ASO Nedir ve Nasıl Yapılır ?

Aralık 05, 2022 -

Aso Nedir ?


ASO, mobil uygulamaları, oyunları App Store ve Google Play'de daha üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etmeyi sağlayan olan App Store Optimization'ın kısaltmasıdır. ASO'yu, web'deki SEO'nun (Arama Motoru Optimizasyonu) eşdeğeri olarak düşünün; bu, yayıncıların, içeriklerinin daha kolay bulunmasını sağlamak için sayfaları optimize ederek daha fazla kullanıcı çekmesine olanak tanır.

Aso Ne Demek ?


ASO App Store Optimizasyonu, bir uygulamanın büyük uygulama mağazalarında görünürlüğünü artırma sürecidir. İki büyük uygulama mağazası, iOS cihazlar için Apple'ın App Store'u ve Android cihazlar için Google Play Store'dur.

App Store Optimization Nasıl Yapılır ?


Uygulamanızın daha yüksek yüklenmesini istiyorsanız, uygulamanızı doğru şekilde nasıl optimize edeceğinizi bilmeniz gerekir. Uygulamanızın Apple App Store veya Google Play Store'daki listelenmesini optimize etmek için bu adım adım kılavuzu, iki platform arasındaki küçük farklara çok dikkat ederek derledik.

App Store Optimization

Uygulama mağazası optimizasyonu, temelde uygulamanızı App Store uygulama mağazası arama motorundaki görünürlüğünü artırmakla ilgilidir. Gösterimleri artırarak, çevrimiçi uygulamanıza gelen trafik ve indirmeler gibi diğer hedefleri arttırabilirsiniz.Uygulamanız, bir uygulama mağazasının arama sonuçlarında ne kadar üst sıralarda yer alırsa, potansiyel müşteriler için o kadar görünür olur.
Bu artan görünürlük, uygulama mağazasında uygulamanızın sayfasına daha fazla trafik anlamına gelir.


ASO Neden Yapılmalıdır?

Google'a göre, uygulamaların yüzde 40'ı uygulama mağazası aramaları yoluyla keşfediliyor . Uygulama Mağazalarında yani APP Store veya Google Play üzerinde ilgili kitlenin mobil uygulamanızı bulmasını istiyorsanız kesinlikle ASO yani APP Search Optimization gerekir.

Basitçe söylemek gerekirse, bu şu anlama gelir:
Uygulamanızın arama sıralamasını yükseltmek için ASO kullanmıyorsanız, uygulamanızın keşfedilip kullanılmasını kaçırabilirsiniz.


Her bir uygulama mağazasında birbirinin üstünde yer almak için yarışan yüz binlerce uygulama vardır. Çoğu yayıncı uygulama mağazası optimizasyonuna yatırım yapmıyor.


İşte size tüyo: ASO sizin gizli silahınız. ASO'nuzu geliştirmek için her hafta zaman harcayın ve uygulamanızın sıralamasını ve genel başarısını anlamlı bir şekilde etkileyeceksiniz.


App Store Seosu Nedir ?


ASO'nun amacı, uygulama mağazasında uygulamanıza daha fazla trafik çekmektir, böylece arama yapanlar hızla mobile uygulamanızı bulabilecek ve indirime sayınız artacaktır.

Mobil Uygulama indirme sayısını artırmak istiyor musunuz ? Makalemizi okumaya ve bizi takip etmeye devam edin.


ASO süreci, potansiyel müşterilerinizin sizinkine benzer uygulamaları bulmak için kullandıkları anahtar kelimeler de dahil olmak üzere hedef müşteri tabanınızın çok önemli bir şekilde anlaşılmasını gerektirir.

Anahtar kelimelerinizi keşfedin!

Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığı hakkında daha fazla bilgi edindiğinizde, potansiyel müşterilerinizin dilini daha iyi anlarsınız, böylece kullanılacak en iyi anahtar kelimelere odaklanabilirsiniz. Bu sayede ilgilenen kullanıcılar size daha rahat bulacak ve uygulama gösterimleriniz artacaktır.


ASO İpuçları:
Uygulama Başlığı: Başlıkta bir anahtar kelime ile optimizasyon yapmak, o başlık için arama sıralamasını Yüzde10,3 artırır.

Uygulama Açıklaması:Ürün sayfanızda kısaltılmış snippet'ler gösterilir ve birkaç okuyucu, burada gördüğünüzün daha fazlasını okumak için "daha fazla"yı tıklar.
Uygulamanızı tanıtmak ve birini indirmeye değer olduğunuza ikna etmek için 252 karakteriniz var. Anahtar kelimeler ile kısa,net ,anlaşılır metinler oluşturabilirsiniz.

Anahtar Kelime: Arama sıralamalarınızı iyileştirmek için, hangi anahtar kelimelerin uygulamanız ile alakalı olduğunu ve hedef kitleniz tarafından en sık kullanılan anahtar kelimeyi bilmeniz gerekir.
Uygulamanızın indirmeleri başladığında ikincil ASO APP Search Optimization faktörlerine dikkat etmeniz gerekebilir.


ASO Yaparken Dikkat Edilmesi Gekenler Nelerdir ?

Toplam İndirme Sayısı: İndirme sayınız Aso için önemlidir ancak sayıyı arttırmak sizin elinizde. Bunun için derecelendirme ve yorumlar kısmına önem vermeniz gerekmektedir.

Derecelendirme ve yorumlar: Kullanıcılar için temel bir güven yeri ve uygulama mağazaları için bir sıralama ölçütüdür. Hacim, yenilik ve derecelendirme her şey önemlidir.
Düzenli incelemeler oluşturmak ve incelemeleri yanıtlamak ve incelemelerle etkileşim kurmak olumlu sonuçlar verir.

Mobil Uygulama Nasıl Üst Sıralarda Çıkar ?
Bir uygulama oluşturduğunuzda hedefiniz trafik çekmek olmalıdır.
Uygulama mağazalarından daha fazla yatırım getirisi elde etmeye odaklandığınızda öncelikle artan uygulama görünürlüğüne bağlı temel performans göstergelerini hedeflenmektedir. Bunlar:


1- APP Store ve Google Play Uygulama Mağazaları Sıralama
2- APP Store ve Google Play Uygulama Mağazaları Gösterimler
3- APP Store ve Google Play Uygulama MağazalarıPaylaşımlar
4- APP Store ve Google Play Uygulama Mağazaları Etkileşim (incelemeler/derecelendirmeler).
5- APP Store ve Google Play Uygulama Mağazalarıİndirilenler
6- Tanım


Tıpkı SEO gibi, uygulamanızın görünürlüğünü optimize etmek sürekli gelişen ve devam eden bir süreçtir. Performansı ve sonuçları tutarlı bir şekilde izleyerek ve ölçerek, erişiminizin sınırsız olduğu App Store ve Play Store'da öne çıkabilirsiniz.

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.