Sağlık Turizmi

Eylül 05, 2018 -

Sağlık Turizmi Reklamları - İnternet Reklamları - Dijital Pazarlama - Google Reklamları 

Sağlık Turizmi Tanıtımlarında Nelere Dikkat Edilmelidir ?

1. Sağlık Turizminde Sadelik : Potansiyel müşteriler her an çok fazla ve farklı sektörlere ait reklam ve tanıtım mesajlarının hedefi olmaktadır. Bu nedenle sağlık turizminde potansiyel hastalara yapılacak reklamların sade, net ve anlaşılır akılda kalacak şekilde, olması önemlidir.

Özellikle hastanın anlayacağı bir dilin yani halk dilinin kullanılması gereklidir, terimlerin sadeleştirilmesi ile hangi ülkeyede reklam ve bilgilendirme yapılacak ise o ülkenin ana dilinin kullanılması kritik noktalardandır. Örnek vermek gerekirse  Türkiye de reklam ve bilgilendirme yapılacak ise “hair transplant” yerine “saç ekimi” kullanılması daha uygun ve potansiyel hastalar için akılda kalma sağlayacaktır. Bu durumu hangi ülkelerde sağlık turizmi yapılacak ise göz önünde bulundurmak ve çalışmaları bu kapsamda incelemek fayda sağlamaktadır.

2. Potansiyel Hastalarınızı Cezbedin

İlk verdiğimiz örneği desteklemek gerekirse saç ekimi konusunda belirlenen ülkede çalışma yapılacak ise konuya talep uyandırmakta çok önemlidir.

Potansiyel hastaların olmak istediği koşulları göz önüne alarak yapılacak yanıtım, reklam ve bilgilendirmeler çok önemlidir. Sağlık turizminde potansiyel hastaların, insanlarda sağlık hizmeti talebi oluşturmak değil var olma bir sağlık hizmeti ihtiyacı konusunda yönlendirme yapmak amacıyladır. Bu hali ile tatile çıkma dürtüsü oluşturmaya yönelik geleneksel turizm tanıtımından farklıdır. Bu nedenle, tanıtmanın yöneldiği hedef ülkedeki hedef kitlenin özellikleri iyi bilinmeli ve kitlenin ilgisini çekecek uygulamalar gerçekleştirilmelidir. Bunun yanında göz önüne alınması gereken bir diğer önemli husus ise hedef ülkede sağlık hizmetleri tanıtım mevzuatıdır. Örneğin; ABD daha geniş yelpazede tanıtım kanallarına açık iken Almanya’da seçenekler çok kısıtlıdır.