Marka Elçisi Mi Influencer Mı? Hangisini Seçmeli?

Mayıs 17, 2018 -

Günümüzde içerik pazarlaması ve bu doğrultuda gerçekleştirilen reklamlar basılı reklamlara göre çok daha verimli. Dünya, yeni teknolojilerle birlikte değişirken reklam yöntemleri de değişiyor. İnsanlar artık sosyal medyada çok daha fazla vakit geçirir hale geldiler ve neredeyse haber akışındaki reklamların dahi farkında değiller. Peki, hal böyle iken onlara ulaşmanın yolu nedir?

Aslında cevabı basit. Binlerce, hatta milyonlarca takipçisi olan popüler birini bulun ve onun sayfasına reklam verin.

İnsanların yüzde 70’i internetteki geribildirimleri, yüzde 90’ı ise arkadaşlarının yada tanıdıklarının önerilerine güveniyorlar. Bu mantıktan yola çıktığınızda reklamlarınızı bir instabloggerın sayfasında yayınlarsanız hedef kitleyi yakalama olasılığınız yükseliyor. Çünkü, internetteki influencerları onların fikirlerini paylaşan ve benzer ilgi alanlarına sahip kişiler takip ediyorlar. Dolayısıyla, size yakın konularla ilgilenen influencerlarla işbirliği yapmak, sizi de hedef kitlenize daha kolay ulaştırıyor.

Büyük firmalar ise bu bağlamda daha büyük yıldızlarla çalışmayı tercih edebiliyorlar. Örneğin Huawei, marka elçileri olması için Hollywood yıldızlarından Scarlett Johansson ile Henry Cavill’i seçmişti. Sonuç olarak marka daha fazla tanınır hale geldi ve satışları da olumlu yönde etkilendi. Ancak, bir marka elçisi oluşturmak çok pahalıya mal olabilir. Peki, bu kadar büyük bütçeler ayıramayacak olan firmalar ne yapmalı?

Geleneksel reklam modelleri ile devam edebilirsiniz, ancak hedef kitlenizi analiz edip, bu hedef kitleye hitap edecek, takipçileri üzerinde ciddi etkileri olan influencerlar ile de işbirliği yapmanız mümkün.

Bir influencer tarafından paylaşılan post, bir ünlü tarafından gerçekleştirilen bir paylaşıma kıyasla daha ucuzken, aynı zamanda çok daha fazla bir etki de oluşturabilir. Özellikle de konuyla doğrudan örtüşmediği halde sadece ünlü olduğu için biriyle çalıştığınız durumlarda, konu ile çok daha fazla ilgisi olan ama ünlü birine kıyasla çok daha az takipçisi olan biriyle çalıştığınız zaman daha fazla etki oluşturacaktır.

Peki bir Influencer Nasıl Seçilir?

Öncelikle, bu konuda faydalanabileceğiniz bir takım araçlar bulunuyor. Ancak, çok temel olarak bakılması gereken parametrelerin bazılarından kısaca bahsedelim. Öncelikle, bir influencer hakkında karar verirken yalnızca takipçi sayısına bakmayın. Aynı zamanda sayfasındaki faaliyetleri de dikkate alın. Örneğin postlar, takipçi sayısının yüzde 2 ila 7si tarafından beğenildi ise ve de diğer influencerlar ile kıyaslandığında postlara gelen yorumların da oranı ortalama seviyede ise çalışabileceğiniz bir influencer olarak değerlendirmeniz mümkün.

Bu konuda Markerly’den Sarah Ware’in deneyimi, reklamlarınızı ünlülerin sayfalarında yayınlamak yerine fazla sayıda influencer ile çalışmanın daha avantajlı olduğunu gösteriyor. Bir marka, ürünlerini Kardashian ve Jenner kız kardeşlerin sayfalarında reklam olarak yayınladı. Aynı zamanda da 40’a yakın influencerın sayfasına reklam verdiler. Yapılan deneyin sonucunda daha az sayıda takipçiye sahip olan influencerların sayfalarında yapılan reklamın, ünlülerinkine kıyasla çok daha verimli olduğunu gösterdi. Yapmanız gereken, size özel hashtaglerle gerçekleştirilen postlara bakmak ve bu hashtagle paylaşım yapan, yeterli sayıda takipçisi bulunan influencerlara ulaşmak.

Tabi ki son tavsiyemizde konu ile ilgili anahtar kelimeleriniz ile bölgenizde Google’da arama yapmanız.

Kısaca özetlemek gerekirse marka elçileri ya da ünlüler ile çalışanların, onlarla işbirliği yapmalarındaki en büyük sebep prestij yada ilkeleri. Yine de, rakamlar şunu gösteriyor: gittikçe daha fazla marka, önerilerine dikkat eden ve onlara güvenen sadık kitleye sahip olan influencerları işbirliği yapmak için tercih ediyor.

 

 

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiduta76geotechsrldjakarta-miningclubdsiledAt-Taujih; Jurnal Bimbingan Konseling Islamabc1131 slot viralScatter Hitamslot gacor qrisslot thailandabc1131duta 76MPO SLOTmpo slottrik paling jitu dari duta76 main mahjong wild 2 modal tipis sampai jadi sultanbisa menang tak terduga di mahjong ways 2 pgsoft duta76 begini cerita suksesnyamain di duta76 perkalian auto kaget mahjong wins 3 spin iseng dapat scatter hitamperihoki situs mahjong king royale paling cuan rtp live selalu tinggi bangetrahasia di balik simbol misterius mahjong ways 2 pgsoft perihoki menembus jackpotperihoki naga hitam mahjong wins 3 pragmatic mahkota maxwin cuan paling besarmain mahjong phoenix wild di perihoki auto cuan besar berkat rtp live tinggi stabilpola terbaru mahjong ways 2 pgsoft perihoki yang sedang viral dan paling gacor dibumiviral perihoki beri panduan mudah cara menang bermain mahjong wins 3 dapat scatter hitammahjong wild deluxe cara duta76 kumpulkan kombinasi untuk menangkan hadiah utamapola terbaik mahjong ways 2 pgsoft dari duta76 dianggap paling aman buat bisa profitrumus rahasia mahjong wins 3 pragmati yang dibagikan gratis oleh bekas admin duta76pola terbaik pragmaticstrategi menangstrategi jitu mahjongstrategi mahjongmahjong waysagoritma putaran mahjongpgsoft mahjong waysrahasia sukses mahjongpola mahjongstrategi rahasia pemaintrik rahasia kemenanganpola baru mahjongstrategi amhjongwild bandito freespin enginestrategi mw3 scatter hitamprofit cepat mw2mw3 scatter hitam combostrategi unggul mahjong

Adobe Kuler kullanarak birbiriyle uyumlu ve ahenkli renkleri seçmek çok kolaydır.