Google Reklamları ile Müşteri Bulma

Haziran 10, 2022 -

Arama Ağı'nda doğru müşterilere ulaşma
Arama otomasyonunu kullanarak doğru mesajla daha fazla sayıda doğru müşteriye ulaşmaya yönelik Google Ads En İyi Uygulamaları.


Daha iyi işletme sonuçları elde etmenin en iyi yolu, otomasyonu işinizin bir parçası haline getirmektir. Google Ads, reklamlarınızı yönetmek için daha az, işletmenizi yönetmek için daha fazla zaman harcamanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bunun için geniş eşleme, Akıllı Teklif ve duyarlı arama ağı reklamlarını birlikte kullanmanızı öneririz. Zira geniş eşleme ve Akıllı Teklif kullanan kampanyalarda genişletilmiş metin reklamlardan, aynı öğeleri kullanarak duyarlı arama ağı reklamlarına geçen reklamverenler benzer bir dönüşüm başına maliyetle ortalama Yüzde 20 daha fazla dönüşüm elde etmektedir.1

Arama otomasyonunun işleyiş şeklini ayrıntılarıyla öğrenmek için bu kılavuzu inceleyin.

Icon of a bubbling beaker

1. Anahtar kelime stratejinizi teklifinizle uyumlu hale getirin
Kampanyalarınızı teklif hedefinize göre gruplandırın, ardından anahtar kelime eşleme türlerinizi seçin.

Nedeni: Teklif stratejisi hedefiniz sizin için en uygun anahtar kelime eşleme türlerini belirler. Dönüşümlerinizi doğru şekilde ölçebiliyor ve Hedef EBM ile dönüşümleri artırma veya Hedef ROAS ile dönüşüm değerini artırma gibi dönüşüm tabanlı bir Akıllı Teklif stratejisi kullanıyorsanız geniş eşleme sayesinde hedefleriniz dahilinde en geniş erişimi ve en fazla dönüşümü elde edebilirsiniz. Hedef gösterim payı gibi başka teklif verme hedefleriniz varsa sıralı eşleme veya tam eşleme seçeneğini kullanabilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuzun 15. sayfasına göz atın.

Örnek Olay
Meeting Group logo

Önde gelen online arkadaşlık hizmetlerinden Meetic Group (Match Group bünyesinde yer alır), bu kategori çoğunlukla genişlemeli aramalardan oluştuğu için talebi yakalamakta zorlanıyordu. Minimum yönetimle tüm alakalı aramalara ulaşmak için Akıllı Teklif ile geniş eşlemeyi test ettiler ve hem dönüşümlerin Yüzde 70 arttığını gördüler hem de EBM hedeflerini karşıladılar. Arama Bölüm Müdürü Audrey Rebelo, "Geniş eşleme, Arama etkinliklerimizi büyütmeye yönelik stratejik araçlarımızdan biri haline geldi," diyor.

Gears icon

2. Reklamlarınız için en iyi erişim, alaka düzeyi ve performansı elde etmek üzere Arama otomasyonunu kullanın
İşletmeniz için hedeflerinize uygun sonuçlar sağlayacak daha alakalı aramalara ulaşmak üzere Akıllı Teklif ile geniş eşlemeyi kullanın.

Nedeni: Geniş eşleme hem kullanıcı aramasının hem de anahtar kelimenizin amacını anlamak için Google Ads'de sunulan sinyallerin tümünü kullanan ve istediğiniz sonucu verecek en alakalı eşleşmeyi bulma esnekliğine sahip tek eşleme türüdür. Akıllı Teklif, geniş eşlemeyle erişebileceğiniz tüm alakalı aramalarda yalnızca doğru açık artırmalarda, doğru teklifle ve doğru kullanıcı için rekabet etmenizi sağlar.

Hedef EBM kullanılan kampanyalarda tam eşlemeli anahtar kelimelerini geniş eşlemeli olarak değiştiren reklamverenler ortalama Yüzde 35 daha fazla dönüşüm elde edebilir. Hedef ROAS kullanılan kampanyalarda ise dönüşüm değeri ortalama Yüzde 20 daha yüksek olabilir.2

Daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuzun 11. sayfasına göz atın.

Öneriler sayfanızdan geniş eşlemeli anahtar kelimeleri kolayca test edin.

Nedeni: Geniş eşlemenin kampanyalarınızın performansını artırıp artırmadığını görmek için bir test yürütün. Akıllı Teklif özelliğini kullanıyorsanız geniş eşlemeye geçirmeniz durumunda performansı artırma olasılığı yüksek olan anahtar kelimeleri belirler ve bu fırsatları hesabınızdaki Öneriler sayfasında size otomatik olarak gösteririz. Ayrıca, bu geniş eşlemeli anahtar kelimelerin performansını doğrudan öneride bir deneme oluşturarak test edebilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuzun 13. sayfasına göz atın.

Reklamlarınızın daha fazla kullanıcıya gösterilmesi ve tüketici davranışındaki değişimlere uyum sağlaması için geniş eşleme ve akıllı teklif özellikleriyle birlikte duyarlı arama ağı reklamları kullanın.

Nedeni: Bu kombinasyon, ne şekilde arama yapıyor olursa olsunlar müşterilere doğru mesajla ve doğru fiyatla ulaşmanıza yardımcı olur. Geniş eşleme, tam ve sıralı eşlemenin ulaşabileceği tüm aramalara ve daha fazlasına ulaşır. Duyarlı arama ağı reklamları, bu aramaların her biri için otomatik olarak alakalı reklamlar oluşturur. Ayrıca, Akıllı Teklif yalnızca her bir anahtar kelimeye ait teklifleri değil, her bir sorguya ait teklifleri de özelleştirir.

Daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuzun 23. sayfasına göz atın.

Örnek Olay
Tails.com logo

Geniş eşleme, Akıllı Teklif ve duyarlı arama ağı reklamlarını birlikte kullanan Birleşik Krallık merkezli tails.com, Almanya'da genel Arama Ağı kampanyalarındaki kaydolma oranını Yüzde 182, tıklamaları ise Yüzde 258 artırdı.

Hikayelerini izleyin:

Magnifying glass with a star in it

3. Hesap yapınızı basitleştirin
Hesaplarınızı daha basit hale getirmek için Akıllı Teklif'i yalnızca geniş eşleme kullanılan kampanyalarda kullanın.

Nedeni: Akıllı Teklif en iyi sonucu, hedefleriniz doğrultusunda mümkün olduğunca esnek şekilde optimizasyon yapabildiğinde verir. Google Ads teklif verme algoritmaları anahtar kelime düzeyi yerine sorgu düzeyinde öğrendiği için bir arama sorgusu kampanyalarınızın diğer bölümlerindeki anahtar kelimelerle zaten eşleşiyorsa öğrendiklerimizi hesabınız genelinde uygularız. Diğer bir deyişle, performansa dayalı anahtar kelimeler için geniş eşleme kullanarak hesaplarınızı basitleştirebilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuzun 16. sayfasına göz atın.

Anahtar kelimelerinizi, benzer temalara sahip reklam grupları ve kampanyalar şeklinde gruplandırın

Nedeni: Bu yöntem Google'ın anahtar kelimelerinizi anlamasını, en iyi olanı seçmesini ve her bir arama sorgusu için hangi reklamın yayınlanacağını belirlemesini kolaylaştırır.

Daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuzun 22. sayfasına göz atın.

Bu en iyi uygulamalar hakkında daha fazla bilgiyi buradaki ayrıntılı Arama otomasyonu incelemesinden edinebilirsiniz.

1. Google'ın kendi verileri, Global, 3/6/2021 - 12/6/2021
2. Google'ın kendi verileri, Temmuz 2021

Google Ads hakkındaki ileri düzey ipuçlarını ve güncellemeleri e-postayla almak için Faydalı Örnekler bültenine kaydolun.

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.