Semantik Seo ve Benzer Arama Kelimeleri

Ocak 16, 2017 -

Semantik Web Nedir ?

İnternetin dahi çocuğu Google dan gün geçmiyorki bir yenilik ve gelişim daha görmeyelim, Google canlı kalabilmek için sürekli gelişmeye devam ediyor.

Bu gelişim evresinde Semantic web’e bir adım daha yaklaşılıyor gidişat artık bu yönde. Semantik web ile artık kullanıcıların düşüncelerini anlama, davranışlarını ve karakteristik özelliklerini tespit etme, bunları kullanıcılara en yakın doğru sonuç ile iletme teknolojisidir. Yapay zekâ tüm teknolojilerin ana konusu olma durumunda internet teknolojilerinde de bu konu aynı şekilde devam ediyor, bu konuda adımlar atmakta ve bu sayede de en gerçekçi sonuçları Google gibi arama motorları bizlerin karşısına çıkarmaktadır, bizlerde güzelce tıklayarak detayları okumaktayız :)

Teşekkürler Googler..

Semantik SEO ile Google ’ın benzer içerikli ve anahtar kelimeleri ile tespit etme durumu ve bunların aynı gibi değerlendirilmesi web tasarım uygulamalarında hem negatif hem de pozitif şekilde yansımaktadır. Arama motoru optimizasyonunu Google da düşünüyorsak bu özellik ile tanışmalıyız. Eğer bu özellikten habersizseniz SEO çalışmalarınız filtreyle sonuçlanabilir ve çözümü noktasında maalesef olumlu bir gelişme sağlanamayabilir.

Biz olumlu yanını değerlendirmeyi düşünelim, benzer anahtar kelimeler yapısını kullanabilir ve daha kolay etkili bir arama motoru optimizasyonu yani SEO çalışması yapmamız olası duruma geçebilir. Haydi şimdi bu yazımızda Semantik SEO ya göz atalım ve bu gelişimin detaylarını ve en verimli kullanma yollarını birlikte inceleyelim.

Web tasarım çalışmaları, web sitesi sahipleri kurum ve kuruluşların odaklandığı anahtar kelimelerin aranma hacimlerine göre tespit etmekte ve buna göre çalışmalar uygulanmaktadır. Bazı durumları atlayarak yapılan çalışmalarda anahtar kelime belirleme işlemleri hatalı olmakta ve bu işlemlerde web sitelerinin spam olarak görülmesini sağlamakta dolayısı ile filtreye kadar takılmasını sağlayabilmektedir.

Mesela;

bir web tasarım ajansı hem “web tasarım” anahtar kelimesi hem de “web dizayn” kelimelerinde google sıralamalarında üst sıralara gelmek istesin ve bu kelimeleri kendi web sitede kullanımlarını arttırmaya başlasın, web tasarım firması 2 kelimenin de Google tarafında aynı şekilde algılandığını es geçtiği için anahtar kelime yoğunlukları ortalama yüzde 5 – 6 olması gerekli iken yüzde 10 -12 düzeylerine çıkacak bu durumdan dolayı da işler sıkıntıya girmeye başlayacaktır.

Peki Benzer Anahtar Kelimeler Nasıl Tespit Edebilir ?

Benzer anahtar kelime tespitini Google ’da yapacağımız bir arama ile algılanabilir. Sizlerinde dikkatini çekmiştir, bazen arama yaptığınızda aradığınız kelimeler kalın görünür Google ’da aranan bir kelime bir sitede yer alıyorsa (web sitesinin sayfa başlığında veya açıklama kısmında olabilir) o kelime kalın gösterilmektedir.

Örnek ile de anlaşılabileceği gibi benzer kelimeler Google algoritmasında aynı kelime olarak algılanmaktadır. Bu sebeple bu kelimelerin çok çok veya arka arkaya tekrar edecek şekilde kullanma ile spam filtresine girebilirsiniz Aman Dikkat.

Bu bilgi ile, yabancı anahtar kelimeler aramasında Google Türkçe karşılığını da bold yaparak karşımıza çıkarabilmektedir. Kısaltmaları dahi birbiriyle ilişkilendirerek sunabilmektedir.

Benzer anahtar kelimeleri bulabilmek için kullanabileceğiniz 2. bir yöntem Google Adwords Keyword aracıdır. Anahtar kelimeleri arattırdığınızda birebir benzer aynı aranma hacimleri ile karşılaşıyorsanız iki kelimenin de Google algoritmasına göre aynı kelimeler olduğunu farkedebilirsiniz.

Bazı durumlarda aşağıdaki benzer kelimelerin uzantıları ve farklı yapılarda kullanım şekilleride Google tarafından benzer anahtar kelime olarak algılanabilmektedir. araba, arabalar, arabaları ve car kelimelerinin aynı kelimeler olduğunu dolayısıyla bunların sık kullanımından doğan spam durumunun da olabileceğini değerlendirerek SEO uygulamalarını daha dikkatli yapmalsınız.

Vayes ile Semantic SEO ya başlamak için bizleri takip edebilir, sorularınız olursa iletişime hızla geçebilirsiniz.

Etiketler