Dijital Dünyada Etkili İçerik Oluşturmak İçin 5 Adım

Mayıs 25, 2019 -

Sosyal medya etkili ve eksiksiz içerik üretmek isteyenler için, sosyal medyada etkili içerik üretirken tam olarak nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda birkaç temel noktadan bahsettik. Aşağıdaki maddelere dikkat ederek hazırlayacağınız içeriklerle sosyal medyada başarısız içerik üretme ihtimaliniz en aza inecektir.

1.Madde: Her Zaman Araştıran Kişi Olmalısınız!

Araştırma, etkili içerik yazmada sizin en çok zamanınızı alacak bölümdür. Çalışmaların çoğu, yazdığınız içerik için harcadığınız zamanla iyi içerik oluşturma konularının doğru orantılı olduğunu göstemektedir. Araştırma yaparken şunlara dikkat edebilirsiniz;

-Google’da benzer konuları arayın ve uzmanların yazdıklarına bakın. Hangi bilgilerden bahsettiklerini, yazılarının performanslarını, ne kadar etkileşim adıklarına odaklanın.

-Bu ilk araştırmadan sonra, rakiplerinizin içeriklerini araştırın ve içerikleri yorumların. Bunu yapmanız size farklı bir bakış açısı kazandıracaktır.

2. Madde: İçeriklerinizi Kesinlikle Bir Görsel ile Destekleyin!

Yazınız görsel, video, ses veya etkileşimi arttıracak herhangi bir medya dosyası ile desteklenmesi okuyucunun dikkatini çekme oranınızı artıracaktır. Convince&Convert  (https://www.convinceandconvert.com/) sitesinin araştırma sonuçlarına göre oluşturduğunuz içerikte ses kullanılması ilgi çekme oranını yüzde 38 oranında arttırmaktadır. Yazıda kullanılacak bu eklemeler ile okuyucunun birden çok duyusuna hitap eder ve etkili bir içeriğe sahip olursunuz. 

3.Madde: Oluşturduğunuz İçerikler Özgün Olmalı!

Bu konu aslında dijital dünyanın gelişmesiyle doğru orantılı olarak gelişen bir konudur. Geçmiş yıllarda internette yazılan içeriklerin çoğunun birbirine benzer olduğunu biliyoruz. Ancak günümüzde özellikle Google “özgün” ve “kaliteli” içerik konusunda ciddi araştırmalar ve çalışmalar yürütmektedir. Google’ın Panda algoritması (https://www.contentpanda.com/) kalitesiz ve özgün içeriklerin arama sonuçlarında alt sıralarda kalmasını amaçlarken, Penguen algoritması link satın alma, link satma veya link takası yapma gibi normal olmayan yollara başvurulup başvurulmadığını tespit etmektedir. Bunların sonucunda da cezalar vermektedir. Bu nedenle etkili ve kaliteli içerik için en iyi yoll; yaratıcı, deneyimlere dayalı ve içinde bir değer barındıran içerikler üretmektir.

4.Madde: Yazım ve İmla Kurallarına Uygun İçerikler Üretmelisiniz!

Metinleri hızlı bir şekilde yazarken farkında olmadan hatalar yapıyor olabilirsiniz. Ancak içeriklerde yazım hatası yapmak markanızın kaybetmesine ve ciddiye alınmamanıza neden olur. Yapılan araştırmalar e-ticaret sitelerinde insanların yüzde 74’ü yazılan içeriğin dil bilgisine dikkat ettiğini, yüzde 54’ü ise yazım hatası yapan bir markadan bir şey almayı tercih etmediklerini göstermektedir.

Yazdıklarınızı veya yaptıklarınızı yayınlamadan önce sizin ve bir başkasının gözden geçirmesi her zaman daha sağlıklı olacaktır. Mesela Word dosyası üzerinde çalışıyorsanız programın özelliği olan “Gözden Geçir” sekmesini kullanarak dil ayarlarınızı yapabilir programdan destek alabilirsiniz.

5.Madde: Ürettiğiniz İçeriğe Bir Miktar Duygu Katmayı İhmal Etmeyin!

Günümüzde birçoğunuzun herhangi bir sosyal medya hesabı vardır. Bu mecralarda en çok paylaşılan ve en sevilen içeriklerin duygusu olan içerikler olduğunu farketmişsinizdir. Güçlü duyguları ifade etmek oldukça zordur ve insanlar gerçekten ne hissettiğinizi göstermeyi başardığınızda  sizi dikkate alırlar. Okuyucularla sohbet ediyormuş gibi konuşmak için onları düşünmeye sevk edecek sorular sorabilir ve çok ağır olmayan bir dil kullanabilirsiniz.

Sonuç olarak, WPP İcra Kurulu Başkanı Sir Martin Sorrell’in içeriğin geleceğimizi oluşturacağına inanması bir tesadüfi bir durum değil. İçerik, dijital pazarlamada çerçevesinde yapılan her bir noktayı kapsar, destekler ve her şeyin bir parçasıdır. Bu nedenle de içeriğin önünde altın bir çağ var diyebiliriz.

Vayes Profesyonel Sosyal Medya Hesap Yönetimi

Etiketler
  • Sosyal Medya Yönetimi

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.