Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi

Haziran 02, 2019 -

Kurumlar için Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemli? 

Sosyal medya hayatımıza girdiğinden beri herkesi olduğu gibi iş dünyasını da fazlasıyla etkisi altına aldı. Artık bir firmanın sosyal medya hesabı olmazsa olmaz konumundadır. Hatta bir firmanın sosyal medya hesabının olmaması çoğu kişi tarafından eksiklik olarak görülüyor. Peki sosyal medya kullanmanın firmalara ne gibi avantajları var?

Firmaların Ürün ve Hizmetlerini Sosyal Medya Üzerinden Kolayca  Tanıtabilmesi

Sosyal medya yönetimi, platformların bünyesinde barındırdığı milyonlarca kişi sayesinde potansiyel hedef kitlelere ulaşmanın en etkili yollarından birisidir. Bu nedenle bir firmanın bir ürün ya da hizmeti tanıtmasında en etkili yöntemlerden biri konumunda.

Bu noktada arama motorlarının ürün tanıtımında çok daha etkili bir yöntem olduğunun düşünülmesi yanlıştır. Çünkü arama motorları bir ürün ya da hizmeti almak isteyenler için çok daha etkilidir. Sosyal medya ise daha çok bir ürün ya da hizmeti tanıtma konusunda firmalar için büyük bir öneme sahiptir. Bu anlamda sosyal medya yönetimi ve reklamcılığı ile Google reklamları (arama ağı) ikisi birbirinden farklıdır ancak birlikte etkin olarak kullanılması verimliliğini artırmaktadır. Ek olarak sadece Google tarafında arama ağı reklamcılığı değil bir çok reklam modeli bulunmaktadır. Tam olarak sosyal medya reklamları gibi olmasada benzeri bir model Google GDN reklamları olabilir, Google Görüntülü reklamları ile marka bilinirliği yada ürünler hakkında tanıtımlar yapılabilmektedir, konumuzu daha fazla burada dağıtmayalım Google reklamları hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz blogumuzda yer alan Google reklamları alanına buradan göz atabilirsiniz.

Daha bütünsel bir yaklaşım sergilenmek için tüm reklam alanlarını kombine ederek verim arttırabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi ve Reklamları ile Daha Hızlı İletişim Kurma İmkânı

Yaşadığımız devir hız devri. Artık hemen hemen her konuda hız faktörü bizim için önemli bir konumda yer alıyor. Arabanın, telefonun, bilgisayarın, internetin, sipariş verilen bir ürünün elimize ulaşmasının ve birçok unsurun en önemli kriteri hız haline geldi. Bazı firmalar kampanyalarını hizmetlerinin hızlı olması üzerinden yapıyor konuma geldi. İletişim kurma konusunda da insanlar her zaman hızlı olanı tercih ediyorlar. Bir web siteniz var ve web siteniz sizinle iletişim kurulmasına olanak sağlıyor. Fakat insanlar için web sitenize girip, oradan iletişim bölümünü bulması, oradan size yazması, bunun neticesinde sizin onu fark edip, cevap yazıp, tekrar cevap vermenizi gerektiren bir süreç var.

Bu süreç içinde yaşadığımız hız devrinde kullanıcılar için oldukça uzun bir zaman. Bu nedenle kişilere en hızlı yöntem olan, zaten sürekli aktif olarak kullanmakta oldukları sosyal medya üzerinden firmalarla iletişim kurma olanağı daha cazip gelecektir. Bu anlamda sosyal medyada potansiyel müşterilerinizde her zaman iletişim halinde olabilirsiniz. Doğru ve Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi ile bu dönüşümlerinizi en üst düzeye çıkarabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetini ile Müşterilerin Görüşlerini Öğrenebilme

Müşterilerin ya da potansiyel müşterilerin düşüncelerini dikkate almayan firmalar kaybetmesi kaçınılmazdır. Müşterilerin ne düşündüklerini bilmek için sosyal medya son derece etkili bir mecradır.

Herkesin, her daim, her şey ile ilgili düşüncelerini belirttiği sosyal medyada firmanız ile ilgili düşünceleri de kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Bu sayede firmanızın yaptığı eksiklikleri, hataları ya da olumlu tepki gören işleri görüp ona göre hareket edebilirsiniz.

Duyurularını Yapabilme İmkânı

Firmalar bir kampanya ya da gelişme ile ilgili duyuruyu web sitesinden ve mail ile yapmaktaydı. Web sitesinden yapılan duyurular, sadece web sitesini ziyaret eden kullanıcılar tarafından görülebiliyor.

Firmaların mail, SMS ve arama ile kampanya duyurusu yapmak yalnızca izin alınan kişilere yapılabildiğinden oldukça dar bir kesimi kapsayabilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi kanalıyla ise ulaşılmak istenilen potansiyel müşterilere ulaşmak için kişilerin sizi takip etmesini sağlamak ve reklam kampanyaları birçok seçenek mevcut.

Çıkardığımız Sonuç

Netice olarak günümüzde bir firmanın sosyal medyada var olması keyfi bir durum değil, bir zorunluluktur. Eğer ticari fonksiyon yani bir işletme niteliği taşıyorsak bu işletmemizin yönetimini nasıl ki tecrübesi olmayan birilerine devredemiyorsak yeni dönem işletmeniz yani Sosyal medya hesaplarınızın da yönetimini Profesyonel olmayan işin ehli olmayanlar ile yürütmeyi tekrar düşünmelisiniz. İlk etapta daha makul gibi görünsede gelecekte belki geri alamayacağınız olumsuzluklara yol açabilir ve işletmenizin ana işleyişine dahi zararı olabilir, bu nedenle firmaların artık bunun farkına varması ve bu yönetimi profesyonel ekiplerin danışmanlığında yapması gerekmektedir. Bu konuya öncelik veren firmalar rakiplerine karşı her zaman birkaç adım önde yollarına devam edecektir.

Vayes Profesyonel Sosyal Medya Hesap Yönetim Ekibi