İnternetten Satış Yapmak İçin Ne Gerekir?

Mayıs 20, 2020 -

İnternetten satış yapmak istiyorsunuz, peki iyi bir e-ticaret sitesini yapan özellikler nelerdir?

iyi yada kötü bir e-ticaret platformu, online satışları genişletmek veya kötüleştirmek arasındaki fark anlamına gelebilir. Müşterilerine örnek bir alışveriş deneyimi sunan tam özellikli bir web mağazası artık herkes tarafından beklemektedir.

İnterneten satış yapmak İçin yol haritamız,

  • Logo
  • E-ticaret altyapı kurulumu
  • E-ticaret tasarım
  • Ürün görselleri çekimi ve girişleri görsel çok önemli ürünler kutular çok şık ve çok kaliteli durmalı
  • Ödeme sistemi - banka anlaşmaları
  • Sözleşmelerin hazırlanması
  • Kargo anlaşmaları
  • Sm hesapları kurulumu
  • Sm hesap yönetimi ve paylaşımların yapılmaya başlanması sayfanın takipçi artışı ve satın alımlar
  • Ürün kullanım videoları - görselleri
  • Müşteri teşekkür videoları
  • Sm ve google reklam hesapları kurulumları
  • Reklam yayın startı
  • Pazaryeri entegrasyonu
  • Influncer tanıtımlar

Müşteriler tam olarak ne satın aldıklarını ve kimden aldıklarını bilmek isterler.

Peki, e-ticaret platformunuzun gerçekten istediğiniz gibi fazla satış yapılmasına yardımcı olup olmayacağını nasıl anlarsınız?

Müşterileri site gezintisinden son ödeme adımına kadar götürecek en iyi e-ticaret özellikleri nelerdir?

Online satış kanalınızı başarıya ulaştırmak için 2020 için 14 e-ticaret web sitesi gereksiniminin bir listesi hazırladık.

Duyarlı Web Tasarımı

Mobil cihazlar, özellikle tüketiciler akıllı telefonlarında günde beş saatten fazla zaman harcadıkları için günlük yaşamın önemli bir parçasıdır .

İnsanlar internette gezinebilir ve ihtiyaç duydukları bilgilere en sevdikleri cihazlardan herhangi bir sorun veya farklı düşünce olmaksızın erişebilirler. Duyarlı web tasarımı, bir web mağazasını görünümü bozmadan kullanılan mobil cihaza otomatik olarak uyarlar.

Çekici, Gezinmesi Kolay Web Mağazası Tasarımı

Çekim gücü ikna gücü demektir. İyi görünümlü bir e-ticaret mağazası, müşterilerine satın alma yolculuğunun her adımında destekler.

Bir alışveriş yapan kişiyi web sayfasını ziyaret etmeye, mağazayı ve ürünlerini keşfetmeye teşvik eder, nihayetinde onları satın almaya yönlendirmeye kadar devam eder.

Bir ziyaretçiye hakkınızda bir izlenim bırakmak ve web sitenizden ve şirketinizden neler çıkaracaklarını söylemek için tam 10 saniyeniz var.

Dikkatlerini bu süre içinde yakalayamazsanız, o zaman geri dönmeyeceklerine emin olabilirsiniz.

Çevrimiçi mağaza düzeninizi ziyaretçi için sezgisel hale getirmek, dikkatlerini doğru yerlere çekmenin değerli bir yoludur.

Örneğin, ürünlerinizi mantıksal kategoriler ve alt kategoriler halinde düzenlemek ve bu kategorilerin oldukça görünür olmasını sağlamak, müşterilerin en çok ilgilerini çeken ürünleri hızla bulmalarına yardımcı olur ve buda işinizi arttırır.

Ana sayfada ve ürün iç sayfalarında birden çok büyük, yüksek kaliteli ürün görüntüsü vermek merak ve cazibe uyandırır.

Hem kendi başına hem de kullanımda ürünün görüntülerini dahil etmek, müşterilerin ürünü kendileri kullanarak daha iyi görselleştirmelerine yardımcı olur.

İlgili ürünleri göstermek, alışveriş yapan kullanıcıları satın almaya ikna etmede de çok faydalıdır. Sevdikleri bir ürüne bakıyorlarsa, daha fazla sitenize bakmaya devam edecek ve belkide kasaya doğru gideceklerdir.

Web mağazanızda net harekete geçirici mesajlar ile kullanıcıları doğru yönlendirmek de önemlidir.

Alışveriş yapanlara ne yapmaları gerektiğini tahmin ettirmeyin - onlara ne yapmaları gerektiğini söyleyin.

Müşteri kaydolduktan sonra harika fırsatlar sunan bir sadakat programınız mı var?

Yakında sona erecek yeni bir indirim teklifiniz mi var? Harika bir indirim mi sunuyorsunuz? Müşteriye “sadakat programına kaydolmak için burayı tıklayın”; “satılık ürünleri görmek için tıklayınız”; veya "bu kodu bu indirim için kullanın". gibi harekete geçirici cümlelere ihtiyacınız var.

Şimdi web tasarımının gerçektende ne kadar önemli olduğuna dair bir örnek için aşağıdaki iki e-ticaret örneğine göz atın.

Vakko, yüksek kaliteli görüntülerle temiz, estetik açıdan hoş bir tasarım sunar ve en önemlisi, şirketin neler sunduğunu hemen anlayabilirsiniz.

Kaliteli e-ticaret sitesi

Bununla birlikte diğer site, şirketle bile ilgili olmayan karikatür resimlerle darmadağın, modası geçmiş ve kafa karıştırıcıdır. Vakko nun kategorileri iyi tanımlanmış ve göze çarpan bir şekilde göze çarpan bir şekilde sergilenmiştir - e-ticaret ziyaretçinin olmasını bekledikleri yerdir. Eylem çağrıları da açıklayıcıdır.

Diğer site ile ihtiyacınız olan bilgileri bulmak için avlanmalısınız. Sonuç olarak, iletişim ve ödeme bilgilerinizi bu siteye girerken kendinizi güvende hisseder misiniz ?

karmaşık e-ticaret sitesi

Hızlı Sayfa Yüklemenmesi

Online alışveriş yapan kullanıcılar kolaylık ister ve bir sayfanın yüklenmesi sonsuza dek sürerse çoktan sitenizden çıktılar diye düşünebilirsiniz.

Online alışveriş deneyimi kesintisiz ve kolay olmalıdır, özellikle de insanların Yüzde 40'ı yüklenmesi üç saniyeden fazla süren bir web sitesini terk etmektedir.

Aslında, sayfa yanıtında bir saniyelik bir gecikme, dönüşümlerde Yüzde  8-10 luk bir azalmaya yol açabilmektedir bunu bir yere yazın.

Ürün Detayları

Çevrimiçi alışveriş bir güven pekişmesi olması gereklidir.

Alışveriş yapan nalburiye kullanıcı örneği, bir tuğla ve harç mağazasında olduğu gibi, satın almadan önce fiziksel olarak malları alıp hissedemezsiniz.

Araştırmalarda, alışveriş yapanların Yüzde 65 inin, yalnızca ürünü görmek, dokunmak ve hissetmek istedikleri için çevrimiçi seçeneklere göre mağazaları seçtiğini gözlemledi.

Ancak alışveriş yapanlar hala e-Ticaret platformunuzun neler sunduğunu öğrenmek istiyor. Peki siz ne yapıyorsunuz kötü ve düşük çözünürlüklü ürünler mi ekliyorsunuz hey bunu asla yapmayın!

Satış mı arttırmak istiyorsunuz o zaman bizi dinleyin ve en iyi dijital pazarlama ajanslarını tercih etmek için kendinize fırsat yaratın.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar gibi ürün sayfalarına bilgilendirici özellikler ekleyin; derin ürün açıklamaları yazın buna üşenmeyin; yakınlaştırma ve 360 derece döndürme özellikleri de gerekiyorsa koyun  ki müşteriniz ürünü elinde tutar gibi görebilsin; ürünü farklı renklerde görüntüleme özelliğinizde olmalı; ve ürün videoları işte bu altın vuruş.

Mümkün olduğunca fazla ürün detayı ve bilgisi sağlayarak, iade edilen ürünlerin oranını azaltın ve memnun müşteri ihtimalinizi artırın.

Arama ve Filtreleme

Bazı müşteriler tam olarak ne aradıklarını bilirler bu yüzden onlara arama ve filtreleme işlevselliği ile odaklanmış bir alışveriş yaklaşımı sağlamak önemlidir.

Bir arama çubuğu veya kutusu müşterilerin ihtiyaç duydukları şeyi anında bulmalarına yardımcı olur ise satışlarınız artar bu kadar basittir bu iş.

Pazarlama Tablolarına göre , bir e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin Yüzde 35'i her zaman site arama kutusunu ara ve kullanır.

Üzerine arama kelimesi otomatik tamamlanma özelliği de gelirse ve en çok kullanılan kelimelerle arama yapma gibi ek özellikler ile verimli gezintiyi destekler olursunuz buda size satışı getirir.

Ürünleri farklı özelliklere göre filtreleyebilme özelliği, müşterinin istediği ölçütleri karşılamak için ürünleri hızla daraltmaya da yardımcı olur. Arama butonu veya kutusu, müşteri sayfayı aşağı kaydırsa bile görünmesi için iyi bir yerde olmalıdır.

Videolar

Sitenizde bir ürün videosu var ise kargoları hazırlamaya başlayın son derece değerli bir iletişim aracıdır. Araştırmalarımızın sonucu gösteriyorki, video içerikli ürününüz var ise Yüzde 73'ünün bir ürün veya hizmet satın almaya ikna edilmesi geçildi ve yardımcı olundu.

Müşteriler bir video aracılığıyla bir ürünün nasıl göründüğünü ve nasıl kullanıldığını tam olarak görebilir. Videolar aynı zamanda yararlı ipuçları, püf noktaları ve nasıl yapılır önerileri sunabilir

Müşterilere ürünü kendi yararlarına en iyi şekilde nasıl kullanacakları konusunda fikir verir.

Musteri degerlendirmeleri - yorumları

Potansiyel müşteriler alım yapmadan  önce muhakkak başkaları almış mı diye düşünürller ve alışveriş yapanların, yani gerçek insanların kendi isteklerine ve beklentilerine uyup uymadığını görmek için ürün deneyimlerini duymak isterler.

Alışveriş yapanların yüzde 55'i online incelemelerin satın alma kararını yüksek ölçüde etkilediğini söylüyor. Sitenize müşteri ürün incelemeleri göndererek müşterilerinizle güven oluşturmalısınız.

Olumlu incelemeler yardımcı olsa da, olumsuz yorumlar eklemektende korkmayın

Güven öenmlidir, Şeffaflığınız markanızın dürüstlüğüne güvenilirlik kazandırır.

Yeni Promosyonlar

Müşteriler her zaman ücretiz şeyler yada indirimler beklerler bunun için avlanırlar. Bir eMarketer raporuna göre , alışveriş alışkanlıkları ve tasarruf tercihleri sorulduğunda, internet kullanıcılarının Yüzde 23'ü önemli indirim almak için hemen hemen her şeyi yapacaklarını söylüyor.

Siteniz genelinde görünen alanlara yeni promosyonlar indirimler yerleştirmek, müşterilerin en son özel teklifleri görmesine (ve paylaşmasına) yardımcı olmak işinizi büyütecek sebepler arasındadır.

Özel bir teklif başladığında veya bittiğinde geri sayım saati sinyali ve diğer promosyonlar gibi diğer promosyon özellikleri de müşterilerin hemen harekete geçmesini sağlamakta etkili rol üstlenir ve yardımcı olur. Bir e-ticaret platformuyla sipariş, kategori, gönderim yöntemi, ürün vb. gibi içerikleri düşünün.

Güçlü Alışveriş Sepeti

Alışveriş sepeti, müşterilerin ödeme yapmayı bekleyen öğeleri depolayabilecekleri bir yer değildir; eğer bunu bilirseniz ek dönüşüm fırsatları sunabilecek önemli temas noktasıdır.

Ödeme sırasında çapraz satış yapmak, zaten alışveriş sepetlerinde bulunan ürünlere dayanarak ilgilendikleri ürünlerle müşterileri daha hassas bir şekilde hedeflemeye yardımcı olur ve bu da satın alma toplamını artırabilirsiniz. Belkide bir taşla iki kuş bile olabilir.

Satın almayı bekleyen ürünlere ilişkin toplam tutar kdv ve maliyetleri (nakliye ve satış vergisi dahil) müşterileri bilgilendirin ve onların siteyi terk etme olasılığını azaltın.

Bunu anlatana kadar göbeğimiz çatlıyor bizi dinleyin bu işi çok kez yaptık eğer siz bu konuda iyi olduğunuzu düşünüyorsanız bu işten para kazanmaya daha önce başlamış olurdunuz.

Online alışveriş sepetlerinin ortalama Yüzde 70'inin terk edildiğini gibi de bir husus vardır çok dikkat etmelisiniz.

Basit Ödeme Ekran ve Sistemleri

Karmaşık veya uzun bir ödeme sürecinin müşterilerin alışveriş sepetlerini son dakikada terk etmelerine yol açabilir buna izin vermeyin. Müşterilerin yalnızca en gerekli bilgileri hızlı bir şekilde doldurmalarını sağlayan kolay bir ödeme ile zorlanmayı ortadan kaldırın.

Müşterilerin formda seçerek doldurabilecekleri alanlar (bültene kaydolma gibi); ön doldurma formları; birden fazla adım / sayfa için bir ilerleme çubuğu; ve tekrar alışveriş yapanlar için kredi kartı bilgilerini saklama özelliği, kötü senaryoları ve size mal olacak hayal kırıklığını en aza indirmede yardımcı olacaktır.

Görünür İletişim Bilgileri

Gizlenmeyin, eğer müşterinizin sorusu varsa yanıtlayın ve en hızlı şekilde bir müşterinin sorusunu ne kadar hızlı cevaplarsanız, satın alma işlemi ile o kadar hızlı ilerler.

İletişim bilgilerinizi mağazanızda belirgin bir şekilde görüntülemek müşterilerin sorgularına hızlı bir çözüm için nereye başvuracaklarını bilmelerine yardımcı olacaktır.

Whatsapp yada canlı mesajlaşma sistemlerini koyun ve çalıştırın.

Vayes Digital 'in araştırmalarına göre, iletişim bilgileri veya telefon numarası yoksa web sitesi ziyaretçilerinin Yüzde 44'ünün bir şirketin web sitesinden ayrılacağını yönünde.

Müşterilerin yeni bir cihaza geçmeleri veya göz atma deneyimlerini başka bir şekilde bölünmeden , sohbet işlevi de etkili bir araçtır. Canlı biriyle konuşmak satış dönüşümlerini kolaylaştırabilir.

Çeşitli çalışmalara göre, müşterilerin yüzde 45'si canlı sohbet kullanmayı tercih ediyor ve canlı sohbet seçeneği yoksa çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 78'si alışveriş yapmıyor.

Sosyal medya

Müşterileriniz en iyi marka pazarlamacılarınızdır, alışveriş yapanların yüzde 31'i satın alınacak yeni ürünlere göz atmak için sosyal medya kullanıyor.

Sayfalarınıza sosyal paylaşım düğmeleri ekleyerek şirketinizi tanıtmalarına ve ürünlerinizi sosyal medya kanallarında tanıtmalarına izin verin.

Şirketinizin sosyal medya hesaplarına olan bağlantıların da görünür olduğundan emin olun, böylece insanlar sosyal ağlarını kendinizinkine bağlayabilir.

Güvenlik Sembolleri

Hangi kullanıcı güvenmediği bir yerden alışveriş yapar ? Bilgilerinin güvenli ve emniyetli olduğunu kanıtlayarak müşteri korkularını ortadan kaldırın.

Müşterilerin Yüzde 27'sinin ödeme güvenliğiyle ilgili endişeler nedeniyle çevrimiçi alışveriş sepetlerini terk ettiğini belirtiyor. Saygın üçüncü taraf güvenlik şirketlerinden güvenlik ve sertifika sembolleri yerleştirmrk, korkan müşteriler için güçlü bir güvencedir.

İade / Değişim Bilgileri

Şimdi sitenizden ürün aldım ama nasıl değiştirebilirim ? Bazen satın aldığımız bir ürün istediğimiz şey değildir.

İade yapmak kolay bir süreç olmaldır bir satın alma işlemini tamamlamak için son bir engelin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur

İnsanlar bir ürünü onlar için işe yaramazsa iade edebileceklerini bilmek isterler, bu nedenle satın alma konusunda stres olmadan alışveriş tamamlanır.

Ücretsiz iade nakliye de yardımcı olun müşteri endişelerini bertaraf edin. Bırakın kargo ücreti sizden olsun, bu size dönüş geitrecektir.

Tüketicilerin yüzde 27'si, ücretsiz iade teklif edildiğinde 1.000 dolardan fazla bir ürün satın alma eğilimi artacaktır; sadece yüzde 10'u aksi düşüncededir.

Müşterilerin mağazanızdan iade nakliye etiketleri oluşturmalarına ve yazdırmalarına olanak tanırsanız, iade edilen öğelerinin durumlarını izlemelerine olanak sağlanırsa, müşterinin satın alımlarından başından sonuna kadar sorumlu tutulmasına yardımcı olunur ve güvenle alışveriş tamamlanır.

Alışveriş yapanlar harika ürünleri görmek ve rahatça harika içerikler tüketmek isterler.

Bilgilendiren ve eğlendiren kesintisiz bir alışveriş deneyimi sunmak önemlidir, müşterileri memnun edecek ve sadece satın almalarına değil, tekrar tekrar satın almalarına neden olacak (ve hatta arkadaşlarını da mağazanızı kontrol etmeleri için teşvik edecek önemli adımlardır!).

Ziyaretleri ve dönüşümleri tanıtmaya yardımcı olan e-ticaret web sitesi gereksinimlerini anlamak, bu hedefi gerçekleştirmenin önemli bir parçasıdır.

Çevrimiçi satış kanalınızı optimize etmeye yönelik en iyi uygulamalar ve sitenize dahil edilecek en iyi e-ticaret özellikleri hakkında daha fazla sorunuz mu var? Bugün ekibimizle bir görüşme başlatmak için bize ulaşın .

Etiketler
  • Web Yazılım
  • Web Tasarım
  • Dijital Pazarlama
  • Videolu Blog

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.