Nöro Pazarlama (Neuro Marketing) Nedir?

Şubat 17, 2018 -

Tüm dünyada hemen hemen tüm insanlar her gün binlerce reklamla karşılaşıyor ve milyarlarca ürün ve hizmet alınıp satılıyor. Peki insanlar tüm bu alım kararlarını nasıl ve neye göre veriyor? Tabii ki bu konuda bir numaralı yardımcımız beynimiz.

Zaten pazarlamanın da ana konularından birisi insanların alım kararlarını etkilemektir. Bunun için tarih boyunca pazarlama araçları ve analiz yöntemleri geliştirilmiş ve insanların alım kararlarında etkileyici olmaya, daha basit bir anlatımla “daha kolay ve daha çok satmaya” çalışılmıştır.

Nöro Pazarlama

Nöro pazarlama, tam da bu noktada ortaya çıkmış bir kavram. Aslında adında pazarlama olduğu için olsa gerek, ilk çağrıştırdığı şey bir pazarlama aracı olsa da, durum biraz farklı.

Nöro Pazarlama, pazarlama aracı değil, bu araçları belirlemek için kullanılan bir yöntem. Yani pazarlamacıların ana sorusuna (tüketiciyi satın almaya iten neden nedir) cevap arama yöntemidir.

Girişte de belirttiğimiz gibi her gün binlerce reklamla karşılaşıyoruz veya binlerce reklama “maruz kalıyoruz” da denilebilir.

Bu reklamlar beynimizin farklı bölümlerinde farklı farklı filtrelerden geçerek, birçok duygusal ve nörolojik hareketlenme yaratıyorlar ve satın alma kararlarımız bir şekilde, karşılaştığımız reklamların beynimizde yarattıkları bu etkilere bağlı olarak değişiyor.

İlk kez duyanlar için yeni ve dijitalleşme ile ortaya çıkmış bir kavram olduğu izlenimi verse de Nöro Pazarlama aslında oldukça eski bir kavram.

En bilinen örnekleri ise Coca Cola ve Pepsi arasındaki amansız pazarlama yarışında ortaya çıkıyor. Pepsi kör tadım testleri denilen testler gerçekleştiriyor ve sonucunda insanlar Pepsi’yi görmeden seçenekler arasında en lezzetli olarak seçiyorlar.

Tabii ki Pepsi bunu son derece etkili şekilde kullanıyor ve Coca Cola’dan daha lezzetli olduğunu öne sürdüğü kampanyalarla pazar liderliğini ele geçiriyor.

Yani insanların zihnindekini anlayarak, pazarlama yöntemlerini buna göre geliştiriyor. Tabii ki son yıllarda nöro pazarlamada da oldukça yol kat edildi ve daha doğru kampanyalar için tüketici beyninin en kuytu köşelerine kadar girildi. En yeni örneklerinden birisi ise ambalaj tasarımı konusunda Fritolay’in yaptığı testler sonucunda parlak paketlerden mat paketlere geçiş yapması gösterilebilir.

Nöro Pazarlama ve Dijital Pazarlama

Sadece ikisinden bahsetmiş olsak da, bu konuda binlerce örnek bulunuyor. Günümüzde bu konuda çalışan bilim adamları, ayrıca bu çalışmaların sonuçlarından yararlanarak firmalara nöro pazarlama konusunda danışmanlık hizmeti veren nöro pazarlama ajansları ortaya çıkmış ve firmalar için çok önemli bir noktaya yerleşmiştir. Önemini kavramak için ise bize kilit bir soru yardımcı oluyor; “tüketicilerin ne düşündüğünü önceden bilerek, kampanyalarınızı buna göre hazırlamak istemez miydiniz?” 

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiduta76dsiledAt-Taujih; Jurnal Bimbingan Konseling Islamabc1131 slot viralScatter Hitamslot gacor qrisslot thailandabc1131duta 76slot qris danaabc1131 slot777 lundbergdesign.commpo slotslot gacorMPO SLOTgaransi anti rungkad main mahjong wild 2 di duta76 gacor habisprediksi pola mahjong ways 2 pgsoft hari ini langsung coba di perihokimahjong wins 3 duta76 bisa buat pemain meledak meletoptips main mahjong king royale perihoki biar tiap spin ga berujung nyeselstrategi pasti menang mahjong ways pgsoft dari perihoki cepat cair saldosentuhan magis pasti hoki mahjong wins 3 perihoki cuan auto meledakrahasia menang di mahjong wild deluxe pakai rumus perihoki terbukti ampuhcara mudah main mahjong ways 2 pgsoft untuk pemula lewat perihoki paling mudahmain di perihoki pakai spin turbo mahjong wins 3 dijamin pasti profit mudahpola paling terbaik mahjong phoenix royale untuk mendapatkan maxwin setiap hari duta76rahasia kemenangan besar duta76 scatter mahjong ways 2 pgsoft cukup spin 5 putarantips paling ampuh duta76 mahjong wins 3 pemula juga bisa menang mudah berkali kalimisteri maxwin memukau waktu gacor rahasia rtp hari ini terungkappekerja kantoran andalkan spin pola stabil hadiah mengalir lebih cepatstrategi spin trurbo pemuda medan bikin reward melonjak ekstremkeajaiban waktu tengah malam konsistensi bawa berkah mahjong wins3rtp habanero pgsoft angka keajaiban yang mengejutkanstrategi rahasia mahjong scatter muncul konsisten dalam sekejapmahasiswa skripsi cuan mahjong wins3mahjong wins 3 meledak rtp livemahjong wins kapitalisasi 17 miliarduel rtp mahjong ways olympusauto modal bonus rtp mahjongauto pejuang cuan budi mahjongpengalaman maksimal trik rahasia menaklukkan mahjong wins3 bergrafis tinggirahasia menyalakan semangat dan mengganti kelelahan dengan kejutan menarikwaspada taktik rtp pragmatic pgsoft yang bisa menguras strategi andaauto scatter hitam mahjong viral

Adobe Kuler kullanarak birbiriyle uyumlu ve ahenkli renkleri seçmek çok kolaydır.