Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Haziran 05, 2018 -

Sosyal medya kullanıcının kendi ürettiği içeriği paylaşarak, etkileşimde bulunduğu dijital mecraların tümüne verilen addır. Sosyal medya birçok kişi ve kurum tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Bu aktif kullanımın beraberinde getirdiği hız, kullanıcının yaşadığı günlük olayları, gündem meselelerini, ilgi alanına dâhil ettiği bilgileri kolayca aktarmasına fırsat verir. Etkileşim ağı olan sosyal medyanın bu kadar yüksek oranda kullanımı elbette başlıca sektör bağlantılarının da bu mecralardan uzak durmasını imkânsız hale getirmektedir. Sağlık sektörü de bu dev oluşumda yer edinip, pastadan kendi payına düşeni alıyor.

Sağlık sektöründeki dünya genelinde kabul edilen ve ülkemizde de uygulanan kısıtlamalar sağlık sektöründe sosyal medya pazarlamasının önüne ket vurmaktadır. Ancak daha fazla görünür olmak isteyen sağlık işletmeleri ve sağlık çalışanları sosyal medyada boy gösterme yoluna gitmektedirler.

Sağlık sektörünün sosyal medyaya entegrasyonu kişi veya kurumlara ne gibi faydalar sağlar?

  • Görünürlük: Sosyal medya kullanıcıları ile birlikte hizmet verdiğiniz veya hizmet vermeyi planladığınız kitlenin karşısına daha rahat çıkabilirsiniz.
  • Kolaylık: Randevu trafiğiniz yoğunluk kazanır ve iletişim kurmak daha pratik hale gelir.
  • Bilgilendirme: Hizmetlerinizi ve işlerinizi gösterebilir bu sayede kitlenizde olumlu bir tecrübe yaratabilirsiniz.

Yukarıda sıralamış olduğum yararlar dolayısıyla sağlık sektöründe ön plana çıkmak isteyen sağlık çalışanları ve sağlık kurumları sosyal medyada boy göstermeyi bir amaç haline getirmektedirler. Peki, bu amaç doğrultusunda nasıl bir yol izlenmeli, yol haritası nasıl çıkartılmalıdır?

İşin bu aşamasına gelindiğinde ise önümüze iki farklı yöntem çıkar:

İlk yol kişisel sosyal medya yönetimi  ile hesapların aktivasyonu bireyler tarafından kontrol edilir. İkinci yol ise sosyal medya hesaplarının işletmesi sosyal medya ajanslarının kontrolüne bırakılarak profesyonel hizmet alınır. İki yöntem arasındaki temel fark hizmetlerin sunumu ve kriz anı aşamasında ortaya çıkmaktadır. Bu aşamada sosyal medya ajansları öne geçerken tercih kullanıcıya bırakılmaktadır.

 

 

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiGang303@gang303Dakota76@dakota76trik gates of olympus petir beruntun duta76 bikin dompet bergoyangpola starlight princess spin gila bikin netizen duta76 auto cuanteknik menguak rahasia pgsoft mahjong ways menggali wild di duta76bocoran ampuh dadu sicbo duta76 pakai trik genap ganjiltekun ikuti pola pgsoft wild bounty showdown duta76duta76 beri pola jitu mahjong wins 3 bikin panen cuananalisa strategi pemain gate of olympus perihoki pasti jepetrik mahjong ways pgsoft teknik ampuh profit terbaik perihokikejutan scatter hitam tak terduga dari mahjong wins 3 perihokidodi trik mahjong ways 2mahjong ways versi baru kemenanganpola zigzag comeback mahjong waysstrategi data rtp mahjong wins 3target scatter hitam mahjong waysrtp menggebrak mahjong ways 1 lepaskan simbol cuan langka

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.