Facebook Nedir? Nasıl Hesap Açılır?

Aralık 12, 2019 -

Facebook, kullanıcıların yorum gönderebileceği, fotoğraf paylaşabileceği ve web'deki haberlere veya diğer ilginç içeriklere bağlantı gönderebileceği, canlı olarak sohbet edebileceği ve kısa formlu video izleyebileceği bir sosyal ağ sitesidir.

Eğerki yemek sipariş etmek istiyorsan Facebook'ta yemek bile sipariş edebilirsin. Paylaşılan içerik herkese açık olarak erişilebilir hale getirilebileceği gibi ister yalnızca belirli bir arkadaş grubu istersenizde aile grubu veya tek bir kişiyle paylaşılabilir.

Facebook Nasıl Kuruldu

Facebook Nasıl Kuruldu?

Facebook, Aynı üniversitedeki her iki öğrenci olan Mark Zuckerberg ve Edward Saverin ile birlikte 2004 yılının Şubat ayında Harvard Üniversitesi'nde okul temelli bir sosyal ağ olarak ortaya çıktı. Facebook'un, 13 yaş ve üstü herhangi birisine açılıp, MySpace’i kısa sürede geride bırakarak dünyadaki en popüler sosyal ağ olarak ortaya çıkması yalnızca 2 sene sürmüştür.

Facebook'un başarısı, hem insanlara hem de işletmelere hitap etme kabiliyetine ve birden fazla sitede çalışan tek bir giriş yaparak web’deki sitelerle etkileşime girme kabiliyetine bağlanabilir.

Facebook hesabı nasıl açılır

Facebook Hesabı Nasıl Açılır?

Facebook'ta oluşturabileceğiniz iki tür profil vardır. Bunlardan ilki kişisel bir profil oluşturmak. İkincisi ise işletme hesabı oluşturmaktır.

Ki̇şi̇sel facebook profi̇li nasıl açılır

Kişisel bir profil en yaygın Facebook hesabı türüdür ve boş zamanlarınızda vakit geçirmek için mükemmel olabilir. İlgi alanlarınızı, çalışmalarınızı veya çalıştığınız yer gibi bazı kişisel verileri paylaşmak, arkadaşlarınız ve ailenizle iletişim kurmanın kolay bir yoludur.

Bu tür bir hesap oluşturmak çok kolaydır. İnternette yapmak zorunda kalabileceğiniz herhangi bir kayda çok benzer.

Kişisel bir Facebook profili açmak için vermeniz gereken bilgiler:

  1. ➡ Ad ve soyad
  2. ➡ Telefon numarası veya e-posta
  3. ➡ Şifre
  4. ➡ Doğum tarihi ve cinsiyet

Tüm veriler tamamlandıktan sonra Bir hesap oluşturun butonuna tıklayabilirsiniz.

Kişisel Facebook profilinizi veya hesabınızı nasıl yapılandırabilirsiniz?

Kişisel Hesap Yapılandırma

Artık Facebook'ta zaten bir yeriniz olduğuna göre, profilinize bir renk dokunuşu ekleyebilirsiniz, diğer bir deyişle bot gibi görünmekten kaçının…

Bunu akılda tutarak, hesabınızı Facebook'ta kullanmaya başlamak için şu adımları izlemelisiniz:

Facebook için bir profil resmi seçin. Herkesin seni tanıyabilmesi ve daha fazla insana ulaşabilmeniz için bir profil fotoğrafı ekleyebilirsiniz.

Arkadaşlarınızı arayabilirsiniz. İş arkadaşları, eski sınıf arkadaşları vb. Platformda hepsinin ait olduğu bir yeri mutlaka var.

Profilinizi özel yapın. Profilinize kimin erişebileceği ve kimin erişemeyeceğine karar vermelisiniz.

Facebook, bir hesap oluşturduğunuz anda tüm verilerinize hakim olacak ve kontrol edecek. Ancak, bazı sınırlamalar koyabilirsiniz. Bu limitleri en baştan belirlemenizi öneririz, aksi takdirde unutmaya başlayacak ve hesabınız herkese açık olacaktır.

E-posta ile arkadaş bulabilirsiniz. Facebook'ta tanıdığınız kişilerin e-posta adresini girerekararkadaşlarınızı bulabilirsiniz.

Artık arkadaşlarınız ve tanıdıklarınızla etkileşime geçmek, beğendiğiniz gruplardan ve etkinliklerden bildirim almak ve güncel olmak için Facebook hesabınız var.

İşletme hesabinizi veya facebook sayfanızı oluşturun

Pazarlamada Facebook Gücü

Kişisel bir profilin yanı sıra bir Facebook işletme hesabı da oluşturabilirsiniz. Başka bir deyişle, işiniz için profesyonel hesaplar, kişisel marka, mağaza ya da hatta halka açık bir reklamlar için bir hesap oluşturabilirsiniz.

Başlamak için iki alternatif arasından seçim yapmanız gerekir:

İş veya marka (Business or brand). Bu, çevrimiçi mağazanızın veya şirketinizin erişimini geliştirmenin ve daha fazla müşteriye yaklaşmanın bir yoludur.

Topluluk veya kamu yararı (Community or public figure). Kendi Facebook topluluğunu oluştur ve ilgi alanlarını paylaş. Amacınız müzik, favori şov ya da yaptığınız spor hakkında içerik oluşturmak ise oldukça yaralı bir araçtır.

Bu ilk adımı tamamladığınızda, işlem kişisel Facebook hesaplarına çok benzer. Buradaki fark, potansiyel müşterilerin markanızı veya işinizi kolayca bulabilmesi için doğru adı seçerken dikkatli olmanız gerektiğidir.

Ardından profilinizi şekillendirme zamanı: Profilinizi ve kapak fotoğrafınızı seçebilir, çevrimiçi bir mağaza ise sayfanız ve ürünleriniz hakkında bilgi ekleyebilirsiniz.

Facebook: Fırsatlarla Risk Geliyor

Hacker Kimdir

Popülaritesine rağmen, Facebook'un genç kullanıcıları için birçok risk var. Burada Vayes, ebeveynlerin endişeli olduğu bazı temel hususları özetlemektedir:

  1. Gizlilik: Gençler bazen Facebookta yayınlananların temelde bir yayın şekli olduğunu ve profillerin özel olarak ayarlanmadıkça kişisel bilgilerinin görüntülenebileceğini unutabilirler. Genellikle gençler, fotoğraflar veya telefon numaraları gibi çevrimiçi olarak çok fazla kişisel bilgi profillerinde yayınlarlar.
  2. Korsanlar (Hackerlar): Nadir olsa da, korsanların ve diğer vicdansız bireylerin Facebook'ta gençleri hedef aldığı durumlar olmuştur. Doğası gereği korsanlar, profilinizde bulunan kişisel bilgiler ile kolayca hesabınıza erişebilir ve sizi tehdit edebilirler.
  3. Siber Zorbalık: Facebook içermiş olduğu mesajların ve diğer araçların tekrar tekrar kullanılmasıyla hedeflerine maksimum hasar verebilecekleri yeni ve verimli bir savaş alanı sunmaktadır. Ele geçirilen profiller veya mağdurlar için acı çeken ciddi siber zorbalık olaylarına ait hikayeler var.
  4. Meeting Contacts: Birçok ebeveyn, gençlerin çevrimiçi olarak ilk tanıştığı kişilerle yüz yüze görüşmekten çekiniyor. Bununla bariz risklerde yanında geliyor. Bazı gençler gerçek bireylere karşın istedikleri değeri çevrimiçi kişilerden almaya çalışıyorlar ancak ne yazık ki bu kişilerin çoğu gerçek olmadığı gibi bireyin sosyal ve ailevi yaşantısına da büyük hasar vermektedir.
  5. İçerik: Bazen, Facebook'ta gençler için uygun olmayan ve onları üzecek içerikler olabilir. Facebook’un popülaritesi nden ötürü çocuklar ebeveynlerinin tercih edemeyeceği şeylere maruz kalabilirler.
Etiketler
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.