Repost Nedir? Nasıl Yapılır? (Detaylarıyla)

Aralık 10, 2019 -

Sosyal medyanın merkezinde tek bir kelime varsa bu kesinlikle paylaşmaktır. İnsanlar sosyal medyada bir şey yayınladıklarında, yakın arkadaşlarının, ailelerinin ya da tüm dünyanın bunu görmelerini isterler. Bunlar fotoğraflar, videolar ve aklınıza gelecek her türlü dijital akıştan oluşabilir.

[youtube::dYBSpG1wukc]

Bu paylaşılan içeriklerin gücü benzersizdir. Instagram'da Repost (Yeniden Yayınlama, Regramming olarak da bilinir.) pazarlama stratejisine mükemmel bir katkı verebilir.

Bu taktik, markalı, ortak pazarlanan ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği tanıtmanıza yardımcı olur. Ayrıca, profilinizi çeşitlendirmenize, etkileşimi artırmanıza ve yeni pazarlama stratejilerinden yararlanmanıza yardımcı olabilir.

Ancak, Instagram'da repost un yararları ve en iyi uygulamalarına geçmeden önce regramı tanımlayalım ve tartışalım.

Regram nedir?

Regram Nedir?

Bir Regram, esasen başkasının Instagram içeriğini profilinize yeniden göndermeye verilen isimdir. (İşlem retweet etmeye benzer)

Bir yayını birkaç şekilde Regramlayabilirsiniz. Ancak, bu yöntem bu kadar popüler hale geliyorsa, Instagram neden organik bir paylaşım seçeneği sunmuyor? Instagram'ın sunduğu seçeneklere göz atalım bunlar Facebook, Tweet, Link kopyala, vb.

Açıkçası, Instagram, içeriklerinin harici bir platformda paylaşılmasının aksine kendi içerisinde paylaşılmasına pek sıcak bakmamakta.

Yerel paylaşım teklif etmemelerinin nedeni, içeriklerinin “Anında” olmaları konusunda çok tutkulu olmalarından kaynaklanmakta, dolayısıyla isimleri Instagram. Regramming fikri, “şu an” hissinden uzaklaşır ve başka bir zamanda yayınlanan içeriği tanıtır.

Buna karşı mı? Belli ki değil. Aksi takdirde, diğer uygulamaların ve programların Regrama yapmanıza olanak sağlamasına izin vermezler. Ancak, bu süreçi de süper kolay yapmamaktalar.

Peki bu kısıtlamayı nasıl aşabilirsiniz? Hadi bir bakalım.

Instagram'da Repost Nasıl Yapılır?

Instagram Repost Nasıl Yapilir?

Instagram'da içeriği yeniden yayınlamanın birkaç yolu var.

El ile (Manuel)

Paylaşmak istediğiniz görüntünün ekran görüntüsünü alın ve Instagram'da paylaşmak için kamera düğmesini tıklayın. Not: Bu seçenek yalnızca fotoğraflar için çalışır, Videoları repost etmek için başka bir yöntem kullanmanız gerekir.

Fotoğraf telefonunuza kaydedildikten sonra, görüntü dışındaki her şeyi kırpmanız gerekir. Bunu, telefonunuzdaki Fotoğraflar uygulamasından veya Instagram'ın fotoğraf editöründen yapabilirsiniz.

Manuel Regram yöntemi basit olmanın yanında ilişkilendirmeyi atlamak için de en kolay yoldur. Regram başlığı ve orijinal posteri etiketlemeyi repost gönderinize eklemeyi unutmayın.

Üçüncü Taraf Uygulamaları ile

İkinci repost yöntemi diğer harici Regramming uygulamalarından birini kullanmaktır. App ve Google Play Mağazalarında birden fazla seçenek olmasına rağmen, en popüler Repost For Instagram dır.

Repost For Instagram ücretsiz şekilde doğrudan Instagram hesabınıza bağlanır ve video Regramlarına izin verir. Instagram içeriğini Repost uygulamasıyla yeniden yayınlamak için şu adımları izleyin:

  1. Fotoğrafı veya videoyu Regram'a açın
  2. Sağ üst köşedeki noktaları tıklayın ve Bağlantıyı Kopyala'yı tıklayın.
  3. Repost uygulamasını açın ve Regram yapmak istediğiniz görüntüyü seçin.
  4. Yeniden yükleme tercihlerinizi ayarlayın ve başlığınızı yazın - Orijinal hesabı etiketlemeyi unutmayın!
  5. Repost'u ve ardından Instagram'a Kopyala'yı tıklayın.
  6. Yayınlayın!

Bu seçeneklerdende görüldüğü gibi Repost, bir "Paylaş" veya "Retweetle" işlevine göre basit bir işlem değildir, ancak doğru araçlar ve uygulamalar göz önüne alındığında oldukça kolaydır. Ancak, başarılı bir Regram için araçlar ihtiyacınız olan her şey değildir aynı zamanda bir başkasının içeriğini nasıl paylaşacağınızı da bilmelisiniz.

Instagram içeriğini repost edeceğiniz yöntemden bağımsız olarak, çevrimiçi olarak ahlaki ve yasal yükümlülüklerinizi yerine getirdiğinizden emin olmak için Regram kurallarına uyun.

Instagram'da repost, başkalarının içeriğini paylaşma ve çalma arasında ince bir çizgi olarak yürür. Neyse ki, birkaç basit önlem iş ve sosyal medya hesaplarınızı kamu denetiminden ve olası yasal işlemlerden koruyabilir.

Sormak - Atıfta Bulunmak

Bu belki Regramming yaparken en kritik uygulamadır. Sormak ve atıfta bulunmak, birinin Instagram gönderisini paylaşma ve tamamen çalma arasında fark yaratabilir.

İşte size bu konuda bir kaç örnek:

Repost yapmak istediğiniz bir fotoğraf bulduğunuzda, basit bir soruyla yorum yapın. Bu, “Bu fotoğrafı çok beğendik. Repost edebilirmiyiz ?” veya “Ürün/hizmet/markamızı paylaştığınız için teşekkür ederiz. Fotoğrafınızı yeniden düzenleyebilir miyiz?” gibisinden kibar ve nazik olduğunuz sürece, sormanın doğru ya da yanlış yanı yoktur.

Repost yapmadan önce evet demelerini bekleyin. Sormak yeterli değil repost yapmadan önce onay almalısınız. Hayır diyorlarsa, buna da saygı göstermelisin.

Regram

Eğer ki evet cevabını almışsak görüntüyü İnstagramda repost etmeye başladığınızda, başlıktaki orijinal hesabı etiketlediğinizden emin olun. “Credit: @username”, “Image: @username” diyebilir veya “Fotoyu @ kullanıcı adına göre beğen” gibi bir cümle üzerinde çalışabilirsiniz.

Regram için onay almak, genel nezakettendir. Ancak başka faydaları da var. Birincisi, başkalarının çalışmalarını, bir pazarlama ortaklığına veya ortak markalı bir kampanyaya yol açacak şekilde öne çıkıyorsunuz.

Öte yandan, kişisel hesaplardaki Regramlar büyük markaların dikkatini çekebilir sponsorluklara ve marka elçiliğine yol açabilir.

Mümkün olduğunca Az Düzenleme Yap

Başka birinin içeriğini paylaşacaksanız, değiştirmeyin. Asıl sahibini ve fotoğrafı, olduğu gibi bırakarak saygı göstermek, Instagram'da repost yapmanın esas kuralıdır.

Bir kullanıcı tarafından oluşturulan içerik gönderisini ayarlıyorsanız, düzenlemelerinizi minimumda tutun. Kesinlikle, rengi veya kırpmayı değiştirmeyin, metin veya bindirmeler eklemeniz gerekiyorsa, orijinal fotoğraftan uzaklaşmasına izin vermeyin.

Regramlarınız hala teknik olarak diğer kişilerin “malı” dır. Regram hakkına saygısızlık ederseniz, gelecekte başkalarından onay almazsınız.

Markanız İçin Regramlardan Nasıl Yararlanılır?

Her gün Instagram'da onlarca fazla içerik yayınlanmakta. (Buradaki potansiyel bir Regramming çok fazla.) Ancak, organik materyalinizi stratejileştirmeniz gibi, Instagram'daki içeriği repost ederken de bir stratejiniz olmalıdır. Sadece dışarı çıkıp paylaşmak için bir fotoğraf çekmeyin.

Düzenleme takviminizi gözden geçirerek ve Regram'ı neyle ilgili ve ne aralıkta ekleyebileceğinizi görerek başlayın. Bu, Instagram içeriğinin ne zaman ve ne sıklıkla yayınlanacağını ve mevcut stratejinizi bozmayacak şekilde dikte eder.

Ardından, depolanan Instagram içeriğinin arkasındaki hedeflerinizi belirleyin. Sen…

… Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşmak mı istiyorsunuz?

… Başka bir marka ile bir pazarlama kampanyası üzerinde çalışıyor ve markanızın veya ürünlerinizin fotoğraflarını yeniden yayınlamak mı istiyorsunuz?

… Yayınlama stratejinizi, hedef kitleniz için harika, değerli içerik içerecek şekilde genişletmek mi istiyorsunuz?

Instagram'da repost yapmaya başlamadan önce, “nedenini” anlamanız ve cevap verebilmeniz gerekir. Bu, hashtag leriniz ve başlıklarınız için yönlendirme ve paylaşım için oluşturulan değerli içeriği insanların keşfetmesine yardımcı olacaktır.

Etiketler
  • Videolu Blog
  • Popüler Bloglar
  • Sosyal Medya Yönetimi

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ