Sosyal Medya Pazarlaması

Nisan 07, 2022 -

Sosyal medya pazarlaması, her büyüklükteki işletmenin potansiyel müşterilere ve müşterilere ulaşması için güçlü bir yoldur. İnsanlar sosyal medyada markaları keşfeder, öğrenir, takip eder ve markalardan alışveriş yapar. Yani Sosyal Medya harika bir pazarlama, işinize kayda değer bir başarı getirebilir. Ayrıca sadık marka savunucuları yaratabilir ve hatta olası satışları arttırabilir. Peki, sosyal medya pazarlaması nedir?

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması, marka hedeflerinize ulaşmak için popüler sosyal medya ağlarının gücünden yararlanan bir dijital pazarlama biçimidir. Ancak bu sadece işletme hesapları oluşturmak ve canınız istediğinde gönderi paylaşmakla ilgili değildir. Sosyal medya pazarlaması, ölçülebilir hedeflere sahip gelişen bir strateji gerektirir. Peki, sosyal medya pazarlama faaliyetleri sosyal medya marketing nedir?

-Profillerinizi korumak ve optimize etmek,

-Markanızı temsil eden ve ilgili bir kitleyi çeken resimler, videolar, hikayeler ve canlı videolar yayınlamak,

-Yorumlara, paylaşımlara ve beğenilere yanıt vermek ve itibarınızı izlemek,

-Markanız etrafında bir topluluk oluşturmak; bunun için takipçileri, müşterileri ve etkileyicileri takip ederek onlarla iletişime geçmektir.

-Sosyal Medya işletmenizin çok sayıda yüksek hedefli kullanıcının önünde görünmesini sağlar. Bunun için ödeme yapabileceğiniz ücretli sosyal medya reklamcılığını da içerir.

Sosyal Medya Pazarlamasının Faydaları

Bu kadar yaygın kullanım ve çok yönlülük ile sosyal medya, günümüzde oldukça etkilidir. İşletmenizi pazarlamak için en etkili ücretsiz kanallardan biridir. İşte sosyal medya pazarlamasının belirli faydalarından bazıları;

-Sosyal medya, işinizi pazarınızda aktif bir katılımcıya dönüştürmenizi sağlar. Profiliniz;

-Gönderileriniz ve kullanıcılarla olan etkileşimleriniz,

-Hedef kitlenizin aşina olabileceği,

-Bağlantı kurabileceği ve güvenebileceği, ulaşılabilir bir kişilik oluşturur.

-Profilinizdeki bağlantılarla trafiği arttırın;

-Gönderilerinizdeki blog yazısı bağlantıları,

-Reklamlarınız arasında sosyal medya,

-Web sitenize gelen trafiği artırmak için ziyaretçileri müşterilere dönüştürebileceğiniz en iyi kanaldır.

-Potansiyel müşteriler ve müşteriler oluşturabilirsiniz;

-Instagram/Facebook mağazaları,

-Doğrudan mesajlaşma,

-Profillerdeki harekete geçirici mesaj düğmeleri,

Randevu alma özellikleri gibi özellikler aracılığıyla doğrudan bu platformlarda potansiyel müşteriler ve dönüşümler oluşturabilirsiniz. Bu platformlar;

-Takipçilerinizle ağ kurabileceğiniz,

-Geri bildirim toplayabileceğiniz,

-Tartışmalar düzenleyebileceğiniz

-Bireylerle doğrudan bağlantı kurabileceğiniz hem doğrudan hem de dolaylı iletişim hatları açar.

Sosyal medya platformlarının görsel doğası, geniş kitleler arasında görsel kimliğinizi oluşturmanıza yardımcı olur. Ayrıca marka bilinirliğini artırmanıza olanak tanır. Daha iyi marka bilinirliği, diğer tüm kampanyalarınızda daha iyi sonuçlar anlamına gelir. Hedef kitleniz ne kadar büyük ve etkileşimli olursa, pazarlama hedeflerinize ulaşmanız o kadar kolay olur.

Sosyal Medya Pazarlama İstatistikleri

Gücünü kanıtlayan bazı sosyal medya pazarlama istatistiklerinden ne denli önemli olduğunu anlayabilirsiniz;

-Ortalama bir yetişkin her gün sosyal medyada 2.25 saat harcıyor.

-Sosyal medyada bir işletmeyle ilgili olumlu deneyime sahip kişilerin 70'inden fazlası, o işletmeyi öneriyor.

-Facebook kullanıcıları her ay ortalama 12 Facebook reklamına tıklıyor.

-İnsanların 81'i ürün ve hizmetleri araştırmak için Instagram'ı kullanıyor.

-Twitter kullanıcılarının yaklaşık 80’i, tweetlerine yanıt aldıklarında bir işletme hakkında daha olumlu düşünüyor.

-LinkedIn'deki her 5 kişiden 4'ü iş kararları veriyor.

-TikTok kullanıcılarının 46’sı, başka herhangi bir dikkat dağıtıcı olmadan uygulamaya giriyor.

Başarılı Bir Sosyal Medya Pazarlama Stratejisinin Temelleri

İşletmelerin en çok merak ettiği sosyal medya pazarlama stratejileri instagram ürün nasıl satılır? Sorusudur. Başarılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi her işletme için farklı olacaktır. Ancak hepsinin ortak noktası;

Kitlenizin bilgisi: Hangi platformları kullandıkları, ne zaman ve neden gittikleri, hangi içeriği sevdikleri, başka kimleri takip ettikleri ve daha fazlası…

Marka kimliği: Hedef kitlenize iletmek istediğiniz mesaj nedir? İçeriğinizi görüntülerken nasıl hissetmelerini istiyorsunuz?

İçerik stratejisi: Sosyal medyada bir düzeyde kendiliğindenlik olsa da; tutarlı bir sese sahip olmak önemlidir. Ayrıca düzenli olarak kaliteli içerik üretebilmek için yapılandırılmış bir içerik stratejisine ihtiyacınız olacaktır.

Analytics: Kime ulaştığınız, paylaşılacak doğru içerik, yayınlamak için en iyi zamanlar ve daha fazlası dahil olmalıdır. Niceliksel öngörüler stratejinizi bilgilendirecektir.

Düzenli aktivite: Sosyal medya gerçek zamanlı bir platformdur. Bunu işinizi büyütmek için kullanmak istiyorsanız, düzenli olarak gönderi paylaşmanız, işletmenizle olan etkileşimlerin zirvesinde kalmanız gerekir. Ayrıca tekrar etkileşim kurmanız, trendlere ayak uydurmanız ve doğru profilleri korumanız önemlidir.

Gelen yaklaşım: İşinizi tanıtmak için sosyal medyayı kullanmayın. Yararlı ve ilginç içeriklerle değer katmaya ve çevrenizdekileri geliştirmeye odaklanın. Bu da işletmenizi organik olarak tanıtacak ve diğerleri sizin için tanıtacaktır.

Sosyal Medya Pazarlama Planınızı Oluşturma

Artık bir sosyal medya pazarlama stratejisinin temellerini bildiğinize göre, onu eyleme geçirme zamanı. Sosyal medya pazarlama planınız, stratejinizi gerçekleştirmenin yol haritasıdır. Başarınızı ölçebilmeniz ve kaynaklarınızı akıllıca harcadığınızdan emin olabilmeniz için çabalarınızı bir yapı haline getirir. Sosyal medya pazarlama planınızı nasıl oluşturacaksınız;

Platformlarınızı seçin: Hedef kitlenize, sektörünüz için popüler platformlara ve bant genişliğinize göre seçim yapın. Yalnızca aktif olarak takip edebileceğiniz sayıda platforma katılın. Her zaman bir tane ile başlayabilir ve daha sonra onları asmaya başladıkça daha yavaş ekleyebilirsiniz.

Hedefler belirleyin: Bunlar gönderi paylaşmak, profillerinizi oluşturmak veya rekabet analizi yapmak gibi görev benzeri bir başlangıç olmalıdır.

Düzenli olarak raporlayın: Daha fazla takipçi alıp almadığınızı ve hedef kitlenizin demografisini görmek önemlidir. Bunun için hangi gönderilerin en fazla etkileşim oluşturduğunu belirlemek, her platformun analizlerini kullanın. Neyin işe yaradığını kullanın ve büyütün ve neyin işe yaramadığını karıştırın.

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Adobe kuler kullanarak birbiri ile uyumlu ve ahenli renkleri seçmek çok olaydır.