Dijital Pazarlama Notları

Ocak 13, 2020 -

Pixel ile reklamlardan gelen müşterilerin sitemizde hangi sayfalarda dolaştıklarını takip edip bunu raporlandıran sistem. 

- Reklam sonuç verileri

- Optimizasyon

- Benzer Hedef Kitle (Look a Like Audience)

- Yeniden Hedefleme (Retargeting)

Hedef Kitle (Doğru ürünü, doğru kişinin karşısına çıkarmak)

Konum - Yaş ve Cinsiyet - İlgi Alanları - Bağlantılar - Sayfalar - Demografi - Eğitim Düzeyi

İş ünvanları - Sayfa Beğenmeleri - Konumlar - Hareketler v.s. Konum içerisinden satış yapabileceğiniz kişileri optimize edebilirsiniz. MEDYAN (Aritmetik dizinin ortasındaki rakam)

Burada detaylı hedefleme önemli. Hedef kitle istatistiklerinden ulaştığın sayfalar buraya eklenir. Hedef Kitle İstatistikleri kullanarak, müşterilerin beğendikleri sayfalarda reklamların çıkmasını sağlayabiliriz.

Hedef kitleyi daralt seçeneğinden active credit card users seçeneği seçilirse hesabında kredi kartı ile satın alma yapan kişilere reklamlar gösterilir. Üçe bir kuralı ile vereceğiniz reklam konusu ile ilgili en etkili üç sayfa detaylı hedeflemeye eklenir, dördüncü sayfa ilk üçten ayrı sütuna eklendiğinde hedef kitle daraltılır.

Reklam Alanı

Etkileşim reklamını bir görsel ile veriyorsak burada yayın içi videolar, önerilen videolar ve hızlı makaleler kapatılmalı. Bu tarz reklamları yalnızca akışlarda göstermek daha mantıklı.

Retargeting (Yeniden Hedefleme)

İlk gelen ziyaretçinin alışveriş yapma oranı %3

Reklamın sonuç evreleri

1- Reklamı hazırlayıp müşterilerin dikkatini çekmek.

2- Müşterinin reklama tıklayıp siteye girmesini sağlamak.

3- Ürün beğenip sepete armasını sağlamak.

4- Ödeme bilgilerini girip, satın almasını sağlamak.

Sepete alınan ürünü satın almayan oranı %9

Sepete atılan ürün neden satın alınmaz?

Yüksek kargo ücreti D

Ürün almaya hazır hissetmeyen A

Ürün fiyatı yüksek %
Ürün yorumları 8 için çok önemli, %2 si için hiç önemli değil.

Araçlar - Hedef Kitleler - Özel Hedef Kitle Oluştur. Buradan müşteri dosyası üzerinden mailleri yükleyerek retargeting yapabiliriz.

Genelde müşteriler 4. ziyaretlerinde siteden ürün alıyorlar.

Bilinirlik - Erişim menüsünden müşteri kitlesine kaç günde bir reklam gösterimi yapılmasını ayarlayabiliyoruz.
Video görüntülemelerinde ilk 10 saniyeyi izleyenleri yeniden hedefleyip erişim reklamı çıkabiliriz.

Benzer Hedef Kitle (Look a Like Audience)

Müşterilerinize benzer kişilere reklam göstererek satış yapmanızı sağlayan yapay zeka platformu.
Araçlar - Hedef Kitleler - Hedef Kitle Oluştur - Benzer Hedef Kitle
Facebook Sayfası veya Elimizdeki Müşteri Kitlesi (Email veya eski rekalmalardaki veriler) kullanılabilir. Hedef kitle büyüklüğü aha makul.

• Benzer hedef kitle oluşturabilmek için o ülkeden en az 100 müşteri verisi olması gerek.

• Pixel kullanmıyorsanız, kaynak hedef kitlenizdeki müşteriler benzer hedef kitlelerinizin dışında tutulur.

• Reklam setinde birden fazla hedef kitle kullanılabilir.

• Benzer hedef kitlelerinizde hedefleme yapmak istediğiniz ülkelerden müşterilerin bulunması gerekmiyor.

Facebook Business Manager

Burada İşletme ayarlarının içindeki Custom Conversions (Özel Dönüşüm) sekmesi çok önemli. Burada oluşturduğumuz özel dönüşümlere bir reklam hesabı atayıp bu verileri retargeting ve look a like audience ile kullanabiliriz.

Stratejiler


İlk reklam verirken Değerlendirme - Etkileşim kullanıyoruz.

• Hedef kitle araştırması yap.

• Reklam içerikleri hazırla.

• Hazırladığın hedef kitleyi Etkileşim reklamıyla 3 gün boyunca yayımla.

• Başarılı olanları al, başarısız olanları sil.

• Dönüşümler reklam türü ile İçerik Görüntüleme olarak başlat.

• Eğer başarılıysa Sepete Eklemeye dönüştür.

• Başarısızları sil.

• Eğer başarılıysa Purchase dönüştür.

Reklamın hangi cihazlarda gösterile bileceğini seçebiliyoruz.

Reklamları görmesini istemediğiniz kişilere liste oluşturup bu listeyi facebooka yükleyebiliyoruz.

Reklam Optimizasyonları
Test metrikleri ve reklam test sonuçları

Reklam yöneticisinde, sütunları özelleştir diyoruz.
CPM (1000 Gösterim başına ücret)

CPC (Bağlantı tıklaması başına ücret)

Tekil bağlantı tıklamaları

Tekil bağlantı tıklamaları başına ücret

İnternet sitesi alışverişleri

İnternet sitesi alışverişi başına ücret

Senaryo stratejisi:

• Etkileşim reklamı aç üç gün boyunca açık bırak

• Saat 12 de başlangıç

• 1. Gün 6 $ 4 tekil bağlantı tıklaması varsa devam et

• 2. Gün 12 $ 10 tekil bağlantı veya 1 satış varsa devam et

• 3. Gün 18 $ 1 veya daha fazla satış varsa devam et

• 4. Gün 24 $ satış varsa Dönüşüm (İçerik Görüntüleme) reklamlarına çevirebiliriz.

• Kardaysan bütçeni 10 $ artır.

• CPM düşüşteyse hem etkileşim hem de dönüşüm i-g duplicate edilebilir.

• CPM yükseliyorsa etkileşim durdurulur, dönüşüm i-g devam eder.

• CPM 5$ ın altında olmalı

• CPC 1$ ın altında olmalı

• Tekil baplantı tıklamaları 4 ve üzeri ve tık başına 1$ ın altında olmalı

• İnternet sitesi alışverişlerinde karda iseniz bütçe ikiye katlanarak devam eder.

• Bu strateji ile haftalık minimum 15-25 satış ortalama ise 50-100 satış hedeflenmeli.

BANNED Reklam hesapları neden kapatılır?

1) Orantısız reklam bütçesi artırmak, günlük en fazla iki kat artmalı.

2) Doğru Kredi Kartı kullanımı, facebook hesabınız ile kart sahibi aynı olmalı.

3) Facebook reklam ilkelerine uymamak, illegal kullanımlar.

4) Facebook hizmet koşullarının ihlali.

5) Reklam açıklamalarında illegal kelimeler kullanmak.

6) Reklam görselinin verilen reklam ile alakadar olmaması.

7) Reklam verenlerden şikayet almak, en önemli sebeptir.

Facebook algoritmasının izin verdiği aralık dışında hareketlilik tespit eden botlar, hesapları banlar. Bunun için en etkili çözüm reklam hesaplarına Business Manager ile birden fazla yönetici atamak olacaktır.

Ayrıca reklam verilirken bir platforma bağlı kalmamak gerekir. Facebook, instagram platformalarının yanı sıra, Google, Youtube, Pinterest ve Twitter platformlarında reklam stratejileri oluşturmalıdır.

Kapatılan hesapların açtırılması için Facebook supporttan iletişim kurulabilir. Facebook’un sizden istediği belgeleri göndermeniz durumunda hesabınız tekrar aktif olabilir.

HD Reklam Görselleri Nasıl Hazırlanır?
Reklam hazırlarken mutlaka Photoshop bilgisi olmalı veya bilgisi olan kişiler ile çalışılmalı. Görsel hazırlarken yazı oranı, toplam görselin en fazla ’si olabilir. Görsellerde kullanılan resimleri yerleri ve renkleri önemlidir.

Ücretsiz Görsel Bulacağımız Siteler:
www.pexels.com

www.pixabay.com

www.wallhaven.com

www.pngtree.com ücretsiz üyeliklerde günde iki download yapabiliyoruz.

www.freepik.com sol üst köşesinde premium yazan resimler ücretlidir.

www.graphicex.com resimler üzerinde yazı editlemeleri yapılabiliyor.

www.vecteezy.com

www.vectorportal.com

Facebook Reklam Klavuzunda görsel bölümünü inceleyiniz:
https://www.facebook.com/business/ads-guide/image

Hazırladığımız resimlerin yazı oranlarını buradan test edebiliriz:

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Reklam Metni

Facebook ve Instagram platformundan size ulaşacak müşterilerin dikkat süresi 3 saniyedir. Bu 3 saniye içerisinde onları ikna etmek için ürününüzü kısa ve vurucu sloganlarla onlara sunmalısınız. Hedef kitlene psikolojik olarak dokun ve onu seçim yapmaya zorla.
İşte Fırsat - Hala Duymadın mı? - Fırsatı Kaçırma
Müşterilerinin beyninde challenge yapmalarını sağla!

Vaat - Bedel - Kanıt

Satın alma duygusal bir olaydır.

Müşterinin üründen veya markadan etkilenmesi gerekir.

Duygusallık - İçgüdüsellik - Rasyonellik.

Potansiyel Müşteri Bulma (Facebook Lead Ads)

Facebook ve instagram reklamları üzerinden tıklayan müşterilerin form ile email telefon veya v.s. bilgilerini alıp, direkt indirebilir veya bir crm e bağlayabilirsiniz.
Reklam oluştur - Değerlendirme - Potansiyel Müşteri Bulma
Koşul ve şartları kabul et

Ve formu oluştur, reklamını ver.

CRM Customer Relationship Management - Müşteri İlişkileri Yönetimi

Facebook reklam datalarını 90 gün tutuyor.

Bunları bilgisayarımıza dönemsel olarak indirmemiz gerekiyor.

Kayıtlı Formlara Ulaşma:

Business Manager - Sayfayı Tıkla - Yayınlama Araçları - Potansiyel Müşteri Formları.

Aynı yerde Potansiyel müşteri kurulumu - CRM Sağlayıcı - Gmail ile kurulum yapabilirsiniz.

Zapier ile eklenen formları mail atabilirsiniz, Excele ekleyebilirsiniz, Elasticmail’e entegre edebilirsiniz.
Retargeting: Araçlar - Hedef Kitle - Özel Hedef Kitle - Etkileşim - Potansiyel Müşteri Bulma

ve buradan hangisine retargeting yapmak istiyorsanız o form veya formları seçebiliyorsunuz.

Instagram Reklamları

Reklamlar Instagram uygulamasından değil, Business Manager’dan verilmelidir.

İşletme ayarlarından Instagram hesabı ekleyip, Reklam Hesabı ata demeliyiz.

Reklam Klavuzu için: https://www.facebook.com/business/ads-guide

Facebook Katalog Reklamları

İşletme Ayarları - Katalog - Yeni Bir Katalog Oluştur.

Özel Dönüşümler (Custom Convercions)

İşletme Ayarları - Custom Convercions - Ekle - Yeni Bir Custom - Pixel seç.

Dönüşüm Reklamı (Conversion)
Bu reklam türünde pixelimizde veri olması gerek, yani en az birkaç satış olması gerekiyor.

Pixelde yeterli veri yoksa, sepete ekle veya içerik görüntülemeden başlamak daha mantıklı.

Önce sepete ekleme pixeli ile veriler çoğaltılır, sonra alışveriş pixeli ile satışları artırabiliriz.

Başarılı Reklam Metni

• Sattığınız ürün veya hizmette uzman olun.

• Hedef kitlenizi yani müşterilerinizi iyi tanıyın.

• Metindeki ilk cümle ikinci cümleyi okutmalı.

• Korkmadan metni yazın, mükemmel olmaya çalışmayın.

• Düzeltme yapın, mutlaka metni yazdıktan sonra tekrar okuyun.

• Birkaç gün metinle ilgili hiç birşey yapmayın.

• Son düzeltmeleri yapın ve yayımlayın.

P.Ü.Ç.K.T.Y. Problem - Üzerine git - Çözüm - Kanıt - Teklif - Yanıt
Problem çözme, müşterinin isteklerini karşılamak.
Üzerine gitme, problemin tanımını yapmak.

Çözüm sunmak, farkımızın ne olduğunu göstermek.

Kanıt evresi, ürünlerinizi deneyimleyen müşterilerinizin memnuniyet yorumları.

Teklif vermek, müşterinin ihtiyacını belirleyip, maliyetini bildirmek.

Yanıt vermek, SSS Müşterinin kafasındaki sorulara cevap vermek.

Özel Hedef Kitleleri

Menü - Varlıklar - Hedef Kitle, burada varlık kütüphanesine giriyoruz ve özel hedef kitle sekmesine tıklıyoruz.

• İnternet sitesi trafiği (Pixel verilerini süzme)

• Müşteri dosyaları (Mail marketing yaptığınız müşterilerinize reklam verilebilir)

• Uygulama hareketleri (Uygulama indiren müşterilere reklam verilebilir)

• Çevrim dışı hareketler (Fiziksel mağazalar için)

Facebook Kaynakları

• Video (Video reklamlarında süzme)

• Instagram işletme profili (Instagram reklamlarından elde edilen verileri süzme)

• Potansiyel müşteri formu (Açan, açan göndermeyen, açan gönderen)

• Etkinlikler (Etkinlik reklamlarını süzme)

• Hızlı deneyim

• Facebook sayfası (Sayfa eventlerini süzme)

Teklif Stratejileri (Manuel Bidding)

• Ücret üst sınırı

• Teklif üst sınırı

• Hedef ücret

Facebook teklif stratejileri, bütçeniz veya hedefleriniz doğrultusunda maksimum verimi sağlamaya çalışan optimizasyon biçimidir. Facebook’da hedefimiz doğrultusunda teklif stratejilerini belirlemeniz gerekiyor. Dönüşüm maliyeti düşürmek istiyorsak bunu göz önünde bulundurarak Hedef Ücret stratejisi ile lead maliyeti minimum seviyede tutmak istiyorsak En Düşük Ücret stratejisini kullanabiliriz. Bir teklif , hedef kitlenizdeki birinden istediğiniz sonucu elde etmek için ne ödemek istediğinizi gösterir. Ancak, teklifiniz seçtiğiniz optimizasyon etkinliğinin maliyeti değildir. Bir sonucun maliyetini doğrudan kontrol etmek istiyorsanız, o zaman maliyet sınırını veya hedef maliyeti kullanın.

En Düşük Ücret

En düşük ücrete en fazla sayıda potansiyel müşteri elde etmenize yardımcı olan optimizasyon biçimidir. Bütçenizi en iyi ve en verimli şekilde harcamak istiyorsanız En Düşük Ücret teklif stratejisini tercih edebilirsiniz.

Kampanyalarınız bu teklif stratejisi ile en düşük ücretler ile sonuç verir. Bu teklif stratejisi, hedef kitlenizin ne kadar bir eylemin sizin için değerli olduğu hakkında hiçbir fikriniz yoksa ve KPI’larınıza ulaşmak ve bütçenizi harcamak için gerekli düzeltmeleri nasıl yapacağınızdan emin değilseniz idealdir.

Teklif Üst Sınırı

Maliyeti kontrol etmek ve bu teklifte mümkün olduğunca fazla kullanıcıya ulaşmak için açık artırmalar arasında bir maksimum teklif belirleyebilirsiniz.Ücret üst sınırı yerine teklif üst sınırını, sadece aldığınız optimizasyon olaylarının her biri üzerinde sıkı kontrol sahibi olmanızı gerektiren durumlarda kullanabilirsiniz.

Maliyet sınırı

Maliyet verimliliğini en üst düzeye çıkartmak için bu teklif stratejisini kullanabilirsiniz. Edinme Başı Maliyetini belirleyip dönüşümleri hedeflediğiniz tutarda getirme imkanı yaratabilirsiniz. Reklam setleriniz öğrenme aşamasını tamamladıktan sonra bu teklif stratejisini kullanmanız doğru bir karar olacaktır.

Hedef Ücret

Bu teklif stratejisi yalnızca dönüşümler için optimize etmenize olanak sağlayan kampanya hedefleri için kullanılabilir. Hedef Ücret ile maksimun dönüşüm elde edebilirsiniz. Kampanyanızın son 30 günlük sonuç başı maliyetine bakarak bir hedef ücret belirlemeniz teklif stratejisinin doğru çalışmasını sağlar. Reklam setleriniz öğrenme aşamasını tamamladıktan sonra Hedef Ücret teklif stratejisini kullanmanız kampanyanın sağlıklı çalışmasına neden olur. Hedef Ücret teklif stratejisi dönüşümler, katalog ve potansiyel müşteriler bulma kampanyasında geçerlidir. Hedef Ücreti ortalamanın altında verirseniz kampanyalarınız yeterli erişimi almayıp performans göstermeyebilir. Bu yüzden hedef ücreti doğru bir şekilde belirlemeniz gerekiyor.

En Yüksek Değer

Katalog ve dönüşüm kampanyalarınız için En Yüksek Değer stratejisi sizler için uygun olabilir. Reklam harcamalarından elde ettiğiniz geliri (ROAS) arttırmak için bu teklif stratejisini tercih edebilirsiniz. Belirlediğiniz dönüşüm aralığına göre örneğin; bir kullanıcı reklamı tıklayıp 1 veya 7 gün içerisinde alışveriş yapan kişilerin dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarmaya çalışan bir teklif stratejisi biçimidir.

1) Uygun minimum ROAS teklifini belirlemek için, yakın zamandaki geçmiş ortalama ROAS’ı referans olarak kullanın ve hedef olarak değil, bir referans noktası olduğundan düşürün.

2) Başvuruda bulunmak için geçmiş bir ROAS yoksa, en son ortalama satın alma değerini veya işletmeler / geçmiş ortalama EBM tarafından tanımlandığı şekilde kullanın. Bu ortalamalar, minimum ROAS kampanyasıyla karşılaştırılabilir bir kampanyaya dayanmalı ve ortalama değer seçilen dönüşüm penceresine göre belirlenmelidir.

3) Örneğin, 1 günlük bir dönüşüm penceresi seçerseniz, 1 günlük ortalama kullanın. 7 günlük bir dönüşüm penceresi kullanıyorsanız, 7 günlük bir ortalama kullanın.

4) Daha fazla dönüşüm elde etmek için daha düşük bir ROAS eşiğiyle başlayın, kârlılığı ve ölçeği en üst düzeye çıkarmak için zaman içinde teklifi artırma özelliğini koruyacaksınız.

5) Minimum ROAS değerinizi çok yükseğe ayarlamak, en yüksek değere ayarlanmış Değer Optimizasyonu kampanyalarının yanı sıra ölçeklendirme ve gerçekleştirme yeteneğinizi de engeller.

Ücret Üst Sınırı

Ücret üst sınırı, optimizasyon olayı başına istediğiniz ücreti bize doğrudan belirtiriz. Bu da, olay başına ortalama ücretinizi istediğiniz ücrette veya bu ücretin altında tutmayı hedeflerken maksimum sayıda dönüşüm sunmamızı sağlar.

Etiketler
  • Haberler
  • Dijital Pazarlama

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ