anahtar Kelime (ler)
  • Marka adı: Anahtar kelime (ler)
  • Anahtar Kelime (ler) - Marka adı
  • Anahtar kelime (ler): Marka adı

Mağaza girişinizi yerelleştirmeyi göz ardı etmeyin - uygulamanızı yerelleştirmek istediğiniz her dil için bir Başlık ekleyebilirsiniz. Mobil dünya küreseldir ve yerelleştirilmiş bir uygulamaya sahip olmak, ürününüz için talebin nereden geldiğini anlamanıza yardımcı olabilir. (ve sonuçlar sizi şaşırtabilir)

Aşağıda harika, ASO için optimize edilmiş Başlıklar için birkaç örnek bulabilirsiniz:

Geliştirici Adı

Geliştirici Adı, arama sıralamaları üzerinde etkisi olan bir başka önemli meta veri faktörüdür. Bunun dışında Google, geliştirici geçmişinin kaydını tutar ve geliştirici geçmişi olumlu olan uygulamalar Google Play aramasında daha üst sıralarda yer alma eğilimindedir.

Geliştirici adınıza aşağıdaki gibi birkaç anahtar kelime eklerseniz, arama sıralamanız kesinlikle fayda sağlayacaktır:

  • Geliştirici Adı: Keyword1, Keyword2

Kısa Açıklama

Google Play Store'daki kısa bir açıklama, arama ve dönüşüm oranını etkiler.

Kısa açıklama alanına 80 karaktere kadar yazabilirsiniz ve sıralamak istediğiniz ana anahtar kelimelerinizden bazıları dahil olmak üzere dengeyi korumak ve net bir açıklama sağlamak çok önemlidir .

Google'ın arama motoru, açıklamaları tarıyor ve bulduğu anahtar kelimeleri kullanıyor. (esas olarak metnin ilk ve son 5 satırında). Bu nedenle, Uzun Açıklamanız her şeyden önce aranabilir olmalıdır.

Mümkün olduğunca çok sayıda anahtar kelime ve anahtar kelime kombinasyonu eklemek için en fazla 4.000 karakteriniz (mümkün olduğunca çok kullanın) vardır.

En önemlilerini birkaç kez, özellikle metnin ilk ve son satırlarında kullanın, ancak lütfen - anahtar kelime doldurmayın. Yalnızca Google tarafından cezalandırılmaz, aynı zamanda kullanıcılar üzerinde olumsuz bir etkisi olur ve uygulamanızı denemekten vazgeçirir.

İkinci olarak, açıklama , kullanıcı için değerli olan tüm bilgileri açıkça içermeli ve onu güçlü bir harekete geçirici mesajla yüklemeye (kullanıcınıza dönüştürmeye) ikna edecek şekilde organize edilmeli ve iyi yapılandırılmalıdır , bu nedenle Uzun Açıklamanızın eyleme geçirilebilir olması gerekir.

Güzel bir şekilde yapılandırılmış ve ASO için optimize edilmiş Android uygulaması için Uzun Açıklama'nın harika bir örneğini burada bulabilirsiniz:

Google Play'de harika ve optimize edilmiş bir açıklama için ipuçları

  • Uzun Açıklama için mümkün olduğunca çok alan kullanın (en az 3.000-3.500 karakter).
  • Açıklamanızı olası tüm dillere göre yerelleştirin. Tercihen, amatör bir çeviri yerine profesyonel bir yardım kullanın.
  • Uygulamanızın en iyi özelliklerini açıklayın - Abartmakta sakınca yoktur.
  • Açıklamanıza eklemek için orta ve uzun kuyruk anahtar kelimeleri (anahtar kelime kombinasyonları) bulun.
  • Net ve görsel bir organizasyon için madde işaretleri veya gibi Unicode sembolleri kullanın.
  • Açıklamanızı çok fazla metinle aşırı yüklemeyin - kısa paragraflar yazın.
  • Emoji  ekleyin veya HTML ve Zengin Biçimlendirme kullanın.
  • Kullanıcılarınızı bir şans vermeye teşvik etmek için ödüllerinizden veya yarışmalarınızdan bahsedin.
  • Aciliyet duygusu içeren güçlü bir harekete geçirici mesaj ekleyin. (ör. "Hemen indirin ve tasarruf etmeye başlayın")
  • Sosyal medya profillerinizden veya kullanıcı topluluklarınızdan bahsedin.
  • Google gereksinimlerini kontrol edin ve ne YAPILMAMASI gerektiğini öğrenin.

Simge

Simge, kullanıcıların arama sonuçları sayfasında veya Üst Grafiklerde karşılaştıklarında gördükleri ilk görsel öğedir. Bu nedenle, bir simge oynatımı, tıklama oranını (Arama / Üst Grafiklerde bir önizlemeyi gördükten sonra girişinizi kaç kullanıcı ziyaret eder) ve tabii ki dönüşüm oranını (listeyi ziyaret ettikten sonra uygulamayı kaç kullanıcının indireceğini ) etkiler.

Hiç şüphe yok ki simgenin, kullanıcının bakıp kurmama kararını en çok etkileyen unsur olduğu . Dolayısıyla, simge, Dönüştürmeden sorumlu bir üst veri faktörüdür .

Burada, kullanıcıların Google Play Üst Sıralar ve arama sonuçlarında aldığı görünümü görebilirsiniz. Bir çarpıcı, belirgin simgesi gerçekten kullanıcılarını etkileyebilecek ne ürününüzü denemek için.

Google Play Store'da bir mağaza girişi yayınlamak için simgeniz için yüksek çözünürlüklü bir resme ihtiyacınız var. Google'ın simge gereksinimleri şunlardır:

  • 32 bit PNG (alfa ile)
  • Boyutlar: 512 piksele 512 piksel
  • Maksimum dosya boyutu: 1024 KB
  • Google Play App Store Listesi

Simgenizi nasıl optimize edeceğinize dair birkaç ipucu :

  • Simgenizin, uygulamanızın ana amacını açıkça yansıttığından emin olun - güçlü bir markanız yoksa kullanıcıların kafasını karıştırmayın.
  • "Tarzınızı" (renkler, tipografi vb.) Bulun ve ona sadık kalın, böylece simge uygulamanızın diğer öğeleriyle uyumlu hale gelir.
  • Rakiplerinize bir göz atın ve farklı bir şey yapın.
  • Canlı ve uyumlu renkler ve net şekiller kullanın, simgenizi çok fazla öğeyle aşırı yüklemeyin.
  • Simgenizde metin bulundurmaktan kaçının.
  • Daha dikkat çekici hale getirmek için simgeye kenarlıklar eklemeyi deneyin.
  • Yenilik yapın ve tasarım trendlerini takip edin - herkesin düz tasarıma deli olduğunu hatırlıyor musunuz?
  • Kullanıcılarınızın hangi simgeyi seçeceğini tahmin etmeye çalışmayın - hangi simgenin en iyi performansı gösterdiğini tam olarak bilmek için A / B test araçlarını kullanın.

Video

Ayrıca Android uygulamanız veya oyununuz hakkında bir YouTube videosu da oluşturabilirsiniz. Bu durumda, video önizleme küçük resmi bir özellik grafiği haline gelecektir.

Video, kullanımı çok basit, ancak çok güçlü bir araçtır. Bir video eklemek için, YouTube URL'sini Google Play Store girişinizdeki "Tanıtım videosu" alanına yapıştırmanız yeterlidir. Şu gereksinimleri göz önünde bulundurun:

  • Bir YouTube oynatma listesi veya kanal URL'si değil, tek bir videonun YouTube URL'sini kullandığınızdan emin olun.
  • Tanıtım videonuz olarak yaş kısıtlaması olan bir videoyu kullanmayın.

Mağaza girişinize video eklemenin en harika yanlarından biri, Play Store'daki görüntülemelerin YouTube görüntülemeleri olarak sayılmasıdır .

Bu size daha yüksek YouTube sıralaması ve dolayısıyla Google web arama sonuçlarında daha yüksek konumlar sağlar.

Ekran görüntüleri

Listelemenin diğer grafik öğeleri gibi, ekran görüntüleri de Dönüşüm Oranından sorumlu olan meta veri öğeleridir.

Google Play'de (App Store ile karşılaştırıldığında) bu kadar büyük bir görünürlükleri yoktur, çünkü kullanıcının onları görmek için listeyi kaydırması gerekir.

Ancak yine de, ekran görüntüleri, kullanıcıların uygulamanın içeriden nasıl göründüğünü görmeleri için gerekli olmaya devam ediyor.

Sadece ekran görüntülerine bir göz atarak, kullanıcılar uygulamayı denemek isteyip istemediklerine zaten karar verecekler, bu nedenle kullanıcılar üzerinde harika bir ilk izlenim bırakmak son derece önemlidir. En iyi özelliklerinizi ilk iki ekran görüntüsünde sergilediğinizden emin olun .

Google Play Store'da en az 2 ekran görüntüsü (ancak 2 ekran görüntüsünde durmaksızın) olmak üzere 8 adede kadar ekran görüntüsü ekleyebilirsiniz ve aşağıdaki gereksinimleri karşılayabilirsiniz:

  • JPEG veya 24 bit PNG (alfa yok)
  • Minimum boyut: 320 piksel
  • Maksimum boyut: 3840 piksel
  • Ekran görüntünüzün maksimum boyutu, minimum boyutun iki katından fazla olamaz
  • Google Play Ekran Görüntüleri

Ekran görüntülerinizi sallamak için şu ipuçlarını izleyin :

  • En iyi özelliklerinizi veya en önemli mesajlarınızı ilk 2 ekran görüntüsü yuvasına yerleştirin.
  • Mevcut tüm ekran görüntüsü yuvalarını kullanın, minimum 2 gerekli olanlarda durmayın.
  • Görüntülerin üzerindeki bilgileri kullanıcılara açıklamak için metin kullanın.
  • Uygulamanızın genel tarzını ve temasını takip edin, hikayeler oluşturmayı deneyin.
  • Kullanıcıları yüklemeye teşvik etmek için zorlu bir kopya sağlayın.
  • Daha fazla görünürlük sağlamak için özel teklifler veya indirimler gösterin.
  • Ekran görüntülerini yerelleştirin.
  • Ve ürününüz için en iyisini bulmak için onları A / B testini asla unutmayın.

Son düşünceler

Google Play Store sayfanız, Arama ve Üst Sıralar konumlarını artıracak ve aynı zamanda kullanıcıları Android uygulamanızı indirmeye ve böylece Dönüşümünüzü iyileştirmeye ikna edecek mükemmel bir kombinasyon bulmak için farklı öğelerle optimizasyon ve denemeler yapmak için harika bir kapsamdır.

Yükleme oranı. Ayrıca, App Store Optimizasyonu yaparsanız, oyun mağazası girişinizi SEO için optimize etmiş olursunuz.

Her zaman daha fazla optimizasyon için yer vardır, bu nedenle App Store SEO'yu yapmayı asla bırakmayın.

Apple App Store için En Üst Düzey ASO Kılavuzu - (iOS 14) 2020

Hepinizin zaten bildiği gibi ASO, mobil işletmelerin mağazalarda maksimum görünürlük elde etmeleri, aramadaki konumlarını iyileştirmeleri, dönüşüm oranlarını iyileştirmeleri ve organik yüklemeleri artırmaları için temel bir stratejidir .

Hızla gelişen uygulama mağazalarından ve algoritmalarındaki değişikliklerden haberdar olmak için, en büyük pazarlar için App Store Optimizasyon stratejisine yönelik en güncel kılavuzları oluşturmaya karar verdik.

Bu kılavuzda App Store için App Store Optimizasyonu hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik. Umarım beğenirsiniz.

İlk önce, ana kavramların üzerinden hızlıca geçelim. Bu kılavuzu okumadan önce, ASO blogumuzu ve içeriklerimizi okumak hakkında net bir fikriniz olduğundan emin olun .

ASO süreci:

Genel olarak, App Store Optimizasyonu şu 3 ana süreçten oluşur:

  • Anahtar Kelime Araştırması
  • Liste optimizasyonu ve A / B testi
  • Sonuçları izleme ve tekrar - optimize etme.

1. Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, ASO stratejisinin ilk temel adımıdır. Ancak Apple App Store ve Google Play Store'un arama algoritmaları oldukça farklı. Bu nedenle, arama sonuçlarında sıralama için mağazalar farklı faktörleri dikkate alıyor.

Projenizle ilgili tüm anahtar kelimelerin ilk listesi üzerinde beyin fırtınası yapın - uygulamanızın gerçekleştirdiği görevler, ana özellikleri, ne tür bir IAP kullandığınız ve oyunlar söz konusu olduğunda - hatta karakterlerden ve oyundan bahsedin.

Ürününüzün kullanıcılara ne gibi bir değer kattığını düşünün, hangi ihtiyacı çözüyor? Bunların tümü anahtar kelime listesinin temelini oluşturacaktır.

Sonraki adım daha kolay: Anahtar kelime listenizi önerilerle genişletin.

En iyi anahtar kelimeler nasıl belirlenir?

Üzerinde çalışılacak bir anahtar kelime listesi oluşturduktan sonra, Arama ASO'yu iyileştirmek için bunları analiz etmenin ve hangilerinin hedeflemeye değer olduğunu görmenin zamanı gelmiştir .

En azından başlangıçta en iyi uygulama, orta ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemektir - yeterince yüksek trafik boyutuna (arama isteği miktarı) ve daha düşük rekabete sahip anahtar kelime kombinasyonları. Bu bilgiler genellikle TheTool dahil anahtar kelime araştırma araçlarında sağlanır.

Anahtar kelimeleri App Store'da nereye koymalı?

App Store'da, Google Play'den farklı olarak, tüm metin alanları arama motoru tarafından dizine eklenmez. 5 metin alanları :

  • Uygulama ismi
  • Alt yazı
  • Anahtar kelimeler alanı
  • Geliştirici adı
  • UISA

Açıklamanın arama algoritmaları üzerinde herhangi bir etkisi olmadığından, arama için optimize edilecek ana unsurlar Uygulama Adı, Altyazı ve anahtar kelimeler alanıdır .

Apple, geliştiricilerin sıralamak istedikleri anahtar kelimeleri yerleştirmeleri için 100 karakterlik özel bir alan oluşturdu.

Yer sınırlıdır, bu nedenle oradan en iyi şekilde yararlanmak için şu en iyi uygulamaları izleyin:

  • Zaten tekil kelimeyi dahil ettiyseniz çoğul kelime formlarını eklemeyin.
  • Kelimeleri virgülle ayırın ve boşluk kullanmayın - Apple'ın algoritması, uygulamanızı sıralamak için çeşitli anahtar kelime kombinasyonları oluşturarak anahtar kelimelerinizi zaten "karıştırıp eşleştirecektir".
  • Uygulama Adınıza zaten eklediğiniz aynı anahtar kelimeleri eklemeyin (zaten Arama sıralamaları için en büyük ağırlığa sahiptir).

2. Ürün sayfası optimizasyonu ve A / B testi

ASO'nun bir sonraki önemli adımı, doğrudan ürün sayfanızda çalışmaktır (daha sonra daha ayrıntılı olarak bahsedeceğiz).

Bu , üst verileriniz (geliştiricilerin doğrudan denetimi altında bulunan ve kolayca değiştirilebilen ve optimize edilebilen öğelerdir) ve geliştiricinin denetimi altında olmayan ancak etkilenebilen meta veri dışı faktörler üzerinde çalışmak anlamına gelir .

Meta veri dışı faktörler arasında indirme hacmi ve hızı, kullanıcı katılımı, derecelendirmeler (ortalama derecelendirme ve alınan derecelendirme sayısı) ve incelemeler bulunur.

Oylar ve görüşler

App Store'da derecelendirmelerin ve incelemelerin rolü son zamanlarda ciddi şekilde yükseldi . Tüm zamanların derecelendirmeleri, simgenin hemen altında görüntülenir. Bunun aksine, mevcut sürümün ortalama puanı ve tüm sürümlerin toplam puanı gösterilmez.

Kullanıcı incelemeleri, sağlanmışsa geliştiricinin yanıtlarıyla birlikte ürün sayfasında daha belirgin bir konuma sahiptir.

Dahası, uygulamalar , geliştiricilerin kullanıcı deneyimlerine dikkat etmeleri ve kullanıcılarından olumlu geri bildirim almaları için en önemli önemi yaratan derecelendirmelerle birlikte arama sonuçlarında görünür .

A / B testi

Ürün sayfanızın optimizasyonlarının optimum olduğundan emin olmak için , dönüşüm oranında sonuç olarak bir iyileşme görmeniz gerekir (yükleme işlemini tamamlayan birkaç ziyaretçi).

Bunu ölçmenin harika yolu A / B testidir . A / B testi, bir ürün sayfasının bir öğesinin değiştirildiği ve trafiğin, dönüşüm oranı açısından hangisinin en iyi performans gösterdiğini belirlemek için her iki sürüme yönlendirildiği bir denemedir.

A / B testi, App Store SEO'nun hayati bir parçasıdır, çünkü simgelerin, ekran görüntülerinin ve önizlemelerin kullanıcıları çekmek ve ikna etmek için gerçekten işe yarayıp yaramayacağını öğrenmenin tek yolu budur. Tahmin etmeyi bırakın ve A / B testine başlayın.

3. Sonuçları izleme

Tüm iyileştirmeleri yaptıktan sonra, anahtar kelime sıralaması, uygulama mağazası sıralaması, dönüşüm oranı, organik indirmelerin hacmi, incelemeler ve derecelendirmeler gibi KPI'lar açısından optimizasyon sonuçlarını izleme zamanı.

App Store için ASO

Uygulama ismi

Hem arama sonuçları sıralamasından hem de dönüşüm oranından sorumlu olan en güçlü sıralama faktörlerinden biridir .

Uygulama Adının uzunluğu 30 karakterdir ve yalnızca yeni bir sürüm gönderilirken değiştirilebilir. Bu, sadece birkaç yıl önce sahip olduğumuz 255 (daha sonra, 50) karakterle başladığı ve hatta Google Play'deki Başlık alanından bile daha küçük olduğu için oldukça büyük bir azalma - 50 karakter. Çok az kullanılabilir alanı telafi etmek için, kısa bir açıklama eklemek için onu tamamlayan bir Altyazı alanı vardır.

Araştırmalar , Uygulama Adında yer alan anahtar kelimelerin, anahtar kelimeler alanında bulunanlardan iki kat daha iyi performans gösterdiğini kanıtlamıştır . Bu yazıda bunun hakkında daha fazlasını okuyun .

En iyi tavsiye, bir marka adını kullanıcılar için kısa ve akılda kalıcı tutmak ve alanın geri kalanını temel anahtar kelimelerinizden bazılarını eklemek için kullanmaktır . Daha sonra, orada anahtar kelimelere sahip olmanın diğer faydalarından bahsedeceğiz.

Alt yazı

Altyazı, iOS 11 ile tanıtılan 30 karakterlik bir alandır, Uygulama Adının hemen altında bulunur. Öncelikle, bir ürünü ek bir cümleyle özetlemek ve ürününüzün en iyi özelliklerini vurgulamak içindir.

Altyazının anahtar kelime sıralamalarını etkilediği doğrulandı , bu nedenle bu alan daha fazla anahtar kelime eklemek için kullanılabilir.

Üst Sıralarda da görünecek ve tıklama oranını etkileyerek, uygulamanızı arama sonuçlarında veya Üst Sıralarda bulan kullanıcıları ürün sayfanızın ziyaretçileri haline getirecektir.

Sonuç olarak, dönüşüm oranını etkileyecektir . Apple, kullanıcılar için en ilgi çekici ve ilgi çekici bir kopya bulmak için, örneğin yeni özelliklerin veya önemli güncellemelerin yayınlanmasıyla ilgili farklı sürümleri test etmenizi önerir. Uygulama Adı ile aynı, Altyazı yalnızca yeni bir sürüm gönderilerek güncellenebilir.

Açıklama 4.000 karakterlik bir alandır, ancak en önemli kısmı ilk cümledir (ilk 3 satır), çünkü bu, kullanıcıların daha fazla okumak için dokunmak zorunda kalmadan görebileceği kısımdır (dolayısıyla Dönüşüm'ü etkiler).

Açıklama için ipuçları :

  • Ürününüzün temel özelliklerini vurgulayın, benzersizliğine odaklanın.
  • Açık ve öz olun, temel değeri kullanıcılara iletin.
  • Hedef kitlenizle iletişim kurmak için marka tonunuzu kullanın.
  • Ödüllerinizden bahsedin (hatta daha fazla vurgu için Promosyon Metni için saklayın)
  • Anahtar kelime doldurma (bu işe yaramayacaktır).
  • Fiyatlardan bahsetmekten kaçının - tüm ülkeler için doğru olmayabilir.
  • Açıklamanızı yerelleştirin
  • ASO Optimize Edilmiş Açıklama
  • Tanıtım Metni

Promosyon Metni, Açıklamanın en üstünde görünme olasılığı yüksek olan ve yeni sürümlerin gönderimleri arasında herhangi bir zamanda güncellenebilen 170 karakterlik bir alandır.

Promosyon Metni, anahtar kelime sıralamasını etkilemez, ancak iyi yazılmış bir kopya kesinlikle dönüşüm oranını artırabilir . Özel teklifleri, promosyonları eklemek, en son haberleri veya gelecek özellikleri paylaşmak için kullanın.

Uygulama İçi Satın Alımlar (IAP)

IAP, App Store arama sonuçlarında görünebilir ve Bugün, Oyunlar veya Uygulamalar sekmelerinde öne çıkarılabilir . Hem Uygulama İçi Satın Alımlar hem de Abonelikler için her birinin adı, açıklaması ve simgesi olan 20 adede kadar öğe sergileyebilirsiniz:

Apple Uygulama İçi Satın Alma Arama Sonucu

Bu makaleden Arama Sonuçlarında Uygulama İçi Satın Alımları Dizine Ekleme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Geliştirici

App Store'da geliştirici adı ekranın alt kısmında bulunur (açıklamanın altında), bu nedenle kullanıcıların onu görmek için ekranı kaydırması gerekir. Dolayısıyla, geliştirici adının dönüşüm oranı üzerinde neredeyse hiçbir etkisi yoktur.

Bununla birlikte, geliştiricinin olumlu bir geçmiş kaydı , sıralamalar üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir ve uygulamanızın Bugün, Uygulamalar veya Oyunlar sekmelerinde öne çıkmasına yardımcı olabilir.

Geliştirici adı, arama sonuçlarında görünebilir ve dolayısıyla Aramayı etkileyebilir.

Simge

Simge, meta verilerin en belirgin öğelerinden biridir - kullanıcıların uygulamayı aramada veya Üst Sıralar'da (Oyunlar veya Uygulamalar sekmeleri) bulduklarında gördükleri ilk öğe. Bu nedenle, simgenin tıklama oranı ve dönüşüm oranı üzerinde çok güçlü bir etkisi vardır.

Apple, her geliştiricinin küçük ve büyük boyutlu simgeler sağlamasını gerektirir. Küçük olanlar, uygulama iOS cihazlara yüklendiğinde Ana ekranda ve sistemin tamamında kullanılır ve App Store'da büyük olanlar kullanılır.

Buna ek olarak, bir uygulamanın Spotlight, Ayarlar ve Bildirimler'de kullanılmak üzere daha küçük simgeler sağlaması gerekir.

App Store Simge Boyutları
  • iPhone: 180px × 180px (60pt × 60pt @ 3x) / 120px × 120px (60pt × 60pt @ 2x)
  • iPad Pro: 167px × 167px (83.5pt × 83.5pt @ 2x)
  • iPad, iPad mini: 152px × 152px (76pt × 76pt @ 2x)
  • App Store: 1024px × 1024px (1024pt × 1024pt @ 1x)

Simgenizi nasıl optimize edeceğiniz (veya oluşturacağınız) hakkında birkaç ipucu :

  • Basit ve tanınabilir hale getirin - simge, kullanıcılara ürününüzün neyle ilgili olduğu konusunda net bir fikir vermelidir.
  • Basit formlarla ve uyumlu renklerle çalışın, çok fazla ayrıntıyla aşırı yüklemeyin.
  • Ölçeklenebilirliği düşünün: Simgeniz her boyutta görünür olmalıdır.
  • Uygulamanızın genel tarzıyla tutarlı kalın .
  • Simgelerinizi eşleştirin : Simgenizin App Store'da ve iOS kullanıcı cihazlarında farklı olmasıyla karışıklık yaratmayın.

Metinden kaçının .

  • A / B test araçlarıyla en iyi performans gösteren simgeyi test edin ve belirleyin .
  • Farklı arka planlara karşı test edin - simgenizin net ve herhangi bir duvar kağıdında göründüğünden emin olun.

Önizlemeler (Video)

İlk ekran görüntüsünden önce bulunan bir video önizlemesi. Geliştiriciler, arama sonuçlarında uygulama ile karşılaştıklarında veya bir ürün sayfasını ziyaret ettiklerinde potansiyel kullanıcılarla etkileşim kurmak için 3 adede kadar video önizlemesi ekleyebilir .

App Store Video Önizlemeleri

Önizlemeler, hem ürün sayfasında hem de aramada sessize alındığında otomatik oynatılır, bu da bu video önizlemelerini, Dönüşümden sorumlu güçlü bir meta veri faktörü haline getirir .

30 saniyeye kadar uzunlukta olabilirler ve bir cihazdan çekilmiş bir uygulama deneyiminin görüntülerini kullanabilir.

Kullanıcıları uygulamanızı yalnızca 30 saniyede yüklemeye ikna etmek için video önizlemelerinin gerçekten ilgi çekici ve çekici olması ve içerik ve özelliklerin net bir görsel açıklamasını sağlaması gerekir.

Harika bir uygulama önizlemesinin nasıl oluşturulacağına ilişkin bazı ipuçları :

  • Gerçek deneyimi gösterin - cihazda çekilmiş görüntüleri kullanın ve videoyu fazla üretmekten kaçının. Sonunda, kullanıcıların bilmek istediği şey, uygulamanızdan ne bekleyeceğidir.
  • Uygulama çekimlerini nasıl yakalayacağınızı öğrenin ve bu sayfadaki önizlemeler için Apple'ın biçim gereksinimlerini kontrol edin .
  • İlk videoya odaklanın : Ek önizlemeler yalnızca zaten iOS 12'ye sahip olan kullanıcılara gösterilecek, geri kalanı yalnızca ilkini görecek.
  • Videonuzun ilk saniyelerini gerçekten çekici hale getirin - kullanıcının dikkatini çekmeye çalışın ve onları tam önizlemeyi izlemeye ikna edin.
  • Hedef kitlenizi heyecanlandırın - 3-5 en iyi özelliği gösterin .
  • Önizlemeniz otomatik olarak sessizde oynatılacağından, ilgiyi artırmak ve açıklama sağlamak için kopyayı kullanın .
  • Yerelleştirmeyi unutmayın - farklı dillerdeki önizlemeleriniz için anlatım ve kopya sağlayın

Ekran görüntüleri

Ekran görüntüleri, mağaza girişinizin diğer önemli meta verileridir. Ve tıpkı önizlemeler gibi, ekran görüntüleri de doğrudan Aramayı etkilemez, ancak kesinlikle TO ve dönüşüm oranı üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir .

Apple, geliştiricilerin 10 adede kadar ekran görüntüsü sağlamasına izin verir. Doğru video önizleme sonra görüntülenen onlar içindir ana özelliklerini vurgulamak ve ek ayrıntıları ürün hakkında.

Ekran görüntüleri arama sonuçlarında görülebilmekte ve simgeden sonra kullanıcıların uygulama keşif sürecinde buldukları ikinci görsel unsur haline gelmekte ve böylelikle ekran görüntülerinin kullanıcıları indirmeye ikna etmesi amaçlanmaktadır.

  • 72 dpi, RGB, düzleştirilmiş, saydamlık yok
  • Yüksek kaliteli JPEG veya PNG görüntü dosyası biçimi

Boyutlar cihazlara göre değişebilir . Ancak, her cihaz türü (iPhone veya iPad) için en yüksek çözünürlüklü resmi gönderebilirsiniz ve ekran görüntüleri diğer cihaz boyutları için uygun şekilde ölçeklenecektir. Apple'ın ekran görüntüsü boyutları için gereksinimleri hakkında daha fazla bilgi edinin.

Ürününüzü farklı ülkelerde sunarken ekran görüntülerinin yerelleştirilmesi çok önemlidir . Ve iyi bir yerelleştirme kör bir çeviri değil, tüm içeriğin (haritalar, para birimleri, işaretler vb. Dahil) ülkenin kültürüne uyarlanmasıdır.

Çarpıcı ekran görüntüleri oluşturmak için şu ipuçlarını izleyin :

  • En iyi özellikleri ilk 2 ekran görüntüsünde görüntüleyin .
  • Tercihen, dikey yönde çalışın - bu şekilde, kullanıcılar arama sonuçlarında iki ekran görüntüsü göreceklerdir. tek bir sayfa yerine sayfa.
  • İlginç bir hikaye oluşturmak için tüm ekran görüntüsü yuvalarını kullanın.
  • Uygulamanızın tarzını takip edin, tutarlı kalın ve altyazılarla ilgili açıklamalar sağlayın.
  • Kullanıcıları yüklemeye teşvik etmek için zorlu bir kopya üzerinde çalışın .
  • Kullanıcılarınızı motive etmek için özel teklifler ve promosyonlar sergileyin.
  • Eğer herhangi bir varsa ödül onlar hakkında, övünmek
  • En iyi performans gösterenleri bulmak için ekran görüntülerinizi A / B testini yapmayı unutmayın.

Son düşünceler

İPhone / iPad App Store, son yıllarda birçok değişikliğe gitti. Bununla birlikte, tüm iOS 12 öğelerini ve bunların nasıl optimize edileceğini göz önünde bulundurarak, sıralamaları iyileştirmek için yeni stratejiler düşünmeye başlayabilir , kullanıcıları harika ürününüzü indirmeye ve daha fazla organik kurulum gerçekleştirmeye ikna edebiliriz .

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ