5 Adımda Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturmak

Ekim 22, 2019 -

Dijital pazarlama; firmanızın veya satmak istediğiniz ürününüzün dijital ortamda hedef kitleye ulaştırma operasyonlarının tamamını kapsar. Dijital pazarlama, teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte sürekli başkalaşım geçiren ve etkisi artan bir pazarlama yöntemidir haliyle markalar ve firmalar için olmazsa olmaz bir noktada yer almaktadır.

1) Markanız ve sektörünüz hakkında yeterince bilgi sahibi olun

Her şeyden önce marka olarak ilgili endüstride nasıl bir konumda olduğunuzu ve kimlere hitap ettiğinizi bilmek oldukça önemli. Hedef kitlenizin nasıl olduğu hakkında bilinçli olmalı ve markanıza uygun pazarlama stratejileri kullanmalısınız.

Örneğin; bir enerji içeceği markası olarak, enerjisi yüksek genç kesime hitap eden Red Bull’un “Red Bull kanatlandırır” sloganı doğrultusunda ekstrem sporları destekliyor olması ve sosyal medya hesaplarında da aynı stratejide paylaşımlar yapması, doğru teknikler kullanan Red Bull’un hedef kitlesini oluşturan genç kesimin ilgisini toplamaktadır.

Dijital Pazarlama Stratejileri

Sahip olduğunuz endüstrinin tüm detaylarına hakim olmanız hedeflenen pazarda başarı yakalamanızı kolaylaştırır. Yeni trendleri takip etmeli, rakipleri göz ardı etmemeli ve sektörün gerisinde kalmamalısınız.

2) İşletme hedeflerini belirleyin.

Araştırma kısmını geçmenin ardından o yılki hedeflerinizi belirlemelisiniz. Hedefler koyarak ilerlemek işinizi kolaylaştırmanın yanı sıra her ay ne kadar ilerlediğinizi ve yıl sonunda ne kadar başarıya ulaştığınızı görmenize yardımcı olur. Bulunduğunuz sektör ve hedef kitlenize uygun bir pazarlama strateji planı oluşturun ve uygulayın.

Stratejilerinizi önceden belirleyin ve yıl boyunca gösterdiğiniz gelişimleri not edin. Markaların dijital pazarlama stratejisi oluşturma sürecinde dikkat etmesi gereken birçok nokta vardır. Bunların en önemlileri ise şu şekilde sıralanabilir;

  1. Markanın ürünleri ve hizmetleri için belirlenmiş olan hedef kitlenin alışveriş alışkanlıkları anlaşılmalıdır.
  2. Hedef kitlenin markaya olan ilginlik düzeyi belirlenmelidir.
  3. Mevcut müşterilerin marka ile olan etkileşimin sonuçları analiz edilmelidir.
  4. Belirlenen hedef kitlenin ihtiyaçları ve ilgi alanları konusunda veri toplanmalıdır.
  5. Her çevrimiçi etkileşim ile dönüşüm sağlanmalıdır.

3) Güncel olun

Dijital ortamlarda yayınlayacağınız gönderi ve reklamlarda son zamanlarda dijital ortamda popüler olmuş kişi, söz, müzik vs. unsurlara yer vermeniz hatta zaman zaman mizahi içerikler kullanmanız sempatik algılanmanızı ve ilgi toplamanızı sağlayacaktır. Bu arada müşterilerinizin ve potansiyel hedef kitlenizin önemli günleri için hazırlanmış paylaşımlar yapmayı da unutmayın.

4) Dijitali küçümsemeyin

Günümüzde dijital ortamların özellikle markalar açısından önemi büyük. Müşterileriyle birebir ilişki kurmak isteyen ve rakiplerinin de gerisinde kalmak istemeyen her markanın dijital ortamları aktif olarak kullanması bir tercih değil zorunluluk.

Etkili bir dijital pazarlama ile kısa bir sürede yüz binlerce kişiye ulaşmak mümkün fakat bu tam tersi içinde geçerlidir.

Toplum tarafından etik bulunmayan bir durumun tam ortasında kaldığınızda bu saniyeler içinde hızla yayılır ve yüz binlerce eleştirinin ortasında kalabilirsiniz. Dijital medyanın dezavantajlarından her zaman güncelliğini korumasıdır. Aradan yıllar geçmesine rağmen tüm bilgileriniz kolaylıkla ulaşılabilir durumdadır.

Ve unutmayın: Fiziksel dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6 kişi ile paylaşır. Dijital dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6.000 kişi ile paylaşır. – Jeff Bezos

5) Neler yapabileceğinizin farkına varın

Bilindiği üzere buz dağının görünen yüzü görünmeyen kısmına göre dokuz kat daha küçüktür ve suyun üzerinde ki kısmını oluşturur.

Dışarıdan bakıldığında hem küçük hem de sadece gördüğümüz kısımdan ibaret olduğunu düşünürüz ancak gerçek böyle değil. Dijital medyayı da buna benzetebiliriz.

Dijitalde yapabileceklerinizin bir sınırı yok ve tüm bunlara her gün yeni bir şeyler eklenmeye devam ediyor.Rakiplerinizin göremediklerini görün, bilgi edinmekten asla vazgeçmeyin ve bu büyük güç ile yapabileceklerinizin farkına varın.

Çünkü: | İçerik, dijital pazarlamanın atom parçacığıdır. – Rebecca Lieb