Dijital Markalaşma Ve Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi

Ekim 28, 2019 -

Günümüzde geleneksel medyadan dijital medyaya doğru büyük bir değişim yaşanmaktadır. Son 10 yılda iletişim ve mobil altyapının güçlenmesi sosyal ağların oluşmasında ve gelişmesinde etkili olmuştur.

Yeni iletişim teknolojilerinin bir parçası olan bilgisayarlar, tabletler, akıllı telefonlar gibi birçok yeni trend kişiler arası ve kitleler arası iletişime yeni bir boyut kazandırmıştır.

Dijital Pazarlama'da Yaşanan Gelişmeler

Yaşanan bu gelişimler ve değişimler işletmeleri, pazarlama iletişiminde kullandığı tutundurma elemanlarına ek olarak, bu iletişim yöntemlerini de kullanmakta zorunlu tutmaktadır.

Küreselleşme ve rekabet ortamının artması gibi nedenlerden dolayı tüketicilere ulaşmanın zorlaşması işletmelerin geleneksel mecraların yanında dijital mecraların kullanımını zorunlu hale getirmiştir.

Dijitalleşen Dünya'ya Ayak Uydurun

İşletmeler geçmişten beri kullandıkları açık hava, gazete, televizyon ve radyo reklamlarının yanında tüketicilerle interaktif bir iletişim ortamı sunan internet, mobil uygulamalar, sosyal medya gibi sanal ortamları da reklamlarını yapmak için kullanmaya başlamışlardır.

Sosyal Medya ve Dijitalleşen Dünya

Sosyal medya yönetimi yapmak bir hesap açmaktan öte, markanın kurumsal imajını inşa etmeye yönelik bir çalışmadır. Bu imajı oluşturup korumak da ancak profesyonel bir destekle başarıya götürebilir.

1) Hesabınızın Dijital Markalaşmasında Konumlandırmaya Özen Gösterin

Her paylaşım markanızın ismini, logosunu, görsellerdeki temanızı, yazı fontunuzu, renginizi içeriyor. Kısacası marka kimliğiniz ve marka imajınız hakkında müşterinin zihninde bir iz bırakıyorsunuz. Görsellerde her daim kullandığınız efektler, renkler ile özdeşleştiğinizde o renkler ile müşterilerin zihninde konumlanır ve müşteriler o renkleri her gördüğünde zihninde markanız ve logonuz canlanır.

Bu da müşterilerinizin aklında kalmanızı ve diğer markalardan sıyrılmanızı sağlar. Profilinizdeki anlatımlarımlarınız ve konuşma diliniz ise müşteriler ile aranızda bulunan samimiyeti belirleyecektir.

Kampanyalarınızı Tanınmış Kişiler ile Destekleyin

Günümüzde müşteriler resmi ve tarafsız bir dilin yanısıra markaların düşüncelerini özgürce paylaşabildiği daha samimi ve öznel yaklaşımlara daha sıcak bakmakta ve ilgi göstermektedir.

Bunun sebebi ise markalara insani özelliklerin yüklenmesidir.

Örneğin: Ülkede siyahilere yapılan baskı ve eşitsizlikleri protesto etmek amacıyla ulusal marş sırasında diz çöken sporcu Colin Kaepernick’i ABD başkanı Trump ağır eleştirilere maruz bırakırken Nike’ın ise yeni reklam yüzü olarak kullanması ve "Kaepernick'in kendi jenerasyonun en ilham verici sporcularından biri olduğuna inanıyoruz" yorumunu yapması birçok kişi tarafından eleştirilirken büyük çoğunluğun ise desteğini topladı.

2) Bir Marka ve Ürün Hikayeniz Olsun

Markalar, nasıl kurulduklarını, varoluş nedenlerini öykülerle anlatırlar. İyi bir öykü markanın vizyonunu, misyonunu, değerlerini en ciddi kurumsal raporlardan daha etkili bir şekilde ortaya koyar.

Güçlü bir hikâye hem insanların markayı satın almalarını hem de çalışanlarının, tedarikçilerinin, satıcılarının markayla bağ kurup, aynı hedefe yönelmelerini sağlar. Öyküler, başka hiçbir iletişim biçiminin başaramayacağı kadar etkilidir.

Marka Ürününüz Olsun

En etkili iletişim dili, öykü dilidir. Pazarlamada teknik bir terim olan “hedef kitle”, aslında her biri gerçek hayatlar yaşayan insanlardan oluşur. Markaları satın alanlar; arzuları, engelleri, dostları, düşmanları, inançları, takıntıları ve vazgeçmekte zorlandıkları alışkanlıkları olan insanlardır. Marka, bu insanlara sesini duyurabildiği ölçüde büyür ve güçlenir.

Piyasadaki her ürün bu gerçek insanların bir ihtiyacını karşılamak için vardır. İnsanlar markaları, ihtiyaçlarını gidermek, bir sorunlarını çözmek, bir isteklerini gerçekleştirmek, bir arzularını tatmin etmek için satın alırlar. O nedenle sosyal medya hesabınızda ürün ve hizmetlerinize bir anlam bir hikaye yüklemeniz bir de bunu etkileyici bir sloganla desteklemeniz müşterileriniz ile aranızda bağ kurmanızı sağlar.

3) Size Uygun Sosyal Mecraları Tercih Edin

İnternet ortamında birçok sosyal medya platformu mevcuttur ancak bunlardan birçoğunun hitap ettiği kitle sizin kitlenizle uyuşmayabilir. Bu nedenle en çok tercih edilen ve sizin hedef kitlenizin de kullanmayı tercih ettiği sosyal platformları tercih etmek yararınıza olacaktır. Günümüzde markaların yeni medya yöntemlerinden uzak kalmaları düşünülemez olsada her sosyal mecrada bir hesabınızın olması kurum imajınıza zarar verebilir.

4) Kampanyalarınızı Tanınmış Kişiler İle Destekleyin

Günümüz internet kullanıcıları, fenomen haline gelmiş binlerce takipçisi bulunan tanınmış kişileri sıkı bir şekilde takip etmekte onları idol olarak görmektedir. Oldukça yüksek takipçi sayılarına sahip influencer dediğimiz bu kişiler, takipçilerinin beğeni ve güvenini kazanmış kişilerdir.

influencer

Influencerler’ın kullandıkları her ürün ve hizmet takipçileri tarafından oldukça ilgi görmekte ve taklit edilmektedir.

Ürün ve hizmetleriniz için reklam kampanyalarınızda ınfluencerlarla iş birliği içerisinde olmak hedef kitlenizi ürün ve hizmetlerinizi satın alma davranışına itmekte oldukça etkili bir yöntem olacaktır. Kampanyalarınız için ınfluencer seçerken ınfluencerların hedef kitlesi ile sizin hedef kitlenizin aynı olmasına özen gösterin.

5) Rakiplerinizi Doğru Analiz Edin

Markaların düştüğü en büyük hatalardan biri rakiplerini yok saymaktır. Hangi sektörde hizmet verdiği farketmeksizin her markanın mutlaka rakibi vardır. Rakiplerin farkında olmak ve onları ciddiye almak kurumunuzla ilgili yol gösterici bir harita olabilir.

Aylık olarak rakiplerinizin sosyal medya raporunu çıkartmak ve kendi raporlarınızla karşılaştırmak birçok ipucu yakalamanızı sağlayabilir. Rakiplerinizin avantaj ve dezavantajlarından faydalanabilir, sosyal medyanızda etkili bir dijital kampanya yürütebilirsiniz.

Rakiplerinizi iyi analiz edin

Sonuç : Sosyal medya reklamcılığı, pek çok farklı sosyal medya ağını içerisinde barındıran çoklu ortam yapısına sahip sınırları ve etkileri oldukça geniş kitleleri kapsayan bir reklamcılık türüdür.

Zaman içerisinde sürekli gelişen ve değişen sosyal medya ağları hayatımızın her alanında yoğun ve etkili bir biçimde kullanılması reklamcılık için bu alanı vazgeçilmez bir reklam mecrası haline getirmiştir.

Sosyal medya reklamcılığı özellikle kitlelerin sosyal medya kullanıcı sayılarının kısa sürede milyarlara uluşması ve kullanım sürelerinin saatleri aşması sosyal medya reklamcılığının hızlı gelişiminde etkili olmuştur.

Sosyal medya reklamcılığına önem verin

Sosyal medya reklamcılığı pazarlama iletişiminin geleneksel mecralarının yanında işletmelere sunduğu çoklu reklam ortamından dolayı birçok küçük ve büyük bazlı işletmeler tarafından kullanılmasında etkili olmuştur.

Geleneksel reklam mecralarında kitle iletişim araçları sahiplerince belirlenen reklam ücretlerinin aksine sosyal medya reklamları işletmelerin kendi reklam bütçelerini belirleyebildiği bir modele sahiptir. Bu nedenle sosyal medya reklamcılığı her türden işletmenin rakipleri ile rekabet edebilmesinin önünü açmış bir reklam mecrası sunmaktadır.