SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir ? Nasıl Yapılır ?

Mart 01, 2021 -

SEO, dijital pazarlamadan en iyi faydalanma yöntemlerinden bir tanesidir…

SEO “Search Engine Optimization” kısaltması olarak kullanılır. SEO düzenlemeleri ya da optimizasyonları sayesinde arama motorları kişiler tarafından bulunmaya çalışılan web sitelerinin sonuçları için daha kolay ve hızlı tarama yapabilmektedir.

Bu içerik 01.03.2021 Tarihinde güncellenmiştir.

İçindekiler

SEO, "arama motoru optimizasyonu" anlamına gelir. Basit bir ifadeyle, sitenizin alakalı aramalar için görünürlüğünü artırmak için iyileştirme süreci anlamına gelir. Sayfalarınızın arama sonuçlarında daha iyi görünürlüğü ne kadar yüksek olursa, dikkat çekme ve potansiyel ve mevcut müşterileri işletmenize çekme olasılığınız o kadar artar.

SEO Nedir? Ne İşe Yarar? Arama Motoru Optimizasyonu Nedir ?

SEO Nedir?

Google ve Bing gibi arama motorları , web'deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bunları bir dizine koymak için botları kullanır. Daha sonra, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sıra sayfalarının görünmesi gerektiğini belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü veya sinyalini dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder.

Arama sıralama faktörleri, kullanıcı deneyiminin yönleri için vekiller olarak kabul edilebilir. Bizim SEO Faktörlerin Periyodik Tablo SEO genel öneme dayalı altı ana kategori ve ağırlıkları her birine faktörleri düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve anahtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taranabilirlik ve mobil uyumluluk, önemli site mimarisi faktörleridir.

Arama algoritmaları, alakalı, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli bir arama deneyimi sağlamak için tasarlanmıştır. Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir. Ücretli arama reklamlarının aksine , daha yüksek organik arama sıralaması elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız.

SEO, arama motorlarında her zaman bulunabilmek adına yapılan iyileştirme ve bu iyileştirmelerle birlikte gerçekleştirilen optimizasyon işlemleridir.

Yapılan bu işlemler site içi ve site dışı olarak iki farklı şekilde adlandırılmaktadır; aynı zamanda arama motorlarında ilk sıralamalarda olabilmek için yapılan işlemlerin tamamı olarak algılanmaktadır. Bu tanımlama da seo nedir sorusu için farklı bir açıklama olarak kullanılabilir.

Dikkatli ve titiz yapılan SEO çalışmalarıyla arama motorlarında her geçen gün yükselerek daha fazla kişiye ulaşmak mümkün olmaktadır. Bu sayede web sitesi sahibi kişi ya da firma hizmetinin, ürününün, teknik bilgisinin ya da araştırmalarının tanıtım ve satış hacmini arttıracaktır.

Google Aramalarında Üst Sıraya Çıkmak (Altın Değerinde Öneriler) istiyorsanız eğer kesinlikle bu içeriğimizi okumalısınız.

Eğer ki bu tarz çalışmaların yapılması tercih edilmezse hedeflenen kitleye ulaşılması ve portföy oluşturulması son derece zor olacaktır. Özellikle dijital dünyanın günümüzde her sektöre hâkim olduğu düşünülürse yapılan seo çalışmalarının maliyetleri azaltacak olması ise kaçınılmazdır.

Bu durum şu şekilde de açıklanabilir; SEO pazarlama yöntemleri arasında dijital pazarlamanın en fazla prestije sahip olan ve yüksek getiri sağlayan pazarlama stratejisidir.

SEO Nasıl Yapılır ?

Tablo ve eşlik eden rapor, yeni ortaya çıkan arama bilgiler:

- Bölgesel arama
- Görsel arama
- Video arama
- Sesli arama

Arama Motoru SEO Kitaplığı

Genel olarak SEO'yu kapsamayan başlıklara ek olarak, aşağıda özellikle büyük arama motorları için arama motoru optimizasyon detaylarına göz atabilirsiniz:

Google SEO
Google Algoritma Güncellemeleri
Google Arama Konsolu
Bing SEO
Ayrıca kitaplığımızın içinde Nasıl Yapılır: SEO bölümü, arama motoru optimizasyonu ile ilgili pratik ipuçları ve taktiklere ayrılmıştır.

Aşağıdakileri içeren alt kategorilerimiz de var:

SEO: Genel
SEO: İçerik ve Yazma
SEO: Tarama ve Robotlar
SEO: Alanlar ve URL'ler
SEO: Yinelenen İçerik
SEO: Link Oluşturma
SEO: Mobil Arama
SEO: Yönlendirmeler ve Taşınan Siteler
SEO: Spam yapmak
SEO: Site Haritaları ve URL Gönderme
SEO: Başlıklar ve Açıklamalar
Ayrıca , devam eden Geliştiriciler için SEO serisi dahil olmak üzere teknik SEO konularını da ele alıyoruz

SEO pazarlama için neden önemlidir?

SEO, dijital pazarlamanın temel bir parçasıdır çünkü insanlar her yıl trilyonlarca arama yapar ve genellikle ticari amaçla ürünler ve hizmetler hakkında bilgi bulurlar. Arama genellikle markalar için birincil dijital trafik kaynağıdır ve diğer pazarlama kanallarını tamamlar. Arama sonuçlarında rakiplerinize göre daha fazla görünürlük ve daha yüksek sıralama, kâr hanenizde önemli bir etkiye sahip olabilir.

Bununla birlikte, arama sonuçları, kullanıcılara daha doğrudan yanıtlar ve kullanıcıları başka web sitelerine yönlendirmek yerine sonuçlar sayfasında tutma olasılığı daha yüksek olan bilgiler sağlamak için son birkaç yılda gelişmektedir.

Ayrıca, zengin sonuçlar ve Bilgi Panelleri gibi özelliklerin arama sonuçlarında görünürlüğü artırabilir ve kullanıcılara doğrudan sonuçlarda şirketiniz hakkında daha fazla bilgi sağlayabilir.

İşte bu yüzden seo nasıl yapılır diye düşünmeye gerek yok, bir an evvel harekete geçilmelidir, ve de bu çalışmanın dijital pazarlama çalışmalarının bir parçası olduğu unutulmadan hareket edilmelidir.

SEO yönetimi nasıl yapılır?

VAYES SEO SÜRECİ

SEO, doğru bir şekilde uygulandığında pratik ve hızlı popülarite arttırma sanatı olarak düşünülebilir. Bu popülaritenin artmasını sağlamak, yani seo yönetimi yapmak için işin ehli olanlar ise SEO Uzmanlarıdır.

Internet dünyasında en çok kullanılan arama motoru Google dır. Aslında en iyi seo yönetimi yapan markalardan da bir tanesidir. Google da aramalar sonucunda üst sıralarda görüntülenebiliyor olmak olabilecek en iyi reklam türlerinden bir tanesidir.

Bu özet detaylardan sonra akıllarda, seo nasıl yapılır sorusunun oluştuğu hissedilebiliyor. Google arama sonuçlarında üst sıralarda görüntülenebilmek ya da listelenmek, sahip olunan web sitesi için yapılan SEO çalışmaları ile tanıtım ve reklamlar ile mümkün olacaktır.

5 SEO Tavsiyesi (2021)

1-İçeriklerinizi Yazıdan İbaret Tutmayın!

Sitenizde yayınlayacağınız içeriklerin sadece yazıdan ibaret olmamasına dikkat etmelisiniz. Günümüz internet dünyasında hızla tüketilen videolar ile içeriğinizi besleyebilir ve görsel kullanarak okuma oranını artırabilirsiniz.

2-ÖZGÜN OLUN!

Kesinlikle bir başkasının içeriğini kopyalayıp direk olarak paylaşmayın. Eğer değiştirmesi mümkün olmayan bir içerik ise bu içeriği ziyaretçilere en iyi şekilde sunmalısınız. Özgün içerikler, görseller, videolar üretin ve bu içeriklerin rakiplerinizin içeriklerden çok daha iyi olmasına dikkat edin.

3- Kullandığınız Kaynakları Belirtin.

İçeriğinizi oluştururken kullanmış olduğunuz görsel ve metinsel kaynakların linklerini içerik sonunda paylaşın.

4- Nitelikli İçerikler Oluşturun.

SEO çalışmalarınızdan iyi bir sonuç almak istiyorsanız ziyaretçilerinize en nitelikli içeriği sunmalısınız. Hedef olarak belirlediğiniz anahtar kelimenizde ilk 10 da olan rakiplerinizi inceleyin. Rakiplerinizin ürettiği içeriklerden çok daha uzun ve okunabilir içerikler üretin. İnfografik görseller ile içeriğinizi ilginç hale getirin.

5- İlgi Çekici Meta Başlıkları Kullanın.

Meta başlıklarınız SERP kısmında kullanıcıların sitenize gelmesini sağlayacak mesajlar barındırmalıdır. Ziyaretçileri harekete geçirecek ve aksiyon yaratacak başlık belirlemeniz çok önemlidir. Başlıkta kesinlikle anahtar kelimenizi kullanmanız gerekmektedir.

SEO Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

SEO Analiz Süreci Nasıl İşler?

SEO analizinde sitenizin, sektörünüzün ve müşteleri tipinizin genel bir analizi yapılır. Hedef kitleye ve arama motorlarına en uygun şekilde site optimize edilir.

SEO işi nedir?

SEO işi, arama motorlarında belli bir konuma gelmek ve site trafiğini artırmak isteyen kitlenin talepleri doğrultusunda SEO uzmanları tarafından sitelerinin algoritmalara uygun şekilde optimize edilmesidir.

SEO Specialist ne demek?

SEO Specialist kelimesinin Türkçe karşılığı SEO Uzmanını (Arama Motoru Uzmanı)'dır.

Meta title etiketi nedir?

Sitenizin veya içeriğinizin konusunu en iyi şekilde anlatan arama motoru sonuçlarında ziyaretçilerin siteniz ile ilgili ön bilgiyi edinmesini sağlayan başlıklardır.

Meta Description etiketi nedir?

Siteniz ile veya içeriğiniz ile ön açıklamayı yapan metinlerdir. Arama motoru sonuçlarında görünen meta description tagleri SEO performansını etkilemektedir.

Google Optimizasyonu Nedir?

Sitenizin Google arama motoruna uygun bir şekilde optimize edilme işlemidir. Sektörde en büyük söz sahibi olan Google için özel SEO çalışmaları uygulanmaktadır.

SEO Yazılımları Nedir?

Arama motoru optimizasyonu sırasında gerekli analizleri yapmak için kullanılan araçlardır.

Meta Canonical etiketi nedir?

Sayfanızın aitliğini belirleyen meta etiketidir. Birden fazla aynı sayfa veya aynı anahtar kelimeyi hedefleyen sayfanız var ise canonical etiketi kullanarak aitliğin tek bir sayfada olduğunu belirtebilirsiniz.

Organik Trafik Nedir?

Arama motoru sonuçlarında adwords reklamlardan hariç olarak sitenizin SEO optimizasyonları sayesinde almış olduğu trafiktir.

SEO Uyumlu Url yapısı nasıl olmalıdır?

SEO uyumlu URL yapısında parametreler bulunmamalıdır.

Web tasarım kelimesini hedefleyen bir site için örnek SEO uyumlu url yapısı aşağıdaki şekilde olabilir.

vayes.com.tr/web-tasarim

Anchor Text Nedir?

Anchor text türkçesi çapa metin olarak tanımlanmaktadır. Herhangi bir kelimeye bağlantı eklediğiniz zaman bu anchor text olarak geçmektedir.

Arama Motoru Optimizasyonu EğitimiSEO zehirlenmesi amacıArama motoru Optimizasyonu aşamalarıGoogle arama motoru optimizasyonu AraçlarıArama motoru optimizasyonu ile Para kazanma

Etiketler
  • SEO
  • Videolu Blog
  • Popüler Bloglar

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.